Lediga jobb som Butikschef i Alvesta

Se lediga jobb som Butikschef i Alvesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alvesta som finns hos arbetsgivaren.

Tele2 Växjö söker Butikschef

Brinner du för service och att skapa goda kundrelationer? Då kanske Tele2 är rätt arbetsplats för dig! Vi söker nu en Butikschef till Tele2 i Växjö, Grand Samarkand då nuvarande går vidare internt i företaget.    Vi arbetar nära våra kunder och ger service i en bransch som för många är en stor och viktig del av vardagen. Som butikschef på Tele2 ansvarar du för att leverera den absolut bästa servicen till våra kunder och samtidigt göra vardagen lite lättare... Visa mer
Brinner du för service och att skapa goda kundrelationer? Då kanske Tele2 är rätt arbetsplats för dig! Vi söker nu en Butikschef till Tele2 i Växjö, Grand Samarkand då nuvarande går vidare internt i företaget. 
 
Vi arbetar nära våra kunder och ger service i en bransch som för många är en stor och viktig del av vardagen. Som butikschef på Tele2 ansvarar du för att leverera den absolut bästa servicen till våra kunder och samtidigt göra vardagen lite lättare.
 
OM ROLLEN
Som Butikschef har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften av butiken. Du driver försäljning genom att inspirera och utveckla våra duktiga säljare så att de blir riktigt proffsiga i mötet med kund. Som person tror vi därför att du är en coachande och inspirerande ledare som har stor förmåga att arbeta strukturerat efter uppsatta mål. Du är duktig på försäljning och brinner för att se dina medarbetare utvecklas.



 
Vi söker dig som:
• Erfarenhet av detaljhandeln

• Minst 1,5 års erfarenhet av att leda, coacha och följa upp personal

• Fullständig gymnasieutbildning och goda Svenska- och engelskkunskaper.

• Intresse av dagens teknik

• Telekomerfarenhet är meriterande

• Genomfört och ha djupare kunskap inom rekrytering


Vi erbjuder:
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll i en miljö där du har möjlighet att göra skillnad. Vi har en familjär stämning och med teamet i ryggen får du det bästa utgångsläget för att få butiken att prestera på topp.
 
Vi drivs av intern utveckling och för den som har ambition och vilja ser vi detta som en start för en karriär på Tele2. Som Butikschef erbjuds du en gedigen introduktion samt vårt skräddarsydda ledarskapsprogram för att göra dig mer rustad inför att ta din butik till nya höjder!
 

Övrigt:
Tjänsten är på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du några frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson eller Olle Mikkelsen. 
 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.

 
ÄR VI EN MATCH?
Ta reda på mer om livet på Tele2 och vilka vi är på tele2.com/career och WeareTele2 på Instagram och Facebook. Är du intresserad av att veta mer om vårt arbete för att skapa en mer hållbar framtid? Läs om vårt sociala ansvar och gröna insatser på tele2.com/sustainability.
 
 
Varmt välkommen med din ansökan!




På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet och vi har blivit utnämnda till klimatledare i Europa av The Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi.

Vi är mycket stolta över att skapa värde för våra kunder genom att vara ”pålitliga, insiktsdrivna och genom att samarbeta”. Vi kallar det “The Tele2 Way”. Visa mindre

Swedol Växjö söker Butikschef

Är du en affärsorienterad Butikschef som vill jobba med B2B i butik? Vi söker dig som vill arbeta i ett företag med korta beslutsvägar, hög service och med goda framtidsutsikter!   Till vår butik i Växjö söker vi nu en ny ledare! Som butikschef   • Är du ansvarig för försäljning och personalen i butiken • Du ser till att skapa en levande butik med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina medarbetare • Du säkerställer ett välfungerande och effekti... Visa mer
Är du en affärsorienterad Butikschef som vill jobba med B2B i butik? Vi söker dig som vill arbeta i ett företag med korta beslutsvägar, hög service och med goda framtidsutsikter!
 
Till vår butik i Växjö söker vi nu en ny ledare!

Som butikschef
 
• Är du ansvarig för försäljning och personalen i butiken
• Du ser till att skapa en levande butik med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina medarbetare
• Du säkerställer ett välfungerande och effektivt team med rätt kompetenser och inställning
• Du leder aktivt och engagerat och ansvarar för att maximera butikens resultat
• Du sätter mål, följer upp, åtgärdar och rapporterar till regionchef vid avvikelser

Du ska även aktivt kunna presentera Swedol för kunder inom ditt närområde och skapa kundrelationer med våra kundsegment: industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Till din hjälp har du engagerade medarbetare, utesäljare, central marknadsföring och support från huvudkontoret. Du rapporterar direkt till regionchefen.

Vi söker dig som har:

• Erfarenhet från detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef
• Tidigare framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla andra människor
• Tekniskt intresserad
• Säljorienterad
• Branschvana är meriterande

Som person:

• Du har ett starkt och utpräglat säljfokus, kunden är alltid nr 1 för dig
• Du är initiativrik och tycker om kundkontakter, motiverar din personal och är tävlingsinriktad
• Du är en ledare som inte är rädd att ta obekväma beslut 
• Du har ett stort driv och engagemang. Som person är du empatisk, ordningsam och stresstålig

Vi erbjuder

Ett mycket intressant och omväxlande arbete där det finns stora möjligheter till personlig utveckling och möjlighet att påverka då ditt arbete kommer att vara avgörande för tillväxten i butiken. Butiken är en stor Swedolbutik i en växande stad med potential att göra goda affärer tillsammans med ett kompetent team.

I samband med denna rekrytering samarbetar Swedol med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Monica Sveiven. 
 
Start
Tillträde sker enligt överrenskommelse.

Ansökan
Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi rekryterar fortlöpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Sök via vår hemsida, vi tar inte emot ansökningar via e-post.
 
I rekryteringsprocessen kan vi komma att tillämpa personlighetstest, kreditupplysning samt utdrag från belastningsregistret.

Välkommen till Swedol!


Alligo är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Sammantaget omsatte Alligo 10 miljarder kronor 2021 och har cirka 2300 anställda. Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Vi vet att de efterfrågar högsta kvalitet på produkter, tjänster och rådgivning. För att möta det har vi en kompetent säljkår, nära samarbete med marknadsledande leverantörer och ständig utveckling av egna varumärken och sortiment. Hos oss kan man handla verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd och man kan göra det i butik, på nätet eller direkt från någon av våra inne- eller utesäljare. Vi har webbhandel och cirka 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland. Visa mindre

Swedol Växjö söker Butikschef

Är du en affärsorienterad Butikschef som vill jobba med B2B i butik? Vi söker dig som vill arbeta i ett företag med korta beslutsvägar, hög service och med goda framtidsutsikter!   Till vår butik i Växjö söker vi nu en ny ledare! Som butikschef   • Är du ansvarig för försäljning och personalen i butiken • Du ser till att skapa en levande butik med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina medarbetare • Du säkerställer ett välfungerande och effekti... Visa mer
Är du en affärsorienterad Butikschef som vill jobba med B2B i butik? Vi söker dig som vill arbeta i ett företag med korta beslutsvägar, hög service och med goda framtidsutsikter!
 
Till vår butik i Växjö söker vi nu en ny ledare!

Som butikschef
 
• Är du ansvarig för försäljning och personalen i butiken
• Du ser till att skapa en levande butik med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina medarbetare
• Du säkerställer ett välfungerande och effektivt team med rätt kompetenser och inställning
• Du leder aktivt och engagerat och ansvarar för att maximera butikens resultat
• Du sätter mål, följer upp, åtgärdar och rapporterar till regionchef vid avvikelser

Du ska även aktivt kunna presentera Swedol för kunder inom ditt närområde och skapa kundrelationer med våra kundsegment: industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Till din hjälp har du engagerade medarbetare, utesäljare, central marknadsföring och support från huvudkontoret. Du rapporterar direkt till regionchefen.

Vi söker dig som har:

• Erfarenhet från detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef
• Tidigare framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla andra människor
• Tekniskt intresserad
• Säljorienterad
• Branschvana är meriterande

Som person:

• Du har ett starkt och utpräglat säljfokus, kunden är alltid nr 1 för dig
• Du är initiativrik och tycker om kundkontakter, motiverar din personal och är tävlingsinriktad
• Du är en ledare som inte är rädd att ta obekväma beslut 
• Du har ett stort driv och engagemang. Som person är du empatisk, ordningsam och stresstålig

Vi erbjuder

Ett mycket intressant och omväxlande arbete där det finns stora möjligheter till personlig utveckling och möjlighet att påverka då ditt arbete kommer att vara avgörande för tillväxten i butiken. Butiken är en stor Swedolbutik i en växande stad med potential att göra goda affärer tillsammans med ett kompetent team.

I samband med denna rekrytering samarbetar Swedol med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Monica Sveiven. 
 
Start
Tillträde sker enligt överrenskommelse.

Ansökan
Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi rekryterar fortlöpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Sök via vår hemsida, vi tar inte emot ansökningar via e-post.
 
I rekryteringsprocessen kan vi komma att tillämpa personlighetstest, kreditupplysning samt utdrag från belastningsregistret.

Välkommen till Swedol!


Alligo är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Sammantaget omsatte Alligo 10 miljarder kronor 2021 och har cirka 2300 anställda. Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Vi vet att de efterfrågar högsta kvalitet på produkter, tjänster och rådgivning. För att möta det har vi en kompetent säljkår, nära samarbete med marknadsledande leverantörer och ständig utveckling av egna varumärken och sortiment. Hos oss kan man handla verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd och man kan göra det i butik, på nätet eller direkt från någon av våra inne- eller utesäljare. Vi har webbhandel och cirka 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland. Visa mindre

City Gross Ljungby söker Butikschef

Till vår City Gross i Ljungby söker vi en Butikschef Nu söker vi efter en affärsdriven, engagerad och relationsskapande butikschef med passion för att utveckla medarbetare och erbjuda en kundupplevelse som överträffar förväntan till vår butik i Ljungby.   Som Butikschef på City Gross Ljungby kommer du att:??  Driva din egen butik med fullt ansvar för butikens resultat, drift och skötsel. I din roll krävs att du både strategiskt och operativt leder genom at... Visa mer
Till vår City Gross i Ljungby söker vi en Butikschef
Nu söker vi efter en affärsdriven, engagerad och relationsskapande butikschef med passion för att utveckla medarbetare och erbjuda en kundupplevelse som överträffar förväntan till vår butik i Ljungby.
 
Som Butikschef på City Gross Ljungby kommer du att:?? 
Driva din egen butik med fullt ansvar för butikens resultat, drift och skötsel. I din roll krävs att du både strategiskt och operativt leder genom att organisera, planera och utveckla arbetet och medarbetarna i butiken samt säkerställer arbete enligt City Gross övergripande mål. Ditt viktigaste verktyg för att skapa resultat är din ledningsgrupp. Tillsammans leder ni arbetet i butiken och säkerställer att kompetensen och de samlade resurserna används på bästa och effektivast möjliga sätt. Vi förväntar oss också att du i rollen som Butikschef är delaktig och närvarande i operativ drift då vi ser detta som en möjlighet till coaching och löpande utveckling. Du tar ansvar för kundens upplevelse i butiken och av hela City Gross och finner en stolthet i att överträffa kundernas förväntningar. Du rapporterar till Regionchef.   
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:? 

• Coacha och leda butikens ledningsgrupp.
• Säkerställa butikens dagliga drift ihop med ledningsgruppen sett till varuförsörjning, fyllnadsgrad, prisinformation, inspiration, nöjda kunder och säker butik.
• Följa upp och analysera butikens nyckeltal och resultat och proaktivt föreslå, prioritera och vidta förbättringsåtgärder tillsammans med ledningsgruppen.
• Arbeta med budget och verksamhetsplanering, genom att medverka i upprättande av övergripande budget, säkerställa ständiga förbättringar samt arbeta med uppföljning.
• Vara kontaktperson gentemot City Gross försäljnings- och marknadsfunktion och medverka i framtagandet av övergripande plan för butikens säljaktiviteter.
• Övergripande ansvara för butikens arbete i personalfrågor samt bemanning och schemaläggning. 
• Bedriva och följa upp det systematiska arbetsmiljöarbetet och säkerställa god arbetsmiljö och säkerställa efterlevnad av lagar, regler och policys. 
• Aktivt arbeta med personal- och organisationsutveckling
Vi söker dig som:

• Har flera års erfarenhet av ledande befattning som Butikschef?inom detaljhandeln/dagligvaror.Har erfarenhet av personalansvar och är trygg i att leda och utveckla ledningsgrupp och personal.
• Har relevant utbildning, minst gymnasienivå. Vi ser gärna att det finns en vidareutbildning inom till exempel ekonomi eller annat relevant område. 
• Har erfarenhet av budget- och resultatansvar, butiksekonomi och försäljningsansvar.
• Har erfarenhet av arbetsmiljöarbete samt bemanning och schemaläggning.
Vi ser att du är en erfaren ledare med stort intresse för människor, försäljning och kundservice. Som person är du affärsinriktad, drivande och fokuserar på det som skapar resultat för kunden och ser samband mellan nöjda kunder och lönsamhet. Du har en vilja att utveckla verksamheten och medarbetarna mot gemensamt uppsatta mål och är trygg med att kommunicera effektivt och tydligt. Detta genom ett coachande förhållningssätt vilket innebär att du delegerar, ger feedback och följer upp arbetet.
Som person har du förmågan att skapa god stämning och arbetsglädje samt motivera och engagera medarbetarna för att skapa ett positivt arbetsklimat och en kundupplevelse som överträffar förväntningarna.
 
Vi erbjuder:
 
På City Gross erbjuder vi dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Vårt arbete grundar sig i våra värderingsord - kundfokuserade, resultatdrivna, inkluderande och ansvarstagande. Tillsammans möter vi kundernas behov, driver försäljning och skapar en atmosfär av öppenhet och förtroende. För oss som arbetsgivare är ambitionen att alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för dig som medarbetare så att du kan känna trygghet och arbetstillfredsställelse i din vardag samt att du kan utvecklas i din roll.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför organisationen. Vår ambition är att rekrytera medarbetare med en bra mix av olika bakgrunder för att återspegla vårt samhälle och våra kunder. ? 
 
Är detta rätt utmaning för dig?
Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt ök. 
I samband med denna rekrytering samarbetar City Gross i Ljungby med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Monica Sveiven.





City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt. Visa mindre

City Gross Ljungby söker Butikschef

Till vår City Gross i Ljungby söker vi en Butikschef Nu söker vi efter en affärsdriven, engagerad och relationsskapande butikschef med passion för att utveckla medarbetare och erbjuda en kundupplevelse som överträffar förväntan till vår butik i Ljungby.   Som Butikschef på City Gross Ljungby kommer du att:??  Driva din egen butik med fullt ansvar för butikens resultat, drift och skötsel. I din roll krävs att du både strategiskt och operativt leder genom at... Visa mer
Till vår City Gross i Ljungby söker vi en Butikschef
Nu söker vi efter en affärsdriven, engagerad och relationsskapande butikschef med passion för att utveckla medarbetare och erbjuda en kundupplevelse som överträffar förväntan till vår butik i Ljungby.
 
Som Butikschef på City Gross Ljungby kommer du att:?? 
Driva din egen butik med fullt ansvar för butikens resultat, drift och skötsel. I din roll krävs att du både strategiskt och operativt leder genom att organisera, planera och utveckla arbetet och medarbetarna i butiken samt säkerställer arbete enligt City Gross övergripande mål. Ditt viktigaste verktyg för att skapa resultat är din ledningsgrupp. Tillsammans leder ni arbetet i butiken och säkerställer att kompetensen och de samlade resurserna används på bästa och effektivast möjliga sätt. Vi förväntar oss också att du i rollen som Butikschef är delaktig och närvarande i operativ drift då vi ser detta som en möjlighet till coaching och löpande utveckling. Du tar ansvar för kundens upplevelse i butiken och av hela City Gross och finner en stolthet i att överträffa kundernas förväntningar. Du rapporterar till Regionchef.   
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:? 

• Coacha och leda butikens ledningsgrupp.
• Säkerställa butikens dagliga drift ihop med ledningsgruppen sett till varuförsörjning, fyllnadsgrad, prisinformation, inspiration, nöjda kunder och säker butik.
• Följa upp och analysera butikens nyckeltal och resultat och proaktivt föreslå, prioritera och vidta förbättringsåtgärder tillsammans med ledningsgruppen.
• Arbeta med budget och verksamhetsplanering, genom att medverka i upprättande av övergripande budget, säkerställa ständiga förbättringar samt arbeta med uppföljning.
• Vara kontaktperson gentemot City Gross försäljnings- och marknadsfunktion och medverka i framtagandet av övergripande plan för butikens säljaktiviteter.
• Övergripande ansvara för butikens arbete i personalfrågor samt bemanning och schemaläggning. 
• Bedriva och följa upp det systematiska arbetsmiljöarbetet och säkerställa god arbetsmiljö och säkerställa efterlevnad av lagar, regler och policys. 
• Aktivt arbeta med personal- och organisationsutveckling
Vi söker dig som:

• Har flera års erfarenhet av ledande befattning som Butikschef?inom detaljhandeln/dagligvaror.Har erfarenhet av personalansvar och är trygg i att leda och utveckla ledningsgrupp och personal.
• Har relevant utbildning, minst gymnasienivå. Vi ser gärna att det finns en vidareutbildning inom till exempel ekonomi eller annat relevant område. 
• Har erfarenhet av budget- och resultatansvar, butiksekonomi och försäljningsansvar.
• Har erfarenhet av arbetsmiljöarbete samt bemanning och schemaläggning.
Vi ser att du är en erfaren ledare med stort intresse för människor, försäljning och kundservice. Som person är du affärsinriktad, drivande och fokuserar på det som skapar resultat för kunden och ser samband mellan nöjda kunder och lönsamhet. Du har en vilja att utveckla verksamheten och medarbetarna mot gemensamt uppsatta mål och är trygg med att kommunicera effektivt och tydligt. Detta genom ett coachande förhållningssätt vilket innebär att du delegerar, ger feedback och följer upp arbetet.
Som person har du förmågan att skapa god stämning och arbetsglädje samt motivera och engagera medarbetarna för att skapa ett positivt arbetsklimat och en kundupplevelse som överträffar förväntningarna.
 
Vi erbjuder:
 
På City Gross erbjuder vi dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Vårt arbete grundar sig i våra värderingsord - kundfokuserade, resultatdrivna, inkluderande och ansvarstagande. Tillsammans möter vi kundernas behov, driver försäljning och skapar en atmosfär av öppenhet och förtroende. För oss som arbetsgivare är ambitionen att alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för dig som medarbetare så att du kan känna trygghet och arbetstillfredsställelse i din vardag samt att du kan utvecklas i din roll.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför organisationen. Vår ambition är att rekrytera medarbetare med en bra mix av olika bakgrunder för att återspegla vårt samhälle och våra kunder. ? 
 
Är detta rätt utmaning för dig?
Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt ök. 
I samband med denna rekrytering samarbetar City Gross i Ljungby med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Monica Sveiven.





City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt. Visa mindre

City Gross Ljungby söker Butikschef

Till vår City Gross i Ljungby söker vi en Butikschef Nu söker vi efter en affärsdriven, engagerad och relationsskapande butikschef med passion för att utveckla medarbetare och erbjuda en kundupplevelse som överträffar förväntan till vår butik i Ljungby.   Som Butikschef på City Gross Ljungby kommer du att:??  Driva din egen butik med fullt ansvar för butikens resultat, drift och skötsel. I din roll krävs att du både strategiskt och operativt leder genom at... Visa mer
Till vår City Gross i Ljungby söker vi en Butikschef
Nu söker vi efter en affärsdriven, engagerad och relationsskapande butikschef med passion för att utveckla medarbetare och erbjuda en kundupplevelse som överträffar förväntan till vår butik i Ljungby.
 
Som Butikschef på City Gross Ljungby kommer du att:?? 
Driva din egen butik med fullt ansvar för butikens resultat, drift och skötsel. I din roll krävs att du både strategiskt och operativt leder genom att organisera, planera och utveckla arbetet och medarbetarna i butiken samt säkerställer arbete enligt City Gross övergripande mål. Ditt viktigaste verktyg för att skapa resultat är din ledningsgrupp. Tillsammans leder ni arbetet i butiken och säkerställer att kompetensen och de samlade resurserna används på bästa och effektivast möjliga sätt. Vi förväntar oss också att du i rollen som Butikschef är delaktig och närvarande i operativ drift då vi ser detta som en möjlighet till coaching och löpande utveckling. Du tar ansvar för kundens upplevelse i butiken och av hela City Gross och finner en stolthet i att överträffa kundernas förväntningar. Du rapporterar till Regionchef.   
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:? 

• Coacha och leda butikens ledningsgrupp.
• Säkerställa butikens dagliga drift ihop med ledningsgruppen sett till varuförsörjning, fyllnadsgrad, prisinformation, inspiration, nöjda kunder och säker butik.
• Följa upp och analysera butikens nyckeltal och resultat och proaktivt föreslå, prioritera och vidta förbättringsåtgärder tillsammans med ledningsgruppen.
• Arbeta med budget och verksamhetsplanering, genom att medverka i upprättande av övergripande budget, säkerställa ständiga förbättringar samt arbeta med uppföljning.
• Vara kontaktperson gentemot City Gross försäljnings- och marknadsfunktion och medverka i framtagandet av övergripande plan för butikens säljaktiviteter.
• Övergripande ansvara för butikens arbete i personalfrågor samt bemanning och schemaläggning. 
• Bedriva och följa upp det systematiska arbetsmiljöarbetet och säkerställa god arbetsmiljö och säkerställa efterlevnad av lagar, regler och policys. 
• Aktivt arbeta med personal- och organisationsutveckling
Vi söker dig som:

• Har flera års erfarenhet av ledande befattning som Butikschef?inom detaljhandeln/dagligvaror.Har erfarenhet av personalansvar och är trygg i att leda och utveckla ledningsgrupp och personal.
• Har relevant utbildning, minst gymnasienivå. Vi ser gärna att det finns en vidareutbildning inom till exempel ekonomi eller annat relevant område. 
• Har erfarenhet av budget- och resultatansvar, butiksekonomi och försäljningsansvar.
• Har erfarenhet av arbetsmiljöarbete samt bemanning och schemaläggning.
Vi ser att du är en erfaren ledare med stort intresse för människor, försäljning och kundservice. Som person är du affärsinriktad, drivande och fokuserar på det som skapar resultat för kunden och ser samband mellan nöjda kunder och lönsamhet. Du har en vilja att utveckla verksamheten och medarbetarna mot gemensamt uppsatta mål och är trygg med att kommunicera effektivt och tydligt. Detta genom ett coachande förhållningssätt vilket innebär att du delegerar, ger feedback och följer upp arbetet.
Som person har du förmågan att skapa god stämning och arbetsglädje samt motivera och engagera medarbetarna för att skapa ett positivt arbetsklimat och en kundupplevelse som överträffar förväntningarna.
 
Vi erbjuder:
 
På City Gross erbjuder vi dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Vårt arbete grundar sig i våra värderingsord - kundfokuserade, resultatdrivna, inkluderande och ansvarstagande. Tillsammans möter vi kundernas behov, driver försäljning och skapar en atmosfär av öppenhet och förtroende. För oss som arbetsgivare är ambitionen att alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för dig som medarbetare så att du kan känna trygghet och arbetstillfredsställelse i din vardag samt att du kan utvecklas i din roll.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför organisationen. Vår ambition är att rekrytera medarbetare med en bra mix av olika bakgrunder för att återspegla vårt samhälle och våra kunder. ? 
 
Är detta rätt utmaning för dig?
Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt ök. 
I samband med denna rekrytering samarbetar City Gross i Ljungby med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Monica Sveiven.





City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt. Visa mindre

Jula Växjö söker Varuhuschef

Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. Till Julas varuhus i Växjö söker vi en Varuhuschef.    Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! Det här gör man so... Visa mer
Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.


Till Julas varuhus i Växjö söker vi en Varuhuschef. 
 
Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. 

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare. Visa mindre

Vi söker operativ butikschef till nyöppning Alvesta

Ansök    Sep 6    KB Jem & Fix    Butikschef
Som butikschef hos jem & fix har du det direkta ansvaret för driften av din butik. Rollen ger stort utrymme till att nyttja ditt goda affärsmannaskap, för att på bästa sätt leverera goda försäljningsresultat tillsammans med dina duktiga medarbetare. Du ansvarar för att löpande planera, utvärdera och följa upp butikens strävan mot målet att bli det självklara valet för alla hemmafixare. Du hanterar även personalplanering samt utbildar och sätter upp tydliga... Visa mer
Som butikschef hos jem & fix har du det direkta ansvaret för driften av din butik. Rollen ger stort utrymme till att nyttja ditt goda affärsmannaskap, för att på bästa sätt leverera goda försäljningsresultat tillsammans med dina duktiga medarbetare. Du ansvarar för att löpande planera, utvärdera och följa upp butikens strävan mot målet att bli det självklara valet för alla hemmafixare.
Du hanterar även personalplanering samt utbildar och sätter upp tydliga mål för dina medarbetare. Vidare arbetar du operativt med den dagliga butiksdriften, som består av uppgifter såsom att beställa och ta emot varor, packa upp leveranser samt leda och aktivt delta i försäljning- och lagerarbete.
Dina personliga egenskaper
Du är en ansvarsfull och prestigelös person som brinner för god kundservice. Du har en positiv attityd och ett starkt engagemang som du använder dig av för att lyfta både butiken och dina medarbetare. Din målsättning är att säkerställa att butiken är attraktiv för såväl kunder som medarbetare.
En förutsättning för att lyckas är att du är tydlig i din kommunikation och i ditt ledarskap samt att du är mål- och resultatorienterad. Du har viljan att utvecklas tillsammans med butiken och dina medarbetare. Med ditt coachande ledarskap föregår du med gott exempel genom ett aktivt deltagande i alla förekommande arbetsuppgifter i butiken.
Du har troligtvis några års erfarenhet av ledarskap och butiksdrift och känner dig säker och bekväm i denna typ av roll. Om du dessutom själv är en händig och hängiven hemmafixare, så är det ett stort plus.
I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt på din personlighet och på vilket sätt du kan komplettera det befintliga teamet med dina erfarenheter och ditt ledarskap.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig en spännande roll med stora möjligheter till utveckling i en organisation under stark expansion. Som butikschef hos jem & fix arbetar du med stor frihet under ansvar och har alltid bra stöd hos dina kollegor och chefer.
Du kommer att ingå i ett distrikt med flera andra butiker där samarbete och prestigelöshet står högt i kurs.
Om oss
jem & fix är en lågprisbyggmarknad inom bygg, hem och trädgård. Vi är ett familjeägt dansk-svenskt bolag som öppnade sin första butik i Sverige 2005. Sedan dess har vi expanderat stadigt och bygger nya butiker löpande. I dagsläget har vi över 180 butiker spridda över Sverige, Danmark och Norge. Det gör oss till Nordens ledande lågprisbyggmarknad.
Anställningsvillkor
Lön enligt Unionens kollektivavtal.
Då butiken är öppen alla dagar i veckan förekommer det både dag-, kvälls- och helgarbete.
Arbetslivserfarenhet
Arbete med kundservice och/eller försäljning, och dokumenterad ledarerfarenhet.
Vi tillämpar löpande urval. Visa mindre

Butikschef till Alvesta

Ansök    Maj 25    Systembolaget AB    Butikschef
Vill du ha ett arbete där du verkligen gör skillnad?  Vi söker nu en butikschef till Alvesta. Din prioriterade arbetsuppgift kommer att vara att leverera ett kundmöte som imponerar och suverän service till alla i Sverige, via dina medarbetares prestationer – Alltid, varje dag! I ditt uppdrag ingår att ta ansvar för kundens upplevelse av hela Systembolaget och hjälpa dina kollegor att bli framgångsrika. Butiken har 5 medarbetare. Om rollen Du ansvarar för ... Visa mer
Vill du ha ett arbete där du verkligen gör skillnad? 
Vi söker nu en butikschef till Alvesta. Din prioriterade arbetsuppgift kommer att vara att leverera ett kundmöte som imponerar och suverän service till alla i Sverige, via dina medarbetares prestationer – Alltid, varje dag! I ditt uppdrag ingår att ta ansvar för kundens upplevelse av hela Systembolaget och hjälpa dina kollegor att bli framgångsrika. Butiken har 5 medarbetare.

Om rollen
Du ansvarar för att leda butikens medarbetare och du deltar i den dagliga driften.  Du skapar förutsättningar för dig och dina medarbetare så att ni kan leverera imponerande kundmöten. Du säkerställer en ansvarsfull försäljning utifrån Systembolagets uppdrag och är ansvarig för det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Till hjälp har du butikens ledningsgrupp.

Du möter våra kunder både i kassan och som kundvärd i butiken. Som butikschef ansvarar du för att utveckla dina medarbetare och butiken utifrån uppsatta mål samt att bidra till Systembolagets utveckling.

Om dig
Som ledare tar du tydligt ansvar för din egen prestation, utveckling och energi. Du är serviceinriktad, engagerad och flexibel. Du har både erfarenhet av och intresse för service. Du har ledarerfarenhet sedan tidigare och har förmåga att skapa god stämning och gemenskap. En av dina drivkrafter är att få dina medarbetare att växa och utvecklas. Du har förmågan att se och tillvarata dina medarbetares styrkor och potential. Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till människor du möter. Du är tydlig i din kommunikation och att du har ett coachande ledarskap.

Du har kunskap och vana av att jobba med utveckling och ekonomisk uppföljning, du är mål- och resultatorienterad. Du finner glädje i att jobba i den dagliga driften tillsammans med dina medarbetare. Du vet att du, i kundmötet, är hela Systembolagets ansikte utåt. Du har fyllt 20 år och arbetet ställer också krav på en god fysik.

Om din utveckling hos oss  
Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Kontakt  
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Granqvist, områdeschef, på telefonnummer: 07-239 373 42

Ansökan 
Vid intresse är du välkomen att registrera din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6:e juni Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller brev.


Systembolagets uppdrag baserar sig på omsorgen om folkhälsan. Visionen är att skapa ett samhälle där alkoholdrycker njuts med omsorg om hälsan så att ingen tar skada. Systembolaget bidrar med kunskap, både när det gäller mat och dryck och alkoholens påverkan på hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol. För mer information se
systembolaget.se Visa mindre

Butikschef i Alvesta

Ansök    Feb 18    Oljeshejkerna Johnsson AB    Butikschef
Butikschef i Alvesta Vi söker dig som drivs av försäljning, är resultatinriktad och gillar att ha ett stort ansvar! Nu har du chansen att vara med från början och öppna vår nya moderna servicebutik i Alvesta. Butiken kommer att ha stort fokus på fastfood, spel, biltvätt och släputhyrning. Som butikschef för Oljeshejkerna Johnsson AB har du en tydlig inriktning på försäljning. Du jobbar själv som säljare i butik och har det fulla ansvaret för butikens r... Visa mer
Butikschef i Alvesta

Vi söker dig som drivs av försäljning, är resultatinriktad och gillar att ha ett stort ansvar! Nu har du chansen att vara med från början och öppna vår nya moderna servicebutik i Alvesta. Butiken kommer att ha stort fokus på fastfood, spel, biltvätt och släputhyrning. Som butikschef för Oljeshejkerna Johnsson AB har du en tydlig inriktning på försäljning. Du jobbar själv som säljare i butik och har det fulla ansvaret för butikens resultat. Du skall kunna motivera och leda dina medarbetare. Vi söker dig som är säljande, positiv, entusiasmerande, initiativrik och stresstålig. I ditt arbete ingår budgetarbete, marknadsföring, schemaläggning, personalansvar samt analys av försäljningen. Att du gillar att jobba mot uppsatta mål samt alltid ger bästa service till våra kunder ser vi som en självklarhet. Du redovisar till och är direkt underställd företags V.D.

Värdefulla egenskaper är:
Minst två års erfarenhet som säljare i butik, gärna med avdelningsansvar eller butiksledaransvar.
Har ett brinnande intresse för sälj och service.
Är idérik och bra på att hitta lösningar.
Är nyfiken och vill ständigt lära nytt.
Är ansvarstagande och gillar att ta egna initiativ.
Är prestigelös och en god lyssnare.
Drivs av att nå resultat.
Är van vid marknadsföring och aktiviteter på sociala medier.
Har goda kunskaper om marknadsföring och butikskampanjer.
Är van vid budget, redovisning och uppföljning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ butikschef.
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Månadslön enligt överenskommelse. Tillträde i april 2021.
Välkommen med din ansökan till [email protected] . Arbetet hos oss genomsyras av hög service, stort engagemang och en strävan att nå god lönsamhet och bra resultat.
För mer information kring tjänsten kontakta Jennie Briggler via e-post: [email protected] . Sista ansökningsdag är den 15/3. Visa mindre