Lediga jobb som Controller i Alvesta

Se lediga jobb som Controller i Alvesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alvesta som finns hos arbetsgivaren.

Controller

Prime söker för kundsräkning en controller som ska arbeta med kvalificerade bokslutstjänster inom ett kommunalt energibolag under perioden december till mars 2023. Tjänstens omfattning är på 16 timmar / veckan. Arbetsuppgifter Sedvanliga controller uppgifter så som inom planering, redovisning, uppföljning, prognos och analys. Vem är du? Minst tre års erfarenhet av bokslut inom energibranschen Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande Förmåga att utt... Visa mer
Prime söker för kundsräkning en controller som ska arbeta med kvalificerade bokslutstjänster inom ett kommunalt energibolag under perioden december till mars 2023. Tjänstens omfattning är på 16 timmar / veckan.


Arbetsuppgifter
Sedvanliga controller uppgifter så som inom planering, redovisning, uppföljning, prognos och analys.

Vem är du?
Minst tre års erfarenhet av bokslut inom energibranschen
Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande
Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
Mycket goda analyskunskaper samt god kunskap i excel


Företagsbeskrivning
Prime Professional bemannar och rekryterar till arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration och Reception i hela Sverige.

Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett auktoriserat bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning.

Är du en engagerad och driven person? Vi ser fram mot att få kontakt med dig.

Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se Visa mindre

Controller

Ansök    Sep 15    Alvesta kommun    Controller
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar


Vill du göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Alvesta kommunkoncern! Vi är ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier inom både förvaltningar och bolag. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!

Kommunens Ekonomi- och Upphandlingsavdelning ligger organisatoriskt under Kommunledningsförvaltningen och utgör ett kvalificerat konsultativt stöd till utsedda verksamheter i deras ekonomistyrning och uppföljning. Avdelningen bistår kommunstyrelse, förvaltningar och kommunala bolag med strategiska ekonomifrågor och ekonomisk planering och uppföljning. Du kommer ingå i en avdelning som idag har 8 medarbetare och rapportera till Chef för controllerfunktion. Just nu befinner sig Alvesta kommunkoncern i en spännande fas då beslut har fattats om en ny styr- och ledningsmodell som integrerar Agenda 2030. Du blir en viktig del i arbetet med att förverkliga den antagna styrmodellen i Alvesta kommunkoncern.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som controller och ledningsstöd till förvaltningar och bolag i Alvesta kommunkoncern med stora möjligheter att själv planera och strukturera ditt arbete. Du har ett nära samarbete med budgetansvarig och verksamhetschefer och ingår i förvaltningens/bolagets ledningsgrupp. Arbetsuppgifterna består av budgetarbete, prognoser, analys av verksamhet/ekonomi samt utrednings- och utvecklingsarbete. Utöver funktionen som verksamhetsstöd kan du komma att involveras i övergripande utredningar och projekt. Vidare är du föredragande i nämnd/bolagsstyrelse och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med syftet att bidra till att verksamheterna uppnår uppsatta mål.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med Civilekonomexamen, med minst några års erfarenhet av arbete med kvalificerat ekonomiarbete. Har du erfarenhet av arbete inom offentlig sektor/kommunala bolag ser vi det som meriterande. Vidare ser vi att du har en hög IT mognad och har lätt för att använda dig av olika system. För att lyckas i rollen kan du prioritera mellan olika arbetsuppgifter med fokus på mål och resultat och du har ett strukturerat arbetssätt. Du är analytisk och kan på ett pedagogiskt sätt öka förståelsen för komplexa ekonomiska samband. Arbetet förutsätter att du är serviceinriktad, lösningsorienterad och att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Genom ditt sätt att arbeta och kommunicera bidrar du till att skapa delaktighet, engagemang och tillit. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Visa mindre

Controller/projektekonom

Ansök    Jan 24    Alvesta kommun    Controller
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att a... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten består av kvalificerat ekonomistöd inom det treåriga ESF-projektet Barnens bästa i Alvesta, konsultativt stöd till utsedda verksamheter/bolag i deras ekonomistyrning och uppföljning. Tjänsten är placerad vid kommunens enhet för Controllerfunktion inom Ekonomi- och Finansavdelning som organisatoriskt ligger under Kommunledningsförvaltningen. Avdelningen bistår kommunstyrelse, förvaltningar och kommunala bolag med strategiska ekonomifrågor och ekonomisk planering och uppföljning. Du kommer ingå i en enhet inom avdelningen som består av nio controllers och rapporterar direkt till Ekonomi- och Finanschef.

Vi söker dig som vill arbeta som controller med projektekonomi och ledningsstöd till förvaltningar och bolag i Alvesta kommunkoncern med stora möjligheter att själv planera och strukturera ditt arbete. Du har ett nära samarbete med kollegorna på ekonomiavdelningen och ingår i förvaltningens/bolagets ledningsgrupp. Arbetsuppgifterna består av avstämningar och rapporteringar för projekt till ESF Rådet, budgetarbete, prognoser, analys av verksamhet/ekonomi samt utrednings- och utvecklingsarbete. Du har ett nära samarbete med projektteam och styrgrupp för Barnens bästa, verksamhetschefer och budgetansvarig. Utöver funktionen som projekt och verksamhetsstöd kan du komma att involveras i andra övergripande utredningar och projekt. Vidare är du föredragande i nämnd/bolagsstyrelse och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med syftet att bidra till att verksamheterna uppnår uppsatta mål.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ekonomexamen, med minst några års erfarenhet av arbete med kvalificerat ekonomiarbete inom offentlig sektor/kommunala bolag. Erfarenhet av revisorsarbete är meriterande. Du är driven och har en hög IT mognad och lätt för att sätta dig in i olika system. För att lyckas i rollen har du ett strukturerat arbetssätt och förmåga att arbeta mot deadlines med fokus på mål och resultat. Du är noggrann, analytisk och kan på ett pedagogiskt sätt bidra till ökad förståelse för komplexa ekonomiska samband. Arbetet förutsätter att du är serviceinriktad, lösningsorienterad med lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Genom ditt sätt att arbeta och kommunicera bidrar du till att skapa goda relationer både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Visa mindre

Business Controller till Hall Miba

Om oss Hall Miba är grossisten som funnits på marknaden i över 150 år. Från huvudkontoret i småländska Alvesta styrs hela organisationen, som erbjuder prisvärda produkter till kunder i rörelse. Hall Miba levererar non-food produkter till ett par tusen bensinstationer och dagligvaruhandlare i hela Skandinavien. På lagret finns över 2500 olika artiklar inom alltifrån bilvård, hushåll och kontor till friluftsliv och lek. Läs mer på www.hallmiba.com Dina arb... Visa mer
Om oss

Hall Miba är grossisten som funnits på marknaden i över 150 år. Från huvudkontoret i småländska Alvesta styrs hela organisationen, som erbjuder prisvärda produkter till kunder i rörelse. Hall Miba levererar non-food produkter till ett par tusen bensinstationer och dagligvaruhandlare i hela Skandinavien. På lagret finns över 2500 olika artiklar inom alltifrån bilvård, hushåll och kontor till friluftsliv och lek. Läs mer på www.hallmiba.com

Dina arbetsuppgifter

Vill du ha ett spännande jobb med goda utvecklingsmöjligheter inom en framgångsrik verksamhet i stark tillväxt? Vi söker nu en Business Controller som kan stötta oss i vår fortsatta utveckling och expansion.

Ditt uppdrag som Business Controller blir att verka för en smidig, säker och innovativ ekonomisk styrning i organisationen. Du rapporterar till ekonomichefen och kommer även att arbeta nära tillsammans med inköpschefen samt försäljningschefen. Du kommer ha ett brett och stimulerande spann av arbetsuppgifter och du kommer att ha goda möjligheter att utveckla och utvecklas som controller inom dina fokusområden inköp och försäljning. Med hjälp av våra affärssystem driver och utvecklar du processer och rutiner som förbättrar och effektiviserar uppföljning och lönsamhet och skapar på så sätt förutsättningar för vår fortsatta tillväxtresa.

Ansvarsområden Analys och beslutsunderlag inom inköp och försäljning
Leda arbetet med budget och prognos
Göra analyser av bokslut och bistå ekonomichef och ledningsgrupp med slutsatser
Skapa modeller för ekonomisk rapportering, analys samt lönsamhetsuppföljning
Gräva i våra affärssystem både för att förstå verksamheten och att optimera våra processer
Driva förändringsarbete
Din profil

För att bli framgångsrik i rollen som Business Controller hos oss bör du trivas med att arbeta nära verksamheten i ett dynamiskt företag med högt affärsfokus. Du är nyfiken, proaktiv och flexibel och kan på så sätt möta verksamhetens skiftande behov. Du är analytiskt lagd och har en stark önskan och förmåga att förstå och att ta reda på fakta. Du har god förmåga att se helheten men kan också urskilja detaljer för att kunna sätta dessa i ett större perspektiv. Som person är du prestigelös och uppskattar en bred roll som innefattar såväl strategiska som operativa uppgifter.

På Hall Miba har vi kul tillsammans på jobbet och att ha en god arbetsmiljö där vi trivs tillsammans är viktigt för oss. Du uppskattar ett gott och nära samarbete med dina kolleger, och trivs som bäst när du kan bidra till teamet och våra gemensamma mål. Samtidigt är du drivande och har förmåga att på ett konstruktivt sätt argumentera för och få gehör för din hållning.

För att vara aktuell för tjänsten har du Erfarenhet av liknande tjänst
Civilekonomutbildning eller annan akademisk utbildning inom relevant område
Mycket goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i och förståelse för affärssystem
God engelska i tal och skrift
Erfarenhet från BI-system är meriterande
Kunskaper i extern och intern redovisning är meriterande
Ansökan
Sista ansökningsdatum är den 9:e maj 2021, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då löpande urval och tillsättning av tjänsten tillämpas. Detta är en direktanställning hos Hall Miba som valt att samarbeta med OnePartnerGroup.

Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård på 0470-32 38 39 eller [email protected] Visa mindre

Business Controller till Hall Miba

Om oss Hall Miba är grossisten som funnits på marknaden i över 150 år. Från huvudkontoret i småländska Alvesta styrs hela organisationen, som erbjuder prisvärda produkter till kunder i rörelse. Hall Miba levererar non-food produkter till ett par tusen bensinstationer och dagligvaruhandlare i hela Skandinavien. På lagret finns över 2500 olika artiklar inom alltifrån bilvård, hushåll och kontor till friluftsliv och lek. Läs mer på www.hallmiba.com Dina arb... Visa mer
Om oss

Hall Miba är grossisten som funnits på marknaden i över 150 år. Från huvudkontoret i småländska Alvesta styrs hela organisationen, som erbjuder prisvärda produkter till kunder i rörelse. Hall Miba levererar non-food produkter till ett par tusen bensinstationer och dagligvaruhandlare i hela Skandinavien. På lagret finns över 2500 olika artiklar inom alltifrån bilvård, hushåll och kontor till friluftsliv och lek. Läs mer på www.hallmiba.com

Dina arbetsuppgifter

Vill du ha ett spännande jobb med goda utvecklingsmöjligheter inom en framgångsrik verksamhet i stark tillväxt? Vi söker nu en Business Controller som kan stötta oss i vår fortsatta utveckling och expansion.

Ditt uppdrag som Business Controller blir att verka för en smidig, säker och innovativ ekonomisk styrning i organisationen. Du rapporterar till ekonomichefen och kommer även att arbeta nära tillsammans med inköpschefen samt försäljningschefen. Du kommer ha ett brett och stimulerande spann av arbetsuppgifter och du kommer att ha goda möjligheter att utveckla och utvecklas som controller inom dina fokusområden inköp och försäljning. Med hjälp av våra affärssystem driver och utvecklar du processer och rutiner som förbättrar och effektiviserar uppföljning och lönsamhet och skapar på så sätt förutsättningar för vår fortsatta tillväxtresa.

Ansvarsområden Analys och beslutsunderlag inom inköp och försäljning
Leda arbetet med budget och prognos
Göra analyser av bokslut och bistå ekonomichef och ledningsgrupp med slutsatser
Skapa modeller för ekonomisk rapportering, analys samt lönsamhetsuppföljning
Gräva i våra affärssystem både för att förstå verksamheten och att optimera våra processer
Driva förändringsarbete
Din profil

För att bli framgångsrik i rollen som Business Controller hos oss bör du trivas med att arbeta nära verksamheten i ett dynamiskt företag med högt affärsfokus. Du är nyfiken, proaktiv och flexibel och kan på så sätt möta verksamhetens skiftande behov. Du är analytiskt lagd och har en stark önskan och förmåga att förstå och att ta reda på fakta. Du har god förmåga att se helheten men kan också urskilja detaljer för att kunna sätta dessa i ett större perspektiv. Som person är du prestigelös och uppskattar en bred roll som innefattar såväl strategiska som operativa uppgifter.

På Hall Miba har vi kul tillsammans på jobbet och att ha en god arbetsmiljö där vi trivs tillsammans är viktigt för oss. Du uppskattar ett gott och nära samarbete med dina kolleger, och trivs som bäst när du kan bidra till teamet och våra gemensamma mål. Samtidigt är du drivande och har förmåga att på ett konstruktivt sätt argumentera för och få gehör för din hållning.

För att vara aktuell för tjänsten har du Minst 3-5 års erfarenhet av liknande tjänst
Civilekonomutbildning eller annan akademisk utbildning inom relevant område
Mycket goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i och förståelse för affärssystem
God engelska i tal och skrift
Erfarenhet från BI-system är meriterande
Kunskaper i extern och intern redovisning är meriterande
Ansökan
Sista ansökningsdatum är den 5 april 2021, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då löpande urval och tillsättning av tjänsten tillämpas. Detta är en direktanställning hos Hall Miba som valt att samarbeta med OnePartnerGroup.

Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård på 0470-32 38 39 eller [email protected] Visa mindre

Business Controller till Hall Miba

Om oss Hall Miba är grossisten som funnits på marknaden i över 150 år. Från huvudkontoret i småländska Alvesta styrs hela organisationen, som erbjuder prisvärda produkter till kunder i rörelse. Hall Miba levererar non-food produkter till ett par tusen bensinstationer och dagligvaruhandlare i hela Skandinavien. På lagret finns över 2500 olika artiklar inom alltifrån bilvård, hushåll och kontor till friluftsliv och lek. Läs mer på www.hallmiba.com Dina arb... Visa mer
Om oss

Hall Miba är grossisten som funnits på marknaden i över 150 år. Från huvudkontoret i småländska Alvesta styrs hela organisationen, som erbjuder prisvärda produkter till kunder i rörelse. Hall Miba levererar non-food produkter till ett par tusen bensinstationer och dagligvaruhandlare i hela Skandinavien. På lagret finns över 2500 olika artiklar inom alltifrån bilvård, hushåll och kontor till friluftsliv och lek. Läs mer på www.hallmiba.com

Dina arbetsuppgifter

Vill du ha ett spännande jobb med goda utvecklingsmöjligheter inom en framgångsrik verksamhet i stark tillväxt? Vi söker nu en Business Controller som kan stötta oss i vår fortsatta utveckling och expansion.

Ditt uppdrag som Business Controller blir att verka för en smidig, säker och innovativ ekonomisk styrning i organisationen. Du rapporterar till ekonomichefen och kommer även att arbeta nära tillsammans med inköpschefen samt försäljningschefen. Du kommer ha ett brett och stimulerande spann av arbetsuppgifter och du kommer att ha goda möjligheter att utveckla och utvecklas som controller inom dina fokusområden inköp och försäljning. Med hjälp av våra affärssystem driver och utvecklar du processer och rutiner som förbättrar och effektiviserar uppföljning och lönsamhet och skapar på så sätt förutsättningar för vår fortsatta tillväxtresa.

Ansvarsområden Analys och beslutsunderlag inom inköp och försäljning
Leda arbetet med budget och prognos
Göra analyser av bokslut och bistå ekonomichef och ledningsgrupp med slutsatser
Skapa modeller för ekonomisk rapportering, analys samt lönsamhetsuppföljning
Gräva i våra affärssystem både för att förstå verksamheten och att optimera våra processer
Driva förändringsarbete
Din profil

För att bli framgångsrik i rollen som Business Controller hos oss bör du trivas med att arbeta nära verksamheten i ett dynamiskt företag med högt affärsfokus. Du är nyfiken, proaktiv och flexibel och kan på så sätt möta verksamhetens skiftande behov. Du är analytiskt lagd och har en stark önskan och förmåga att förstå och att ta reda på fakta. Du har god förmåga att se helheten men kan också urskilja detaljer för att kunna sätta dessa i ett större perspektiv. Som person är du prestigelös och uppskattar en bred roll som innefattar såväl strategiska som operativa uppgifter.

På Hall Miba har vi kul tillsammans på jobbet och att ha en god arbetsmiljö där vi trivs tillsammans är viktigt för oss. Du uppskattar ett gott och nära samarbete med dina kolleger, och trivs som bäst när du kan bidra till teamet och våra gemensamma mål. Samtidigt är du drivande och har förmåga att på ett konstruktivt sätt argumentera för och få gehör för din hållning.

För att vara aktuell för tjänsten har du Erfarenhet av liknande tjänst
Civilekonomutbildning eller annan akademisk utbildning inom relevant område
Mycket goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i och förståelse för affärssystem
God engelska i tal och skrift
Erfarenhet från BI-system är meriterande
Kunskaper i extern och intern redovisning är meriterande
Ansökan
Sista ansökningsdatum är den 25:e april 2021, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då löpande urval och tillsättning av tjänsten tillämpas. Detta är en direktanställning hos Hall Miba som valt att samarbeta med OnePartnerGroup.

Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård på 0470-32 38 39 eller [email protected] Visa mindre

Logistikcontroller till Hall Miba i Alvesta

Ansök    Sep 24    Maxkompetens Konsult AB    Controller
Logistikcontroller till Hall Miba i Alvesta Är du en engagerad och serviceminded person med goda kunskaper inom Excel? Har du tidigare erfarenhet av arbete inom logistik, transport eller kundsupport? Nu söker det familjära företaget Hall Miba i Alvesta en ny kollega till tjänsten som logistikcontroller. Läs mer nedan och ansök redan idag! Dina arbetsuppgifter Som Logistikcontroller på Hall Miba kommer du arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgi... Visa mer
Logistikcontroller till Hall Miba i Alvesta

Är du en engagerad och serviceminded person med goda kunskaper inom Excel? Har du tidigare erfarenhet av arbete inom logistik, transport eller kundsupport? Nu söker det familjära företaget Hall Miba i Alvesta en ny kollega till tjänsten som logistikcontroller. Läs mer nedan och ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Som Logistikcontroller på Hall Miba kommer du arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter inom områdena logistik, artikeladministration och controlling.

I rollen ansvarar du för leveransplanering och uppföljning, support mot kund med information och rapporter samt uppföljning av produktivitet, servicegrad och leveransprecision. Du kommer samarbeta med kollegor internt samt ha kontakt med kunder eller andra externa aktörer över mejl och telefon.

I tjänsten ingår även arbetsuppgifter som:

* Kontakt med transportbolag
* Administration av grunddata
* Rapportering och statistik (på daglig basis, vecka/månad/kvartal/år)

Du ingår i ekonomiavdelningen men kommer att ha löpande avstämning med försäljning och inköp.

Din profil

Du som söker är en engagerad och positiv person som har lätt att ta till sig nya system. Vi tror att du trivs i en roll där du självständigt kan strukturera ditt arbete och prioritera efter behov. Då du kommer arbeta med ekonomiska rapporter ser vi att du har ett intresse för statistik, är noggrann och har ett öga för detaljer. Vi tror också att du är flexibel, driven och en bra problemlösare. Att du är en god lagspelare, gillar att ha kontakt med andra människor och är serviceinriktad är för oss en självklarhet för att bli långsiktig i rollen.

Då arbetet innefattar administrativa arbetsuppgifter se vi att du är bekväm med att arbeta i Office-paketet i allmänhet och Excel i synnerhet.

Vi ser gärna att du som söker har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 1-2 år. Du innehar en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du har mycket goda kunskaper i svenska och är en god kommunikatör i både tal och skrift.

Övrigt

* Placeringsort: Alvesta
* Arbetstid: Vardagar 08-17, möjlighet till flex
* Omfattning: Föräldravikariat 8 månader med möjlighet till förlängning, heltid
* Lön: Individuell lönesättning tillämpas
* Start: Omgående eller november 2020

Tycker du beskrivningen ovan stämmer in på dig och vad du söker i din nästa utmaning? Skicka då in din ansökan redan idag!

För den här tjänsten blir du anställd hos Maxkompetens och arbetar som konsult på Hall Miba i Alvesta med goda möjligheter till anställning hos Hall Miba efter en tids inhyrning.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Hall Miba har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Isabelle Wallin via Tel: 0734-368102.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökningar via mejl undanbedes.

Om Hall Miba

Hall Miba är ett grossistföretag som väljer att gå sin egen väg. Efter att ha renodlat sin verksamhet och skapat en hållbar inriktning för framtiden, står de starkt rustade för nya affärer. Hall Miba säljer snabbrörliga konsumentartiklar till bensinstationer och dagligvaruhandeln. Med lång och gedigen erfarenhet i bagaget utvecklar de ständigt sin produktkunskap såväl som sitt leveranssystem och sina exponeringsmetoder. De kan sina produkter, rätt och slätt - något de gärna förmedlar vidare till sina kunder!

Alla deras medarbetare är på något sätt involverade i inköp eller försäljning, samtidigt som alla har sina specialkompetenser. Många av de anställda har utvecklats inom företaget och har därmed unika kunskaper om hela verksamheten.

Känslan är familjär, och att ingen annan arbetsplats är som Hall Miba är något de är stolta över!

Läs mer på https://hallmiba.com/

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.

för rekrytering och bemanning. Visa mindre

Budgetansvarig

Ansök    Mar 1    Alvesta kommun    Budgetplanerare
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier, inom både förvaltningar och bolag som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!

Vill du vara med och skapa ekonomiprocesserna i Alvesta kommun? Vi söker en medarbetare med ansvar för kommunens budgetprocess!

Ekonomi- och upphandlingsavdelningen ansvarar för samordning, planering och uppföljning samt utveckling av kommunkoncernens finans-, ekonomi- och upphandlingsfrågor. Avdelningen bistår såväl kommunstyrelsen i strategiska ekonomifrågor som förvaltningar och bolag i deras ekonomiska planering och uppföljning. Avdelningen är systemansvarig för koncernens ekonomisystem. Ansvaret omfattar ett samordningsansvar gällande inköp, upphandlingar och avtal samt administration av beställningssystem och samordnad varudistribution. Du kommer att vara direkt underställd ekonomichefen och ingå i en avdelning med närmare 20 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Just nu befinner sig Alvesta kommunkoncern i en spännande fas utifrån flera aspekter.
Förra sommaren fattades beslut om en ny styr- och ledningsmodell som integrerar Agenda 2030. Denna modell implementeras i år och införs under 2022. Införandet av styrmodellen kommer att inkludera ett beslutsstödsystem som framförallt riktar sig till chefer. Ekonomi- och upphandlingsavdelningen ska inom ramen för införandet av nya styrmodellen ansvara för att införa en resursfördelningsmodell till nämnderna i samarbete med SKR där resursfördelningsmodellen utgör grunden för ett system med över- och underskottshantering över åren. Samtidigt genomförs också en översyn av ekonomiska styrdokument.

Ett starkt fokus på koncerngemensamma processer präglar Alvesta kommun. Exempel på pågående projekt inom detta område just nu är införande av gemensam ekonomiadministration, kategoristyrning inom upphandlingsområdet, rättssäkerhet inom myndighetsutövningen och ett nytt kontaktcenter som hanterar all kommunikation med internt och externt, via telefoni, besök, e-tjänster och webb.

Nya arbetssätt och kunskaper inom projekt- och processmetodik och omvärldsbevakning och nätverkande såväl regionalt som nationellt präglar alla utvecklingsområden. Detta arbetssätt avser inte minst utvecklingen på digitaliseringsområdet.

Budgetansvarig ansvarar för att leda flera delar i de processer som lyfts fram i tidigare stycken. I så gott som samtliga processer är du med och representerar ekonomi- och upphandlingsavdelningen. Du har ett omfattande ansvar för att självständigt samordna och utveckla den koncernövergripande planerings- och uppföljningsprocessen och föredrar på flera olika arenor, såväl på tjänstemannanivå som politisk nivå.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har flera års erfarenhet av arbete som ekonom där ekonomiska analyser, budgetarbete, prognosarbete, redovisning och bokslutsarbete varit en del av arbetet. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och kan planera och organisera ditt arbete samt prioritera bland arbetsuppgifterna. Som person är du utvecklingsinriktad och ser såväl helheten som delar och detaljer. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att ta egna initiativ och trivs i en verksamhet där förändringar är en naturlig del. Du är pedagogisk och analytisk samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Arbetet förutsätter att du har förmåga att arbeta mot deadlines vilket kräver att du är strukturerad. Du ska kunna presentera information på ett pedagogiskt sätt. Det är meriterande att du har erfarenhet från kommunal sektor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För mer information om tjänsten kontaktas Per Elmgren, Ekonomichef via e-post [email protected]

Intervjuer kommer att genomföras tisdagen den 16 mars via teams.

Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Visa mindre

Redovisningsansvarig

Ansök    Nov 6    Hydroware AB    Business controller
I samband med förvärv och fortsatt expansivt riktade aktiviteter vi vill med denna nya tjänst som redovisningsansvarig förstärka och utveckla vår ekonomifunktion. Våra tillväxtplaner och ambitioner ställer allt högre krav på redovisning och ekonomisk analys och ett mer omfattande arbete med att utveckla processer och flöden i bolaget. Dessa uppgifter utgör därför en viktig del av denna tjänst. Arbetsbeskrivning I din roll förväntas du delta i och samordna... Visa mer
I samband med förvärv och fortsatt expansivt riktade aktiviteter vi vill med denna nya tjänst som redovisningsansvarig förstärka och utveckla vår ekonomifunktion. Våra tillväxtplaner och ambitioner ställer allt högre krav på redovisning och ekonomisk analys och ett mer omfattande arbete med att utveckla processer och flöden i bolaget. Dessa uppgifter utgör därför en viktig del av denna tjänst.
Arbetsbeskrivning
I din roll förväntas du delta i och samordna redovisningsarbetet för hela koncernen. Du rapporterar till koncernens ekonomichef. Inom ditt ansvarsområde ligger bland annat följande arbetsuppgifter:
Löpande redovisning
Koncernredovisning innefattande svenska och utländska dotterbolag
Årsbokslut
Månadsbokslut
Likviditetsplanering
Rapportering till myndighet som t.ex. Skatteverket.
Tillsammans med CFO tar du fram prognos och budgetunderlag och driver budgetprocessen.
Ta fram och följa KPI avseende försäljning och resultat
Tillsammans med ekonomichef ta fram och implementera rutiner och processer i syfte att kvalitetssäkra och skapa effektivitet.



Vi kan erbjuda dig
Ett spännande, stimulerande och utmanande jobb i en grupp av engagerade och drivna medarbetare. Vi värnar om våra anställdas utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Som anställd hos oss kan du räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård.
Kompetenskrav
För denna roll söker vi nu en civilekonom med goda redovisningskunskaper. Du har minst fem års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll och är van vid att hantera koncernredovisning. Då koncernen finns på en internationell marknad och en stor del av kommunikation och dokumentation därför sker på engelska är det viktigt att du har goda kunskaper i Engelska. Att du har mycket goda IT-kunskaper och är avancerad excelanvändare är viktigt för att du ska kunna ta dig an rollen. Har du tidigare arbetat i vårt affärssystem Pyramid så är detta ett plus.
Personliga egenskaper
För att lyckas i din roll är du noggrann och strukturerad i ditt arbete med ett öga för detaljer. Du är en social person med en positiv inställning samtidigt som du är lugn och trygg i din roll. Du har en god samarbetsförmåga och du är bra på att kommunicera med personer inom olika områden. Du har en god analytisk förmåga, en proaktiv och prestigelös inställning och du trivs verkligen med ditt arbete.
Arbetets omfattning
Heltid. Start enligt överenskommelse. Du kommer vara stationerad på vårt huvudkontor i Alvesta.


Ansökan
Skicka din ansökan till [email protected]
Sista ansökningsdag är 24/11 - 2019. Urval sker löpande.


Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta;
Annie Alm, HR, tel. 0472-45177
Mikael Lundborg, tillförordnad CFO, tel. 0472-45148


Varmt välkommen med din ansökan!


Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.


Hydroware utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska driv- och styrsystem för hydrauliska hissar. Vi erbjuder produkter med hög kvalitet som ger kort installationstid. Vi är erkända för vår kompetenta kundsupport och våra korta leveranstider. Företaget startades 1998 och har drygt 120 anställda och omsätter drygt 300 miljoner kronor. Huvudkontor och tillverkning finns i Alvesta, Sverige, med dotterbolag i Tyskland, Storbritannien, Italien. Vi har ett unikt kunnande om hydraulhissar som bas och erbjuder hissmarknaden produkter med högt kunskapsinnehåll och unika egenskaper. Principen för cirkulär ekonomi (reparera, renovera, återanvända, återvinna) med tillvaratagande av det befintliga och minimering av miljöbelastning över produkternas livscykler är vår ledstjärna för såväl produktutveckling som bolagets verksamhet i övrigt. Våra kunder är både stora och små hissföretag och vår försäljning sker till drygt 50 länder i stora delar av världen.
Läs mer på www.hydroware.se. Visa mindre

Produktionscontroller

Ansök    Nov 1    Hydroware AB    Controller
Hydroware är inne i en expansiv fas och behöver komplettera sin organisation med en produktionscontroller med stort driv och en passion för siffror och produktivitet. Arbetsbeskrivning Som Produktionscontroller hos oss arbetar du med att utveckla och upprätthålla korrekt informationsflöde till produktionen genom att arbeta både proaktivt och med uppföljning. Du gör relevanta analyser och rekommendationer för att möjliggöra effektivt beslutsarbete i produkt... Visa mer
Hydroware är inne i en expansiv fas och behöver komplettera sin organisation med en produktionscontroller med stort driv och en passion för siffror och produktivitet.
Arbetsbeskrivning
Som Produktionscontroller hos oss arbetar du med att utveckla och upprätthålla korrekt informationsflöde till produktionen genom att arbeta både proaktivt och med uppföljning. Du gör relevanta analyser och rekommendationer för att möjliggöra effektivt beslutsarbete i produktionen och dess tillhörande områden.
Du kommer arbeta nära ekonomichef och Vd samt produktionsorganisationen och är ansvarig för delar av bokslutsprocessen samt deltar i utvecklings- och förbättringsprojekt. Vid behov stöttar du kollegor i andra projekt och du förväntas att aktivt delta och bidraga till utvecklingsarbetet av rutiner och flöden i koncernen. Du rapporterar till ekonomichef i Alvesta.
Exempel på arbetsuppgifter:
Budget och Prognosarbete
Månadsrapportering inkl uppföljning, analys och utveckling av KPI
Produktkalkylering, Standardkostberäkning, Köpa-Tillverka analyser samt För- och efterkalkyl i produktionsprojekt
Uppföljning och analys av tider i produktionen
Uppföljning och analys av lagerhantering



Vi kan erbjuda dig
Hos Hydroware får du en stimulerande arbetsroll i ett positivt och driftigt team där vi alltid jobbar tillsammans. Hydroware är ett utvecklingsinriktat bolag där vi värnar om öppenhet, engagemang, ansvarstagande och respekt. Vi erbjuder dig en intressant framtid med goda möjligheter till utveckling inom företaget, där din kompetens och vilja är en nyckelfaktor för vår framgång.
Kompetenskrav
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av arbete i en ekonomifunktion varav minst två i rollen som controller och då gärna inom produktion. Då koncernen finns på en internationell marknad och en stor del av kommunikation och dokumentation därför sker på engelska är det viktigt att du har goda kunskaper i Engelska. Att du har mycket goda IT-kunskaper och är avancerad excelanvändare är viktigt för att du ska kunna ta dig an rollen. Har du tidigare arbetat i vårt affärssystem Pyramid så är detta ett plus.
Personliga egenskaper
Då det är en tjänst med stor bredd tror vi att är du en person som uppskattar ett högt tempo och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du trivs i en roll där du ges möjlighet att arbeta både självständigt och i team och ta stort ansvar för ditt arbete. Med arbetsuppgifter som kräver precision och korrekta underlag krävs det att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete med ett öga för detaljer.
Arbetets omfattning
Heltid. Start enligt överenskommelse. Du kommer vara stationerad på vårt huvudkontor i Alvesta.


Ansökan
Skicka din ansökan till [email protected]
Sista ansökningsdag är 24/11- 2019. Urval sker löpande.


Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta;
Annie Alm, HR, tel. 0472-45177
Mikael Lundborg, tillförordnad CFO, tel. 0472-45148


Varmt välkommen med din ansökan!


Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.


Hydroware utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska driv- och styrsystem för hydrauliska hissar. Vi erbjuder produkter med hög kvalitet som ger kort installationstid. Vi är erkända för vår kompetenta kundsupport och våra korta leveranstider. Företaget startades 1998 och har drygt 120 anställda och omsätter drygt 300 miljoner kronor. Huvudkontor och tillverkning finns i Alvesta, Sverige, med dotterbolag i Tyskland, Storbritannien och Italien. Vi har ett unikt kunnande om hydraulhissar som bas och erbjuder hissmarknaden produkter med högt kunskapsinnehåll och unika egenskaper. Principen för cirkulär ekonomi (reparera, renovera, återanvända, återvinna) med tillvaratagande av det befintliga och minimering av miljöbelastning över produkternas livscykler är vår ledstjärna för såväl produktutveckling som bolagets verksamhet i övrigt. Våra kunder är både stora och små hissföretag och vår försäljning sker till drygt 50 länder i stora delar av världen.
Läs mer på www.hydroware.se. Visa mindre

Affärsdriven Ekonomichef

Emballator Lagan Plast utvecklar, producerar och marknadsför plastemballage för livsmedel och kemtekniska produkter i form av hinkar och burkar. Vi är en del av Emballator-koncernen, med Nordens bredaste sortiment av förpackningslösningar. Vi är specialiserade på helhetslösningar av hög kvalitet och bedriver ett omfattande utvecklingsarbete i syfte att tillföra marknaden nya tekniska landvinningar och optimala förpackningslösningar. Genom målmedveten satsn... Visa mer
Emballator Lagan Plast utvecklar, producerar och marknadsför plastemballage för livsmedel och kemtekniska produkter i form av hinkar och burkar. Vi är en del av Emballator-koncernen, med Nordens bredaste sortiment av förpackningslösningar. Vi är specialiserade på helhetslösningar av hög kvalitet och bedriver ett omfattande utvecklingsarbete i syfte att tillföra marknaden nya tekniska landvinningar och optimala förpackningslösningar.
Genom målmedveten satsning med bland annat deltagande i ”Produktionslyftet” har vi tagit ett stort steg framåt på vår Lean-resa och medverkar som nordisk ambassadör för plastindustrin.
Engagemang, kvalitet, miljö, säkerhet, service och tillgänglighet är starka ledstjärnor för oss. Vi arbetar med korta ledtider, optimal leveranssäkerhet, maximal flexibilitet och har alltid ambitionen att vara det mest kostnadseffektiva alternativet.


AFFÄRSDRIVEN EKONOMICHEF MED FOKUS PÅ BUSINESS CONTROLLING

Till vårt kundföretag Emballator Lagan Plast söker vi nu en affärsdriven Ekonomichef med fokus på Business Controlling. Emballator erbjuder ett intressant och utmanande jobb i en positiv tillväxtfas och kompetent arbetsmiljö. Du bidrar aktivt med utveckling och analys av företagets ekonomiska läge samt med förslag till förändringar och förbättringar inom verksamheten.
Läs gärna mer om Emballator Lagan Plast på www.emballatorlagan.se/ [http://www.emballatorlagan.se/].
I rollen som Ekonomichef har du i huvudsak ansvar för:

* Ekonomiska utredningar och kredithanteringar
* Ekonomisk planering och redovisning av företagets verksamhet gentemot ställda krav och villkor
* Ledningsgruppsarbete
* Vara kreativ och drivande i interna projekt, kopplat till ekonomifunktionen
* Verksamhetsutveckling genom uppföljningar, kalkylmodeller, controlling och nyckeltal
* Löne- och personalfrågor
* Samordningsansvar mot koncernen gällande IT/IS
* Stötta organisationen samt leda och utveckla ekonomi- och lönsamhetsfrågor
* Personalansvar – fördelning av arbete, medarbetarsamtal och kompetensutveckling

Du ges en unik möjlighet att vara med och påverka din professionella och personliga utveckling och inte minst ditt arbetsinnehåll som även innebär koncerngemensamma uppdrag.

DIN PROFIL
Du som antar denna utmaning är utbildad Civilekonom med inriktning mot redovisning eller verksamhetsstyrning. Utöver din utbildning har minst fem års praktisk erfarenhet som Affärscontroller eller Redovisningsekonom, gärna på koncernnivå. Du har ett genuint intresse för verksamhetsutveckling och trivs med att arbeta med koncernens övergripande mål och strategier.
Som person är du engagerad med stark vilja att arbeta processorienterat utifrån LEAN för att förbättra och utveckla företagets samtliga processer. Du är kommunikativ och en god lagspelare som gillar att samarbeta och innehar förmågan att entusiasmera och engagera människor i din omgivning. Du är analytisk och proaktiv samt van att kombinera operativt med strategiskt ekonomiarbete.
Du är mån om att sätta dig in i och förstå helheten i verksamheten och arbetar med hög noggrannhet. För att lyckas i rollen som Ekonomichef är du självklart en kreativ och lösningsorienterad person, du ställer dig positiv till förändringar och har ett flexibelt synsätt. I rollen som ledare bidrar du med stort engagemang och ett gott samarbete samt är du förtroendeingivande, trygg och lyhörd till din omgivning.
Självklart talar och skriver du såväl svenska som engelska. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i SAP eller något motsvarande affärssystem.
Uppdraget är en direktrekrytering till Emballator Lagan Plast som erbjuder en tillsvidareanställning.
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se [http://www.empleo.se]

Uppstart: Enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Ljungby.
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Senast 3 november.

Mer information Visa mindre