Lediga jobb som Marknads- och försäljningsassistenter i Alvesta

Se lediga jobb som Marknads- och försäljningsassistenter i Alvesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alvesta som finns hos arbetsgivaren.

Marknadsassistent

Ansök    Maj 5    Alvesta kommun    Marknadsassistent
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla... Visa mer
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

AllboHus Fastighets AB är ett kommunalägt fastighetsbolag som äger och förvaltar bostäder och lokaler på flera orter i Alvesta kommun. I AllboHus bestånd finns ca 1850 lägenheter och 118 000 kvm lokaler. Inom AllboHus jobbar ca 110 medarbetare inom olika yrkesgrupper som varje dag arbetar för att tillsammans skapa hem för Alvestas invånare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog och detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på delaktighet, engagemang och tillit.

AllboHus är en central aktör i utvecklingen av Alvesta kommun. Ett av de viktigaste uppdragen framöver är nyproduktion och renovering av vårt befintliga fastighetsbestånd. Vår ambition är att vara den bästa hyresvärden i Alvesta genom långsiktigt goda relationer till våra hyresgäster och attraktiva boendemiljöer. 

Vill du vara med och stärka AllboHus attraktionskraft? Vi söker en engagerad och analytisk marknadsassistent för att utveckla kommunikation och varumärke. Uppdraget ger dig en unik möjlighet att bidra till strategisk utveckling och påverka hur AllboHus kan attrahera fler hyresgäster och kunder.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten ingår i marknadsteamet som ansvarar för uthyrning, kundservice och bosociala frågor. Fokus ligger på marknadsföring av våra bostäder och lokaler via webb, intranät, sociala medier, produktinformation och säljmaterial, kundtidning, riktade kampanjer och event. Du arbetar brett med kommunikation och har förmåga att vara ett stöd för våra medarbetare. En framgångsfaktor är att genom olika kommunikationskanaler stärka dialog och samverkan med hyresgäster och andra aktörer både internt och externt. Du skapar och projektleder marknadsföringsprojekt och kundaktiviteter tillsammans med övriga medarbetare. I uppdraget ingår även direkta kundmöten och administration kopplat till kundservice och uthyrning.

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har eftergymnasial examen inom kommunikation och marknadsföring eller utbildning och eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet från liknande arbete och projektledning är meriterande. Du behöver ha ett utpräglat strategiskt tänk och förståelse för hur marknadskommunikation bidrar till att stärka varumärket. Du har förmåga att omvärldsbevaka och förstå hur planeringen i sin helhet skapar behov och möjligheter till kommunikation. För att vara framgångsrik i rollen vill vi att du är kreativ och kommunikativ med ett samarbetsorienterat och strukturerat arbetssätt. Du har ett genuint samhällsintresse och tycker om att arbeta mot uppsatta mål och att utveckla verksamheten tillsammans med dina kollegor. Du trivs med en central roll i en helhet där du bidrar till delaktighet, engagemang och tillit. 

Övriga kunskaper och färdigheter

Du behärskar sociala medier och har erfarenhet av webbpublicering och produktion av bilder och rörligt material. Goda kunskaper och gärna erfarenhet av kommunikationsplanering, varumärkesstrategier och kriskommunikation, tillgänglighetskrav på webb, GDPR, användarvänlighet, AI och digital utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina teoretiska kunskaper men de personliga egenskaperna är minst lika betydelsefulla. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Flerspråkighet är meriterande. 

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Presentera gärna arbetsprover från tidigare uppdrag.

Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Visa mindre

Säljassistent

Om tjänsten Är du en driven och målinriktad person? Då har vi tjänsten för dig. Vi söker nu en säljassistent till en av våra kunder utanför Alvesta. Du som söker bör bo i närområdet då tjänsten är tänkt att gå över till kund efter inhyrningsperioden. I denna varierande roll som säljassistent kommer du att ansvara för att serva kunder där rådgivning, inköp, offerthantering, orderhantering samt sälj ingår i dina arbetsuppgifter. Du kommer att förhandla av... Visa mer
Om tjänsten
Är du en driven och målinriktad person? Då har vi tjänsten för dig. Vi söker nu en säljassistent till en av våra kunder utanför Alvesta. Du som söker bör bo i närområdet då tjänsten är tänkt att gå över till kund efter inhyrningsperioden.

I denna varierande roll som säljassistent kommer du att ansvara för att serva kunder där rådgivning, inköp, offerthantering, orderhantering samt sälj ingår i dina arbetsuppgifter.
Du kommer att förhandla avtal och priser med leverantörer, hantera och säkerställa inköpsprocesser, ta emot order från kund och anpassa offerter, syna fakturor, ha kundkontakt, hantera kundklagomål och även ha del i säljet mot kund.

Som person är du driven, självgående, nogrann och har en bra känsla för detaljer. Du har erfarenhet sedan tidigare av en liknande roll, gärna inom teknik. Kunskaper inom inköp, offterter, orderhantering och kundservice.

Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Dagtid

Din profil
Krav:
- Relevant utbildning/erfarenhet
- Teknik intresserad
- Sälj kunskaper
- Goda förhandlings ochkommunikationsfärdigheter.
- Hålla många bollar i luften
- God datavana och erfarenhet av affärssystem
- Goda spåkkunskaper i svenska och engelska

Meriterande:
- Körkort B

Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Visa mindre

Marknadsföring/Annonsering via sociala medier

Ansök    Apr 4    Reinholdson Sko AB    Annonsassistent
Platsbeskrivning Vi är ett företag som idag är ledande inom träskobranschen och ett av få tillverkande skoföretag i Sverige. Vårt företag är ett modernt familjeföretag i femte generationen. Tillverkningen är ett hantverk och flera av momenten görs för hand. Förutom egen tillverkning har vi ett brett sortiments av skor och andra produkter som vi köper in och säljer. I våra lokaler har vi en outletbutik och vi har en utvecklad webbshop för att komma närmare ... Visa mer
Platsbeskrivning
Vi är ett företag som idag är ledande inom träskobranschen och ett av få tillverkande skoföretag i Sverige. Vårt företag är ett modernt familjeföretag i femte generationen. Tillverkningen är ett hantverk och flera av momenten görs för hand.
Förutom egen tillverkning har vi ett brett sortiments av skor och andra produkter som vi köper in och säljer. I våra lokaler har vi en outletbutik och vi har en utvecklad webbshop för att komma närmare våra slutkunder och tillgodose deras behov.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som kan marknadsföra oss på sociala medier, såsom Facebook, Instagram, Google etc och som har intresse och kunskap av att kunna öka försäljning på dessa och liknande plattformar.
I dagsläget har vi fokus på annonsering via Facebook och Google Ads.
Vi söker främst dig som har arbetat med försäljning via annonsering på Facebook och har goda kunskaper om hur en sådan annons skapas på AdsManager.
Kvalifikationer:
Kunskaper i annonsering via Facebook/Sociala medier är ett krav. Så även svenska, engelska, datorvana, läs- och skrivkunnighet.
Försäljningsvana, övrig marknadsföring, arbete med hemsida, fotografering och/ eller kommunikation är meriterande. Möjlighet att jobba hemifrån finns. Arbetsutbudet kan anpassas efter den som söker.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Försäljningsadministratör vikariat

Ansök    Aug 24    Vida AB    Försäljningsassistent
Vilka är vi? Vida Wood ingår i Vida-gruppen som är en av Sveriges största aktörer inom skogs- och träindustrin. Vi är en koncern med ca 1500 medarbetare och vi har 23 produktionsanläggningar runt om i södra Sverige. Vi arbetar med trä som material vilket gör oss till en hållbar och trygg framtidsbransch. Vida Wood sköter all försäljning av sågade trävaror från våra 12 sågverk. Ca 75 % går på export. Vår kultur kännetecknas av gemenskap, entreprenörskap, h... Visa mer
Vilka är vi?
Vida Wood ingår i Vida-gruppen som är en av Sveriges största aktörer inom skogs- och träindustrin. Vi är en koncern med ca 1500 medarbetare och vi har 23 produktionsanläggningar runt om i södra Sverige. Vi arbetar med trä som material vilket gör oss till en hållbar och trygg framtidsbransch. Vida Wood sköter all försäljning av sågade trävaror från våra 12 sågverk. Ca 75 % går på export.

Vår kultur kännetecknas av gemenskap, entreprenörskap, handlingskraft och engagemang. Trots att vi vuxit mycket de senaste åren har vi fortfarande kvar det lilla företagets närhet och sammanhållning. Platt organisation och korta beslutsvägar är viktigt för oss.

Vår vision är ”Att Växa”, och det gäller inte enbart bolaget utan även våra medarbetare. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig delaktiga och få möjlighet att växa både kunskapsmässigt och inom bolaget.

ARBETSUPPGIFTER
Vad innebär rollen?
Vi på försäljningsadministrationen ansvarar för all administration och logistik kring försäljningen av trävaror. Du kommer att arbeta med offertadministration, fakturering, transporter och leveransbevakning. Arbetet innebär mycket kommunikation per telefon och mail. Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1,5 år. Därefter finns god chans till förlängning.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete eller erfarenhet från sågverksproduktion kombinerat med en god administrativ förmåga eller utbildning. Du är kommunikativ, självständig och noggrann och behärskar engelska i tal och skrift. Framför allt uppskattar vi ditt engagemang och din vilja att ta ansvar. Visa mindre

Webb- och marknadskoordinator till Hall Miba i Alvesta

Webb- och marknadskoordinator till Hall Miba i Alvesta Är du en positiv och driven person med vana att arbeta grafiskt? Trivs du i en självständig roll där du får möjligheten att vara spindeln i nätet och ha mycket dialog med externa parter? Vi på Maxkompetens söker nu i samarbete med Hall Miba i Alvesta en webb- och marknadskoordinator! Dina arbetsuppgifter Som webb- och marknadskoordinator på Hall Miba kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå ... Visa mer
Webb- och marknadskoordinator till Hall Miba i Alvesta

Är du en positiv och driven person med vana att arbeta grafiskt? Trivs du i en självständig roll där du får möjligheten att vara spindeln i nätet och ha mycket dialog med externa parter? Vi på Maxkompetens söker nu i samarbete med Hall Miba i Alvesta en webb- och marknadskoordinator!

Dina arbetsuppgifter

Som webb- och marknadskoordinator på Hall Miba kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att producera innehåll för Hall Mibas digitala kanaler, skapa kampanjmaterial och trycksaker. Tjänsten innefattar både självständigt och initiativtagande arbete där du som marknadskoordinator kommer samarbeta med kollegor, byråer och övriga samarbetspartners. Du kommer skapa fysiska och digitala foldrar samt kampanjmaterial som anpassas efter kund- och användningstillfälle.

Andra förekommande arbetsuppgifter i rollen är:

* Årligen ansvara för att skapa och uppdatera Hall Mibas produktkatalog.
* Planera strategi och plan kring nyhetsutskick.
* Korrekturläsa material innan publicering.
* Enklare fotografering av produkter.

Din profil

Vi tror att du som söker är i början av din karriär eller arbetat med liknande arbetsuppgifter i en tidigare roll. Du är en positiv person som är duktig på att driva processer på ett självständigt sätt. Då du på egen hand ansvarar för dina arbetsuppgifter behöver du vara noggrann och trygg i dig själv. Vidare ser vi att du har ett öga för detaljer och har god läsförståelse. Eftersom du kommer ansvara för innehållet av Hall Mibas digitala kanaler är det viktigt att du är en duktig kommunikatör som skapar rätt tonalitet som når ut till olika målgrupper.

För att lyckas i den här rollen ser vi att du som söker har god erfarenhet av att arbeta i mediaprogram som Adobe Photoshop och InDesign. Det är meriterande om du har erfarenhet av resterande program som ingår i Adobe Creative Cloud. Vi ser också att det är meriterande om du har arbetat i system och verktyg såsom Vendre, Google Analytics, Google Tag Manager och/eller Google Trends. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet av SEO/SEM.

Då arbetet innefattar administrativa arbetsuppgifter ser vi att du är effektiv och bekväm med att arbeta i Office-paketet i allmänhet och Excel i synnerhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och är duktig på att kommunicera i både tal och skrift. Eftergymnasial utbildning inom relevant område anses som meriterande men inget krav.

Du kommer till en början arbeta som konsult via Maxkompetens med stora möjligheter till en tillsvidareanställning hos Hall Miba.

Övrigt

* Placeringsort: Alvesta
* Arbetstid: Vardagar 08-17, möjlighet till flex
* Omfattning: Tillsvidare, heltid
* Lön: Individuell lönesättning tillämpas
* Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Tycker du beskrivning ovan stämmer in på dig och vad du söker i din nästa utmaning? Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Passa på att ansök om tjänsten redan idag!

Hall Miba har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar hos Hall Miba i Alvesta. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Lisa Andersson på 073-4368102.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökningar via mejl undanbedes.

Om Hall Miba

Hall Miba är ett grossistföretag som väljer att gå sin egen väg. Efter att ha renodlat sin verksamhet och skapat en hållbar inriktning för framtiden, står de starkt rustade för nya affärer. Hall Miba säljer snabbrörliga konsumentartiklar till bensinstationer och dagligvaruhandeln. Med lång och gedigen erfarenhet i bagaget utvecklar de ständigt sin produktkunskap såväl som sitt leveranssystem och sina exponeringsmetoder. De kan sina produkter, rätt och slätt - något de gärna förmedlar vidare till sina kunder!

Alla deras medarbetare är på något sätt involverade i inköp eller försäljning, samtidigt som alla har sina specialkompetenser. Många av de anställda har utvecklats inom företaget och har därmed unika kunskaper om hela verksamheten.

Känslan är familjär, och att ingen annan arbetsplats är som Hall Miba är något de är stolta över!

Läs mer på https://hallmiba.com/

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning. Visa mindre

Superstars inom sälj önskas

Om ossVi utgår från kontoret i staden där du jobbar och börjar alltid dagen med ett uppstartsmöte.På kontoret finns kök och konferensrum där vi kontinuerligt håller utbildningar och utvecklingssamtal. www.svenskatrygghetslosningar.seOm digVi söker dig som är utåtriktad, driven och nyfiken på att lära dig säljyrket.Är du dessutom målmedveten och sugen på att göra karriär så kan vi erbjuda goda möjligheter till vidareutbildning inom försäljning.Dina arbetsup... Visa mer
Om ossVi utgår från kontoret i staden där du jobbar och börjar alltid dagen med ett uppstartsmöte.På kontoret finns kök och konferensrum där vi kontinuerligt håller utbildningar och utvecklingssamtal. www.svenskatrygghetslosningar.seOm digVi söker dig som är utåtriktad, driven och nyfiken på att lära dig säljyrket.Är du dessutom målmedveten och sugen på att göra karriär så kan vi erbjuda goda möjligheter till vidareutbildning inom försäljning.Dina arbetsuppgifterSvenska Trygghetslösningar AB är ett etablerat säkerhetsföretag inom skydd mot inbrott och brand. Vi tillgodoser även den enskilda individens behov av snabb och effektiv hjälp vid överfall i bostaden.Vi har funnits i snart 5 år och är redan Sveriges femte största företag inom branschen. Vi säljer marknadens smartaste inbrott- och brandskyddskoncept till privatpersoner.Du tar kontakt med kunder, presenterar våra säkerhetslösningar och bokar in möten med intressenter.Vår affärsidé?Enkelt och professionellt!Vi kräver absolut inte att du är färdig säljare från start, men ser gärna att du;• Har hög servicekänsla och god social förmåga• Har viljan och hungern att sälja och vinna kunder• Är trevlig, positiv och lyhörd• Är målmedveten och vänskapligt tävlingsinriktad• Är självständig och driven• Kan vara en pålitlig representant för företaget och ett positivt ansikte utåtVad vi erbjuder?• Frihet och stort ansvar i ditt arbete   • Möjligheten att förmedla marknadens bästa larmsystem   • Inget lönetak, hårt arbete lönar sig!• Dagliga utmaningar och fantastiska kollegor   • Möjlighet att klättra på karriärstegenVi erbjuder ett säljjobb till rätt person inom säkerhetsbranschen med goda utvecklingsmöjligheter.Vi kommer att ge Dig en gedigen utbildning inom försäljning och i de produkter vi erbjuder. Under anställningen får du daglig coachning och fortlöpande utbildningar. Allt detta för att säkra att du alltid känner dig på topp och för att du ska känna dig trygg i ditt arbete. Men samtidigt också känna att du utvecklas och har roligt på jobbet.Kör du med egen bil, erhåller du även milersättning, enligt skatteverkets gällande normer.Körkort och tillgång till bil är ett stort plus men inget krav.Vill du ha möjligheten att tjäna riktigt bra med pengar, utbildas i en av de bästa säljskolorna och samtidigt ha roligt på jobbet?Då kan detta vara något för dig!Intervjuer sker fortlöpande, så känns detta intressant, ska du maila in din ansökan och CV till [email protected]åkSvenska (krav)UtbildningIngen utbildning krävsKompetenserFörsäljningsvana i någon form är meriterande men inte ett kravLöneformRörlig lönVi arbetar med ett resultatbaserat lönesystem, baserat på hur många bok du får in. Vi har utöver detta en av branschens högsta provisioner och fina bonusar, samt motiverande och roliga säljtävlingar med exklusiva priser.AnställningsvillkorDu måste ha fyllt 18år för att få jobba hos oss.Då detta är ett jobb inom säkerhetsbranschen krävs att du är grön i Polisens belastningsregister. Visa mindre

Webb- och marknadskoordinator till Hall Miba i Alvesta

Webb- och marknadskoordinator till Hall Miba i Alvesta Är du en positiv och driven person med vana att arbeta grafiskt? Trivs du i en självständig roll där du får möjligheten att vara spindeln i nätet och ha mycket dialog med externa parter? Vi på Maxkompetens söker nu i samarbete med Hall Miba i Alvesta en webb- och marknadskoordinator! Dina arbetsuppgifter Som webb- och marknadskoordinator på Hall Miba kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå ... Visa mer
Webb- och marknadskoordinator till Hall Miba i Alvesta

Är du en positiv och driven person med vana att arbeta grafiskt? Trivs du i en självständig roll där du får möjligheten att vara spindeln i nätet och ha mycket dialog med externa parter? Vi på Maxkompetens söker nu i samarbete med Hall Miba i Alvesta en webb- och marknadskoordinator!

Dina arbetsuppgifter

Som webb- och marknadskoordinator på Hall Miba kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att producera innehåll för Hall Mibas digitala kanaler, skapa kampanjmaterial och trycksaker. Tjänsten innefattar både självständigt och initiativtagande arbete där du som marknadskoordinator kommer samarbeta med kollegor, byråer och övriga samarbetspartners. Du kommer skapa fysiska och digitala foldrar samt kampanjmaterial som anpassas efter kund- och användningstillfälle.

Andra förekommande arbetsuppgifter i rollen är:

* Årligen ansvara för att skapa och uppdatera Hall Mibas produktkatalog.
* Planera strategi och plan kring nyhetsutskick.
* Korrekturläsa material innan publicering.
* Enklare fotografering av produkter.

Din profil

Vi tror att du som söker är i början av din karriär eller arbetat med liknande arbetsuppgifter i en tidigare roll. Du är en positiv person som är duktig på att driva processer på ett självständigt sätt. Då du på egen hand ansvarar för dina arbetsuppgifter behöver du vara noggrann och trygg i dig själv. Vidare ser vi att du har ett öga för detaljer och har god läsförståelse. Eftersom du kommer ansvara för innehållet av Hall Mibas digitala kanaler är det viktigt att du är en duktig kommunikatör som skapar rätt tonalitet som når ut till olika målgrupper.

För att lyckas i den här rollen ser vi att du som söker har god erfarenhet av att arbeta i mediaprogram som Adobe Photoshop och InDesign. Det är meriterande om du har erfarenhet av resterande program som ingår i Adobe Creative Cloud. Vi ser också att det är meriterande om du har arbetat i system och verktyg såsom Vendre, Google Analytics, Google Tag Manager och/eller Google Trends. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet av SEO/SEM.

Då arbetet innefattar administrativa arbetsuppgifter ser vi att du är effektiv och bekväm med att arbeta i Office-paketet i allmänhet och Excel i synnerhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och är duktig på att kommunicera i både tal och skrift. Eftergymnasial utbildning inom relevant område anses som meriterande men inget krav.

Du kommer till en början arbeta som konsult via Maxkompetens med stora möjligheter till en tillsvidareanställning hos Hall Miba.

Övrigt

* Placeringsort: Alvesta
* Arbetstid: Vardagar 08-17, möjlighet till flex
* Omfattning: Tillsvidare, heltid
* Lön: Individuell lönesättning tillämpas
* Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Tycker du beskrivning ovan stämmer in på dig och vad du söker i din nästa utmaning? Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Passa på att ansök om tjänsten redan idag!

Hall Miba har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar hos Hall Miba i Alvesta. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Lisa Andersson på 073-4368102.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökningar via mejl undanbedes.

Om Hall Miba

Hall Miba är ett grossistföretag som väljer att gå sin egen väg. Efter att ha renodlat sin verksamhet och skapat en hållbar inriktning för framtiden, står de starkt rustade för nya affärer. Hall Miba säljer snabbrörliga konsumentartiklar till bensinstationer och dagligvaruhandeln. Med lång och gedigen erfarenhet i bagaget utvecklar de ständigt sin produktkunskap såväl som sitt leveranssystem och sina exponeringsmetoder. De kan sina produkter, rätt och slätt - något de gärna förmedlar vidare till sina kunder!

Alla deras medarbetare är på något sätt involverade i inköp eller försäljning, samtidigt som alla har sina specialkompetenser. Många av de anställda har utvecklats inom företaget och har därmed unika kunskaper om hela verksamheten.

Känslan är familjär, och att ingen annan arbetsplats är som Hall Miba är något de är stolta över!

Läs mer på https://hallmiba.com/

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning. Visa mindre

Sälj- och marknadsassistent

Ansök    Dec 16    Wica Cold AB    Marknadsassistent
Som marknadsassistent får du arbeta med varierande arbetsuppgifter med fokus på att stötta säljare med marknadsmaterial, såsom produktblad, prislistor, offerter, säljinformation med layoutritningar, broschyrer, företagspresentationer, bildarkiv, mässmaterial och dokumentationer. Du får gärna ha idéer kring hur vi kan bli bättre på kommunikation. För rätt kandidat kan tjänsten utvecklas. Vi är idag 9 medarbetare som arbetar med registrering av kundorder, le... Visa mer
Som marknadsassistent får du arbeta med varierande arbetsuppgifter med fokus på att stötta säljare med marknadsmaterial, såsom produktblad, prislistor, offerter, säljinformation med layoutritningar, broschyrer, företagspresentationer, bildarkiv, mässmaterial och dokumentationer. Du får gärna ha idéer kring hur vi kan bli bättre på kommunikation. För rätt kandidat kan tjänsten utvecklas.
Vi är idag 9 medarbetare som arbetar med registrering av kundorder, leveransplanering, löpande kundkontakt, fraktbokningar, frakthandlingar och fakturering. Avdelningen ansvarar också för beställningar av kyl- och frysdiskar från externa leverantörer samt projektuppföljning och rapporteringar. Vi har daglig kontakt med produktion, projektledare, säljare, kunder, transportörer och montörer för samordning och koordinering av våra projekt. Inom avdelningen arbetar vi också med support till säljarna med bland annat offerter, produktblad, marknadsaktiviteter mm.


Kvalifikationer
Du har:
· Minst 3-årig gymnasieutbildning, gärna inriktning media och kommunikation eller liknande
· Arbetslivserfarenhet inom administration, gärna med marknad eller säljadministration
· Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav, (Excel, Powerpoint, Word)
· Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av sociala medier och presentationer och har arbetat i olika digitala kanaler. Det är också meriterande om du har arbetat med Photoshop, och eller Indesign/Illustrator. Du är en god kommunikatör i både tal och skrift samt har god förmåga att skapa informativa budskap, både i print och digitalt.
Att arbeta på marknadsavdelningen innebär mycket samordning både internt och externt. Som person har du en god social kompetens och du är flexibel, prestigelös och easygoing. Du gillar att ha många bollar i luften. Du tycker om att självständigt driva projekt och aktiviteter från start till mål och löser snabbt uppkomna problem på egen hand. Att vara noggrann, strukturerad och ha goda projektledaregenskaper är viktigt i denna roll.


Kontakta oss
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Viveca Karlsson Jensen, 0472-363 49 eller till HR-chef Sophie Pantsar, 0472-360 92. Då urval sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2020-01-13. Skicka din ansökan till [email protected], märk ansökan med ”Marknadsassistent”


Om företaget
?WICA Cold AB är ett expansivt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför kyl- och frysutrustning för livsmedelsbutiker. Våra kunder finns främst i Norden och Baltikum. WICA ingår i Arneg Group, en internationell koncern representerad med ca 3300 anställda i över 80 länder. På Wica Cold AB är vi ca 340 anställda. Visa mindre

Vill du bli en säljstjärna!?

Om ossVi utgår från kontoret i staden där du jobbar och börjar alltid dagen med ett uppstartsmöte.På kontoret finns kök och konferensrum där vi kontinuerligt håller utbildningar och utvecklingssamtal. www.svenskatrygghetslosningar.seOm digVi söker dig som är utåtriktad, driven och nyfiken på att lära dig säljyrket.Är du dessutom målmedveten och sugen på att göra karriär så kan vi erbjuda goda möjligheter till vidareutbildning inom försäljning.Dina arbetsup... Visa mer
Om ossVi utgår från kontoret i staden där du jobbar och börjar alltid dagen med ett uppstartsmöte.På kontoret finns kök och konferensrum där vi kontinuerligt håller utbildningar och utvecklingssamtal. www.svenskatrygghetslosningar.seOm digVi söker dig som är utåtriktad, driven och nyfiken på att lära dig säljyrket.Är du dessutom målmedveten och sugen på att göra karriär så kan vi erbjuda goda möjligheter till vidareutbildning inom försäljning.Dina arbetsuppgifterSvenska Trygghetslösningar AB är ett etablerat säkerhetsföretag inom skydd mot inbrott och brand. Vi tillgodoser även den enskilda individens behov av snabb och effektiv hjälp vid överfall i bostaden.Vi har funnits i snart 5 år och är redan Sveriges femte största företag inom branschen. Vi säljer marknadens smartaste inbrott- och brandskyddskoncept till privatpersoner.Du tar kontakt med kunder, presenterar våra säkerhetslösningar och bokar in möten med intressenter.Vår affärsidé?Enkelt och professionellt!Vi kräver absolut inte att du är färdig säljare från start, men ser gärna att du;• Har hög servicekänsla och god social förmåga• Har viljan och hungern att sälja och vinna kunder• Är trevlig, positiv och lyhörd• Är målmedveten och vänskapligt tävlingsinriktad• Är självständig och driven• Kan vara en pålitlig representant för företaget och ett positivt ansikte utåtVad vi erbjuder?• Frihet och stort ansvar i ditt arbete   • Möjligheten att förmedla marknadens bästa larmsystem   • Inget lönetak, hårt arbete lönar sig!• Dagliga utmaningar och fantastiska kollegor   • Möjlighet att klättra på karriärstegenVi erbjuder ett säljjobb till rätt person inom säkerhetsbranschen med goda utvecklingsmöjligheter.Vi kommer att ge Dig en gedigen utbildning inom försäljning och i de produkter vi erbjuder. Under anställningen får du daglig coachning och fortlöpande utbildningar. Allt detta för att säkra att du alltid känner dig på topp och för att du ska känna dig trygg i ditt arbete. Men samtidigt också känna att du utvecklas och har roligt på jobbet.Kör du med egen bil, erhåller du även milersättning, enligt skatteverkets gällande normer.Körkort och tillgång till bil är ett stort plus men inget krav.Vill du ha möjligheten att tjäna riktigt bra med pengar, utbildas i en av de bästa säljskolorna och samtidigt ha roligt på jobbet?Då kan detta vara något för dig!Intervjuer sker fortlöpande, så känns detta intressant, ska du maila in din ansökan och CV till [email protected]åkSvenska (krav)UtbildningIngen utbildning krävsKompetenserFörsäljningsvana i någon form är meriterande men inte ett kravLöneformRörlig lönVi arbetar med ett resultatbaserat lönesystem, baserat på hur många bok du får in. Vi har utöver detta en av branschens högsta provisioner och fina bonusar, samt motiverande och roliga säljtävlingar med exklusiva priser.AnställningsvillkorDu måste ha fyllt 18år för att få jobba hos oss.Då detta är ett jobb inom säkerhetsbranschen krävs att du är grön i Polisens belastningsregister. Visa mindre