Lediga jobb som Kvalitetssamordnare i Alvesta

Se lediga jobb som Kvalitetssamordnare i Alvesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alvesta som finns hos arbetsgivaren.

Strateg till Omsorgsförvaltningen

Ansök    Okt 21    Alvesta kommun    Kvalitetssamordnare
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla... Visa mer
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Nu söker vi en Strateg till i Omsorgsförvaltningen i Alvesta kommun! Som strateg kommer du organisatoriskt tillhöra förvaltningskontoret. Omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens verksamheter inom äldreomsorg, funktionsstöd och hemsjukvård. Inom omsorgsförvaltningen arbetar ca 700 personer och vi ger omsorg och stöd till ca 1200 personer.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som strateg har du ett varierat och ansvarsfullt arbete, där du förväntas ha många processer igång samtidigt. Du ingår i omsorgsförvaltningens ledningsgrupp samt har ett nära samarbete med nämndsekreteraren på förvaltningen. Du arbetar huvudsakligen med strategiska frågor på förvaltningen. 

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat beredning inför arbetsutskott och nämnd. Du är med och tar fram beslutsmaterial och föredrar ärenden. Du har ett övergripande och samordnande ansvar för olika ärenden och projekt inom förvaltningen. Du tar fram underlag till bland annat Kommunfullmäktiges mål och budget för nästkommande år, delårsrapport, årsrapport och verksamhetsplan. De ekonomiska delarna i dessa rapporter hanteras av controller.

• Du bevakar och ansöker om statsbidrag.
• Du arbetar med beredskapsfrågor på förvaltningen.
• Du deltar och samverkar i olika forum och frågor inom kommunkoncernen.
• Du svarar tillsammans med andra professioner på yttranden och remisser.
• Du är en stödresurs till övriga i ledningsgruppen.
• Omvärldsbevakning.
• Övriga administrativa/strategiska arbetsuppgifter kan också förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap eller någon annan likvärdig akademisk utbildning. Du har erfarenhet från arbete inom den offentliga sektorn med likartade arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser.  Meriterande är också kunskaper i den lagstiftning som reglerar omsorgsförvaltningens verksamhet. 

Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och har en god förmåga att hantera många uppgifter samtidigt på ett effektivt sätt. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt för att utföra dina arbetsuppgifter självständigt. Du är analytisk och tycker om att lära dig nya saker och hålla dig uppdaterad inom ditt arbetsområde. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har en god kommunikativ förmåga. Som person är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. God datorvana är en förutsättning för arbetet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Visa mindre

Två verksamhetsutvecklare till Förvaltningen för arbete och lärande

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla... Visa mer
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Förvaltningen för Arbete och Lärande ansvarar för bland annat individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad och sysselsättning samt vuxenutbildning och gymnasieskola. Vårt grunduppdrag är att erbjuda utbildning och stöd och insatser utifrån individens behov och förutsättningar. Genom tidiga, främjande och förebyggande insatser bedriver vi ett målinriktat arbete i samverkan med andra samhällsaktörer.

Förvaltningskontoret är navet i Förvaltningen för Arbete och Lärande och ansvarar för flera centrala stödfunktioner som möjliggör hög kvalitet i verksamheten. Vi skapar förutsättningar för utveckling och effektivt stöd genom arbete med systematiskt kvalitetsarbete, intern kontroll, utredningar och uppföljning.

Vi ansvarar även för administration, systemförvaltning, lokalfrågor och hantering av lägenheter – allt för att säkerställa trygghet, struktur och stabilitet i våra verksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två verksamhetsutvecklare till förvaltningskontoret, båda med viktiga roller i vårt strategiska utvecklingsarbete.



Verksamhetsutvecklare med inriktning verksamhetsstyrning

Du blir ett strategiskt stöd till ledningen och har en central roll i att samordna och utveckla förvaltningens verksamhetsstyrning. Du arbetar med verksamhetsplanering, uppföljning och rapportering, och bidrar till att vi når våra mål med kvalitet och effektivitet.

Du har en nyckelroll i det systematiska kvalitetsarbetet och fungerar som en samordnande kraft i utvecklingen av våra arbetssätt. Ditt arbete är både strategiskt och operativt du driver, leder och utvecklar processer som gör skillnad.

 Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Samordna och utveckla förvaltningens verksamhetsstyrning och kvalitetsarbete
• Arbeta med verksamhetsanalys, nyckeltal, uppföljning samt delårs- och årsbokslut
• Genomföra utredningar och analyser kopplade till verksamhetens utveckling
• Vara ett stöd till ledningsgruppen i det strategiska arbetet
• Delta i projekt och arbetsgrupper med fokus på förbättring och innovation
• Ansvara för utredning och bedömning av missförhållanden enligt Lex Sarah

 

Verksamhetsutvecklare med inriktning omställning ny socialtjänstlag

Du får en central roll i förvaltningens förändringsarbete där du aktivt driver, stödjer och genomför utvecklings- och förbättringsinsatser i linje med lagens nya inriktning en mer förebyggande, tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst.

Du ansvarar särskilt för att utveckla och förvalta ledningssystemet, inklusive processkartläggningar samt framtagande och uppdatering av riktlinjer och rutiner. Du arbetar nära ledning och verksamhet för att säkerställa att omställningen sker strukturerat, hållbart och med kvalitet.

 Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Driva och samordna utvecklingsarbete kopplat till den nya socialtjänstlagen
• Ansvara för ledningssystemet: processkartläggningar, riktlinjer och rutiner
• Stödja chefer och medarbetare i förändringsarbetet
• Bidra till att skapa en mer förebyggande och kunskapsbaserad socialtjänst
• Delta i projekt och nätverk kopplade till omställningen

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning samhällsvetenskap, socialt arbete, juridik, offentlig förvaltning eller motsvarande högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har arbetet med liknande arbetsuppgifter i några år inom offentlig sektor och har erfarenhet av utredningsarbete och analys.

Som person är du:

Du är analytisk, strukturerad och har ett starkt driv att utveckla verksamheter. Du ser både helheten och detaljerna som gör skillnad, och använder data för att skapa insikter som leder till förbättring.

Du har erfarenhet av verksamhetsutveckling inom offentlig sektor, gärna inom socialtjänst. Du trivs i förändring, omsätter lagstiftning till praktiska lösningar och bidrar till både strategi och genomförande.

Du samarbetar lätt, bygger goda relationer internt och externt, och gillar att driva utveckling tillsammans med andra.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Löpande urval kan komma att tillämpas. Visa mindre

Beredskapssamordnare inom kommunal hälso- och sjukvård samt socialtjänst (K

Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att a... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Kommunen har ett livskraftigt näringsliv och bra förutsättningar för ett gott vardagsliv med härliga boendemiljöer och kultur- och fritidsaktiviteter. Vi arbetar för att stärka kommunens förutsättningar för ett hållbart samhälle och för att vara en trygg och säker kommun.
För att möta de säkerhetsmässiga utmaningar vi står inför har kommunen stärkt säkerhetsorganisationen med en tjänst som Dataskydds och informationssäkerhetssamordnare som samarbetar med nuvarande Säkerhets och beredskapssamordnare när det gäller säkerhetsskydd, krisberedskap och civilt försvar. Nu söker vi ytterligare en Beredskapssamordnare med inriktning kommunal hälso- och sjukvård samt socialtjänst. Organisatoriskt kommer du tillhöra Utvecklingsavdelningen som är en del av Kommunledningsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för kommun- och koncernövergripande strategiska frågor med fokus på hållbar samhällsutveckling. Att skapa förutsättningar för kommunövergripande utvecklingsprocesser och omvärldsbevaka för kommunstyrelsens och fullmäktiges strategiska områden är också avdelningens ansvar.

ARBETSUPPGIFTER
Som beredskapssamordnare är din roll att främja nära samarbete och effektiv kommunikation. Tillsammans med dina kollegor är din uppgift att analysera, hantera och delta aktivt inom alla aspekter av säkerhet, beredskap och trygghet. Tjänsten kräver en kombination av strategiskt och operativt arbete och du utgör ett konsultativt stöd för hela kommunkoncernen och särskilt för hälso-, sjukvård och socialtjänst. Du är kontaktperson till länsstyrelsen i arbetet med att stärka det civila försvaret inom kommunal hälso- och sjukvård och socialtjänst (KHOSS). Du utvecklar och hanterar även arbetet med kontinuitetshantering, beredskapsplanering, utbildning och övning.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant akademisk examen eller kunskap som vi bedömer likvärdig. Kunskap om hälso- och sjukvård ser vi som meriterande. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, att leda utvecklings- och kvalitetsarbete samt att genomföra utbildningar. Eftersom ditt arbete sker i samverkan med många aktörer, både internt och externt är att du är lyhörd, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du är analytisk och strategisk i ditt tänkande med förmåga till helhetsperspektiv när det gäller kvalitets- och säkerhetsfrågor för invånare och näringsliv. Du drivs av ett genuint samhällsengagemang och trivs med en central roll där du bidrar till delaktighet, engagemang och tillit. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
B-körkort krävs.
Svenskt medborgarskap krävs och säkerhetsprövning genomförs som en del av rekryteringen. Godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär krigsplacering.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Visa mindre

Kvalitetssamordnare

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla... Visa mer
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Förvaltningen arbetar på uppdrag av nämnden för arbete och lärande i Alvesta kommun. Nämnden för arbete och lärande ansvarar bland annat för individ- och familjeomsorg, försörjningsstöd, arbetsmarknad och sysselsättning, vuxenutbildning, gymnasieskola, familjerätt och integration.

Under hösten 2024 kommer en ny organisation implementeras inom individ och familjeomsorgen. I juli 2025 väntas den nya socialtjänstlagen träda i kraft. För att skapa rätt förutsättningar för förvaltningen söker vi en kvalitetssamordnare med inriktning på rutiner och processer kopplat till ledningssystemet.


ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att se över och uppdatera befintliga processer och rutiner kopplade till förvaltningens ledningssystem för att säkerställa att de är i linje med den nya organisationen och ett nuläge inför omställningen till en ny socialtjänstlag. Du kommer även ha administrativa uppgifter utifrån behov, exempelvis ta fram och sammanställa statistik inom relevanta områden.

Detta är en tidsbegränsad anställning på 10 månader.

KVALIFIKATIONER
Krav:
Relevant högskoleutbildning, gärna sociologiprogrammet, offentlig förvaltning eller liknande område.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är har god administrativ förmåga och förmåga att samverka med berörda parter. Du har god kommunikationsförmåga, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Visa mindre

Kvalitetsledare - Weland Aluminium AB

Weland Aluminium med huvudkontor och egen tillverkning i Alvesta konstruerar, tillverkar och marknadsför funktionella lösningar till både nyproduktion och renovering av fastigheter. Våra huvudsakliga produktgrupper är balkonger och balkongräcken, väderskydd, miljöstationer, produkter till golfbanor och på senare år har även fönster, dörrar och fasadpartier blivit efterfrågade produkter. Med egen utveckling och tillverkning kan vi skräddarsy effektiva lösni... Visa mer
Weland Aluminium med huvudkontor och egen tillverkning i Alvesta konstruerar, tillverkar och marknadsför funktionella lösningar till både nyproduktion och renovering av fastigheter. Våra huvudsakliga produktgrupper är balkonger och balkongräcken, väderskydd, miljöstationer, produkter till golfbanor och på senare år har även fönster, dörrar och fasadpartier blivit efterfrågade produkter. Med egen utveckling och tillverkning kan vi skräddarsy effektiva lösningar som ger våra kunder nya konkurrensfördelar. Läs mer om oss på https://www.welandaluminium.se/

 

VAD INNEBÄR ROLLEN? 
I vår verksamhet har områden som kvalitet, miljö och även arbetsmiljö/brandskydd självklart hög prioritet. Nu när vår nuvarande kvalitetsledare går vidare i karriären finns en möjlighet att söka ett brett och självständigt jobb med fokus på kvalitetsledning inom såväl produktionsmiljö som entreprenad.

Processerna för kvalitet och miljö involverar förstås många funktioner hos oss, och ditt arbete präglas därför av samarbete över hela organisationen. Du förväntas administrera, samordna, vidareutveckla och även ha en framåtblick gällande omvärldsbevakning. Fokus för kvalitetsledaren är att vi, i samtliga aspekter, lever upp till uppsatta mål och normer. Exempelvis uppfyller våra produkter kriterierna för CE-märkning. Kort sammanfattat: Kvalitetsledaren driver kontroller och uppföljning.

I rollen som kvalitetsledare ansvarar du även för hantering och bedömning av reklamationsärenden och med detta följer naturligt såväl intern kontakt som kontakt ut mot kunden. Vidare arbetar du med arbetsmiljöfrågor där du säkertställer att vi exempelvis uppfyller dokumentationskrav. Du är också stöd till arbetsmiljöansvariga chefer vid till exempel riskbedömningar. Vi arbetar med dessa frågor i IA-systemet.

Rollen medför gott om interna samarbeten men som kvalitetsledare är du också kontaktfunktion gällande till exempel kommunal miljötillsyn och brandskyddskontroller.

 

VEM SÖKER VI? 
Rätt person har…


• Relevant yrkeserfarenhet och gärna utbildning inom kvalitet och miljö. Erfarenhet från tillverkningsindustrin eller bygg är meriterande.
• Systemvana med god förmåga att hitta underlättande flöden för rapportering och uppföljning etc. Vi tror alltså att du är van användare av förbättringsverktyg.
• Dina personliga egenskaper är ändå avgörande. Vi söker en ledartyp med fokus på kvalitet och med analytisk förmåga. Du behöver dessutom också vara beslutsam och organiserad.

Vi ser att rätt person har stor möjlighet att växa i sin roll hos oss. För detta krävs ett brinnande intresse av att arbeta med människor och en naturlig fallenhet att engagera och driva arbetet framåt tillsammans med andra.

Vi erbjuder anställning tillsvidare, eventuellt med inledande provanställning. Tjänstgöringsgrad heltid. Placeringsort Alvesta. Individuell lönesättning, vi har kollektivavtal. 

Sista ansökningsdag är 2025-06-18, men vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan!


Har du frågor om tjänsten? 
Välkommen att kontakta Björn Pettersson, HR-konsult 
0470-78 78 11 
[email protected]

 
Varmt välkommen med din ansökan! 

I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions Visa mindre

Vi söker en SQE till Ymer Technology i Ljungby

Ansök    Feb 14    Ymer Technology AB    Kvalitetssamordnare
Ymer Technology AB är ett privatägt företag som startade sin verksamhet hösten 2005 och omsättningen uppgår idag till 800 MSEK. Vi utvecklar, tillverkar och säljer kundspecifika kylarlösningar till segmenten ”off highway maskiner” och vindkraftsindustrin. Vi befinner oss just nu i en spännande fas då vi expanderat för framtiden genom att vi har startat upp ett helt nytt dotterbolag som heter Ymer Industrial AB vilket tillverkar kylaren i aluminium som Ym... Visa mer
Ymer Technology AB är ett privatägt företag som startade sin verksamhet hösten 2005 och omsättningen uppgår idag till 800 MSEK.
Vi utvecklar, tillverkar och säljer kundspecifika kylarlösningar till segmenten ”off highway maskiner” och vindkraftsindustrin.

Vi befinner oss just nu i en spännande fas då vi expanderat för framtiden genom att vi har startat upp ett helt nytt dotterbolag som heter Ymer Industrial AB vilket tillverkar kylaren i aluminium som Ymer Technology AB därefter monterar in i kylsystemen. Vi är ungefär 100 anställda i Ljungby och ca 250 anställda i Sverige, Danmark, Frankrike, Kina, Holland och USA som alla sätter kund och kvalitet i fokus. Den personliga utvecklingen är viktig för oss, för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. Vi hoppas att Du vill vara med på vår resa.


YMER TECHNOLOGY VÄXER VIDARE OCH BEHÖVERFÖRSTÄRKASITT TEAM MED YTTERLIGARE EN SQE. ANTAR DU UTMANINGEN?

Ymer befinner sig i konstant tillväxt och stärker nu upp sitt redan kompetenta team med ytterligare en SQE med placering i Ljungby. Hos Ymer får du som medarbetare möjlighet till både personlig och professionell utveckling i en innovativ, internationell och expansiv arbetsmiljö.

Läs gärna mer om Ymer Technology på:https://www.ymer.com [https://www.ymer.com/sv/#välkommen]

I rollen som SQEhar du i huvudsak ansvar för:

* Kvalitetssäkring av leverantörer och dess processer
* Att utvärdera och revidera leverantörer
* Ständig utveckling av leverantörer med fokus på kvalitetssäkring
* Hantering av eskalerande leverantörer

Att kvalitetssäkra leverantörer och dess processer genom att applicera Ymers PPAP-process är en ytterst viktig del i rollen som SQE. Kvalitetssäkringen sker i såväl nyutvecklings- som sourcingprojekt samt genom löpande ändringar.
Du kommer att arbeta tvärfunktionellt såväl inom Ymer som tillsammans med leverantörer, där du har en mer proaktiv roll ute på fältet. Din tjänst kommer till ca. 30–40% bestå av arbetsresor, något som du trivs och känner dig trygg med.

Genom en proaktiv approach och med ditt professionella sätt att bygga relationer, tror vi att du kommer kunna kvalitetssäkra Ymers leverantörer på ett framgångsrikt sätt.

DIN PROFIL

Du som antar denna utmaning har någon form av teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet. Utöver din utbildning innehar du minst 7–10 års erfarenhet av Supplier Quality arbete.
Som person är du strukturerad, van vid att möta leverantörer, har en god analytisk förmåga och ser dig själv somen problemlösare.
Du är driven, har pondus och förbättringsarbete är något som ligger dig varmt om hjärtat. Du ligger gärna steget före och har ett förebyggande tankesätt och harförmåga att leverera hög kvalitet i rätt tid. Med ditt driv och initiativförmåga planerar du din egen vardag för att nå dina mål.

För att vara rätt för tjänsten krävs det att du kan kommunicera på engelska i både tal och skrift samt att du besitter en mycket god förmåga att bygga professionella leverantörsrelationer.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från tillverkningsindustrin eller processindustrin och meriterande är om du jobbat i tillväxtbolag i internationell miljö.

Tjänstenär en direktrekrytering, är du intresserad, vänta då inte med din ansökan.

Vi rekryterar löpande och tjänstenkan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt påwww.empleo.s [http://www.empleo.se/]e

Uppstart: Snarast eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Ljungby.
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: 8 mars

Mer information Visa mindre

Kvalitetssamordnare på Förvaltningen för Arbete och lärande

Ansök    Jun 11    Alvesta kommun    Kvalitetssamordnare
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

Förvaltningen för arbete och lärande är indelad i fem avdelningar; Avdelningen Vuxen, Avdelningen Barn och familj, Avdelningen Ekonomiskt bistånd, Arbetsmarknadsavdelningen och Allbo-lärcenter samt finns personal i stabsfunktion som arbetar förvaltningsövergripande.

Inom staben arbetar en nämndsekreterare, en systemansvarig, två administratörer/
receptionsansvariga samt kvalitetssamordnare. Inom staben arbetar även förvaltningsekonomen, som är anställd av kommunledningskontoret men som har sin arbetsplats på FAL kontor. Staben har förvaltningschefen som chef.
Inom Avdelning Allbo lärcenter finns även stabspersonal, som arbetar mot utbildnings- och kunskapsområdena.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med kvalitetsarbete för socialtjänsten som synpunkter & klagomålshantering, Avvikelser och Lex Sarah. Bistå avdelningarna med framtagande av riktlinjer och rutiner för arbetet. Utveckla och arbeta med ledningssystemet samt kvalitetsredovisning/ uppföljning som Öppna jämförelser, Kolada, KKiK med flera. Utföra verksamhetstillsyn och egenkontroll-/ kvalitetsuppföljning med avdelningscheferna. I tjänsten ingår att vara den som håller i att skriva mål och verksamhetsplan, skriva del- och helårsrapporter/redovisningar tillsammans med förvaltningschef och ekonom. Ansvarig för förvaltningens lagkravsbevakning. Viss del av tjänsten innebär att skriva utredningar och administrera projekt.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen med socialrätt. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta i kommun och kvalitetsarbete som de tjänsten innehåller. Du är väl förtrogen med de lagar som omfattar kvalitetsarbetet som SoL, LVU, LVM, familjerätt och gärna LSS. Som person är du självständig och har en god förmåga att planera, genomföra och slutföra dina arbetsuppgifter. Du har en hög samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i och med olika yrkesgrupper, där du som kvalitetssamordnare ofta behöver ta en ledande roll för att driva processer och utvecklingsarbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi förutsätter att Du är en trygg person med god personlig mognad samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du förväntas ha fallenhet att samarbeta med kollegor samt andra interna och externa aktörer. Vi söker en person som kan bidra till jämställt bemötande samt bidrar till att skapa en inkluderande miljö på sin arbetsplats.

Är Du den vi söker, kan vi erbjuda Dig en arbetsgrupp med engagerade och kompetenta kollegor, vid en arbetsplats med höga ambitioner när det gäller kvalitet, organisation och resultat.



ÖVRIGT
Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Visa mindre

Kvalitetsledare Weland Aluminium

Ansök    Aug 25    Weland AB    Kvalitetssamordnare
Weland Aluminium AB etablerades år 1986 och vi konstruerar, tillverkar och marknadsför funktionella lösningar till både nyproduktion och renovering av fastigheter. Vi har ett stort produktutbud och våra huvudsakliga produktgrupper är balkonger, balkongräcken och väderskydd. På senare år har även våra miljöstationer, fönster, dörrar och produkter till golfbanor blivit mer och mer efterfrågade. Därtill: Inom området Trafikmiljö erbjuder vi våra kunder ged... Visa mer
Weland Aluminium AB etablerades år 1986 och vi konstruerar, tillverkar och marknadsför funktionella lösningar till både nyproduktion och renovering av fastigheter.

Vi har ett stort produktutbud och våra huvudsakliga produktgrupper är balkonger, balkongräcken och väderskydd. På senare år har även våra miljöstationer, fönster, dörrar och produkter till golfbanor blivit mer och mer efterfrågade. Därtill: Inom området Trafikmiljö erbjuder vi våra kunder gedigna väderskydd och andra produkter för nyttjande inom kollektivtrafik.  Fabrik med huvudkontor ligger utmed väg 25 i Alvesta.

Med utveckling och tillverkning i egen fabrik och inom koncernen kan vi skräddarsy effektiva lösningar som ger våra kunder nya konkurrensfördelar. För att kunna tillgodose våra kunders behov och möta framtiden behöver vi nu fler medarbetare som vill vara en del av vår tillväxtresa. Läs gärna mer om oss på https://www.welandaluminium.se/. Här finner du även information kring våra fyra varumärken: Aluminium, Trafikmiljö, Utemiljö samt Golf.

 

Vad innebär rollen?

I vår verksamhet har områden som kvalitet, miljö och även arbetsmiljö/brandskydd självklart hög prioritet. Vår nuvarande kvalitetsledare driver samtliga dessa processer och frågor. Med anledning av framtida pensionsavgång söker vi nu förstärkning.

Vårt interna kvalitets- och miljöarbete involverar förstås all vår personal, inte minst ledningsfunktionerna. Kvalitetsledaren förväntas administrera, samordna och även vidareutveckla just det arbetet. Fokus för kvalitetsledaren är att vi, i samtliga aspekter, lever upp till uppsatta mål och normer. Exempelvis uppfyller våra produkter kriterierna för CE-märkning. Kort sammanfattat: Kvalitetsledaren driver kontroller och uppföljning. Vi ser rollen som organisationens sambandscentral gällande kvalitetsfrågor!

Vidare ingår även arbetsmiljöfrågor och då kopplat till exempelvis arbetsmiljökommittémöten samt dokumentation (Vi arbetar i IA).

Rollen medför gott om interna samarbeten men kvalitetsledaren är även kontaktfunktion gällande till exempel kommunal miljötillsyn och även brandskyddskontroller.

 

Vem söker vi?

Rätt person har…

- Relevant yrkeserfarenhet och gärna även dokumenterad vidareutbildning inom kvalitet- och miljöområdet. Yrkesvana från tillverkningsindustrin och/eller bygg/anläggning ses också som meriterande.
- Goda kunskaper i Officeprogrammen (ex. Excel) för t ex analyser och statistik. Det är också önskvärt med erfarenhet av arbete i förbättringsverktyg och gärna även arbetsmiljösystem, tex IA-systemet.
- Dina personliga egenskaper är ändå avgörande: Vi söker en ledartyp med fokus på kvalitet och med analytisk förmåga. Du behöver dessutom också vara beslutsam och organiserad.

Vi ser att rätt person har stor möjlighet att växa i sin roll hos oss. För detta krävs ett brinnande intresse av att arbeta med människor och en naturlig fallenhet att engagera och driva arbetet framåt tillsammans med andra. Det krävs också att du är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad.

Vi erbjuder anställning tillsvidare, eventuellt med inledande provanställning. Tjänstgöringsgrad heltid. Placeringsort Alvesta. Individuell lönesättning, vi har kollektivavtal

Sista ansökan 2023-09-15 Visa mindre