Lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Alvesta

Se lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Alvesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alvesta som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsutvecklare vid kommunledningsförvaltningen

Ansök    Dec 20    Alvesta kommun    Organisationsutvecklare
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla... Visa mer
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Är du en professionell, ansvarsfull och flexibel person med god förmåga att sätta dig in i en mängd olika frågor, både högt och lågt? Gillar du att vara spindel i nätet och har förmåga att identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter samt motiveras av utmaningar? Då kan rollen som verksamhetsutvecklare på avdelningen för stöd och verksamhetsutveckling vara något för dig.

Avdelningen för stöd och verksamhetsutveckling tillhör kommunledningsförvaltningen och ansvarar bland annat för kommunkoncernens besluts- och ärendehanteringsprocess, process för digitala initiativ med användarfokus, utredningsarbete, genomförande av val, informationshantering och arkiv, dataskydd, informationssäkerhet, IT och Kontaktcenter.

ARBETSUPPGIFTER
Du genomför utredningar och analyser som rör kommunkoncernens verksamhet och deltar i projekt och arbetsgrupper för att utveckla och förbättra kommunens verksamhet. Du stödjer kommunchefen i det strategiska arbetet i koncernledning och ledningsgrupp samt i rollen som VD för kommunkoncernens moderbolag. I arbetsuppgifterna ingår att tillsammans med kommunchef planera och organisera olika möten och följa upp olika frågor. Du är också sekreterare i koncernledning och ledningsgrupp. Vidare samordnar du ärendehanteringen för moderbolaget så att beslutsprocessen fungerar effektivt inom koncernen och i förhållande till kommunstyrelsen. I detta ingår att förbereda mötesdokumentation och föra protokoll under styrelsemöten i moderbolaget samt i Alvesta utveckling AB.  

Du bidrar aktivt i arbetet med att löpande utveckla arbetssätt för ökad kvalitet, effektivitet och tillgänglighet. Vi förutsätter att du är intresserad av verksamhetsutveckling där digital först är en grundläggande inställning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning samhällsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller motsvarande högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har arbetet med liknande arbetsuppgifter i några år inom offentlig sektor och har erfarenhet av utredningsarbete och analys.

Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller projektledning. Erfarenhet av ärendeberedning till nämnd och/eller kommunalt bolag samt vana av att arbeta med ärendehanteringssystem som Ciceron eller liknande är också meriterande.

Vi söker dig som tar initiativ, tycker om nya utmaningar och har ett lösningsfokuserat arbetssätt.  Vi önskar att du är en förtroendeskapande person som är duktig att prioritera och strukturera arbetet. Du är analytisk med en god utredarkompetens och har förmåga att snabbt sätta dig in i olika frågeställningar samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har hög social kompetens och trivs med att arbeta både i team och enskilt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en godkänd säkerhetsprövning är därmed en förutsättning för tjänsten.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Visa mindre

Processledare till ESF-projektet UP2

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla... Visa mer
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?


ARBETSUPPGIFTER
Utbildningsprojekt 2 (UP2) är ett projekt finansierat av Europeiska Socialfonden och drivs av Sveriges Kommuner och Regioner. Lokala processledare är aktiva i 26 kommuner över landet, och nu behöver vi på utbildningsförvaltningen förstärka vårt processledningsteam med ytterligare en processledare.

Projektets mål är att förebygga studieavbrott och öka antalet elever som tar gymnasieexamen. Den lokala insatsen fokuserar på att stärka rutiner och kompetens inom det förebyggande närvaroarbetet i alla förskolor, skolor, anpassade grundskolor och fritidshem i Alvesta.

Projektet är nu inne på sitt andra år och befinner sig i en aktiv fas, där utvecklingen sker genom nätverk, föreläsningar och systematisk förbättring på huvudmannanivå.

Som processledare kommer du att leda och driva utvecklingsarbetet inom nätverk för ovan nämnda verksamheter. Rollen innebär vissa administrativa uppgifter. Du kommer att stödja våra verksamheter i deras utvecklingsprojekt samt följa upp framstegen. Du ingår i en projektgrupp tillsammans med en annan processledare samt andra funktioner från utbildningsförvaltningen och förväntas slutföra pågående arbete.

Eftersom projektet drivs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) finns omfattande erfarenhet och stöd att tillgå i din roll som processledare, både genom vetenskapligt stöd, nätverk och teorier inom processledning. SKR arrangerar regelbundna möten för processledare, och fysiska träffar hålls i Stockholm några gånger per termin.

Under hösten 2025 kommer arbetet huvudsakligen att fokusera på utvärdering och slutrapportering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en utåtriktad och självständig person med god förståelse för skolutveckling. Du har erfarenhet av att följa upp mål, är välorganiserad och engagerad i frågor som rör skolnärvaro. Vi ser att du har erfarenhet av utvecklingsarbete och har en relevant högskoleutbildning för tjänsten.

Du uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Visa mindre

Administratör

Vi är ett starkt växande företag som ständigt är under utveckling. Vi söker nu en administratör för att avlasta ledningen med dom flesta uppgifterna på kontoret. Följande uppgifter är vad som kommer förväntas av dig kan även vara fler uppgifter som tillkommer. Då det är en ny tillsatt tjänst så får vi se lite hur behovet ser ut. 1. Bokföring och rapportering • Löpande bokföring • Momsdeklaration • Månadsavstämning 2. Lön och rapportering • Räkna ut löner... Visa mer
Vi är ett starkt växande företag som ständigt är under utveckling.
Vi söker nu en administratör för att avlasta ledningen med dom flesta uppgifterna på kontoret.
Följande uppgifter är vad som kommer förväntas av dig kan även vara fler uppgifter som tillkommer. Då det är en ny tillsatt tjänst så får vi se lite hur behovet ser ut.


1. Bokföring och rapportering
• Löpande bokföring
• Momsdeklaration
• Månadsavstämning
2. Lön och rapportering
• Räkna ut löner
• Fora
• Arbetsgivaravgift
• Semesterlöner
3. Dokumentation arbetsmiljö
• Löpande uppdatering av arbetsmiljö pärmen
• Löpande kommunikation mer personalen
4. Dokumentation miljö
• Löpande uppdatering av miljö pärmen
• I samarbete med miljö konsult göra årlig uppföljning
• Följa upp så alla skriver in exempelvis avfall
5. Rapportering av olika saker
• Vara behjälplig med rapportering till svenska ägg, länsstyrelsen, kommunen, kunder etc
6. HR frågor
• Ta hand om löpande personal frågor tex ledighet.
• Lägga behovs anpassat schema efter arbetsbörda.
• Uppdatering av kommande händelser.


• I samspel med Marcus fixa aktiviteter eller köpa frukost/ficka etc.
7. Beställningar.
• Arbetskläder
• Förbrukningsvaror
• Etc
8. Uppföljning
• Föra in produktions siffror i vårat management program.
• Rapportering av siffror till berörda parter.




Vi kommer lägga storvikt vid tidigare erfarenhet och personkemi med ledningen då du kommer jobba nära ledningen och det måste finnas ett bra samspel. Visa mindre

Projektledare inom e-sport och idrott (Umeå, Skellefteå)

RF-SISU Västerbotten är Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas regionala och lokala organisationsled med främsta uppgift att stödja specialidrottsförbund/medlemsorganisationer regionalt och lokalt. Alla landets idrottsföreningar ska ha tillgång till ett likvärdigt och anpassat stöd oavsett idrott och geografisk hemvist. Vår huvudsakliga uppgift kan sammanfattas i att företräda, leda och stödja samt att bilda och utbilda inom föreningsidrotten. V... Visa mer
RF-SISU Västerbotten är Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas regionala och lokala organisationsled med främsta uppgift att stödja specialidrottsförbund/medlemsorganisationer regionalt och lokalt. Alla landets idrottsföreningar ska ha tillgång till ett likvärdigt och anpassat stöd oavsett idrott och geografisk hemvist. Vår huvudsakliga uppgift kan sammanfattas i att företräda, leda och stödja samt att bilda och utbilda inom föreningsidrotten. Vi skapar förutsättningar för vårt distrikts idrotter att nå svensk idrotts gemensamma vision. Svensk idrott – världens bästa!

Läs mer om oss här: www.rfsisu.se/vasterbotten

RF-SISU Västerbotten är Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas regionala och lokala organisationsled med främsta uppgift att stödja specialidrottsförbund och idrottsföreningar regionalt och lokalt. Alla landets idrottsföreningar ska ha tillgång till ett likvärdigt och anpassat stöd oavsett idrott och geografisk hemvist. Vår huvudsakliga uppgift kan sammanfattas i att företräda, leda och stödja samt att bilda och utbilda inom föreningsidrotten. Vi skapar förutsättningar för vårt distrikts idrotter att nå svensk idrotts gemensamma vision. Svensk idrott – världens bästa!

Läs mer om oss här: www.rfsisu.se/vasterbotten

Vi söker en projektledare
Vi söker en projektledare som vill jobba med att organisera e-sporten i Västerbotten, så att fler barn och ungdomar får tillgång till en demokratisk, jämställd och positiv gemenskap i en idrottsförening. Projektet, som går under namnet Level Up – framtidens E-sport i Västerbotten, är finansierat av Allmänna arvsfonden och sträcker sig över tre år.

Arbetsbeskrivning
Som projektledare har du övergripande ansvar för att planera, organisera och leda projektet från start till mål. Du säkerställer projektets måluppfyllelse och leveranser inom utsatta tidsramar och budget. En viktig del av ditt arbete är att leda och samordna aktiviteter, projektfunktioner och partners inom projektet samt säkerställa aktiv involvering av målgruppen under hela projektperioden. Dina arbetsuppgifter omfattar även administration och rapportering. Insatserna består bland annat av att stödja, bilda och utbilda e-sportförningar, ta fram modeller för hälsosamt utövande av e-sport, arrangera prova-på-verksamhet, konferenser och mötesplatser, skapa ett e-sportnätverk och arbeta med frågor runt e-sportens anläggningar.

Kvalifikationer
Vi värdesätter särskilt följande hos dig som söker tjänsten:

• Erfarenhet av projekt- och processledning.
• Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område.
• Förmåga att skapa hållbara relationer.
• Strukturerad, kommunikativ och ett eget driv att arbeta för ständig förbättring.

Tidigare arbete med e-sport, idrott eller folkbildning är meriterande.

Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning på 100% under tre år. Vi tillämpar oreglerad arbetstid där kvälls- och helgarbete förekommer. Tjänsten kräver B-körkort. Placeringsort är Umeå eller Skellefteå.

Ansökan
Skicka din ansökan med CV och personligt brev via länken senast 15 augusti. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse.

Kontakt
Vid frågor är du välkommen att kontakta:

Niklas Lindmark
Verksamhetschef
[email protected]

Daniel Sandström
Facklig representant
[email protected] Visa mindre

Kvalitetssamordnare

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla... Visa mer
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Förvaltningen arbetar på uppdrag av nämnden för arbete och lärande i Alvesta kommun. Nämnden för arbete och lärande ansvarar bland annat för individ- och familjeomsorg, försörjningsstöd, arbetsmarknad och sysselsättning, vuxenutbildning, gymnasieskola, familjerätt och integration.

Under hösten 2024 kommer en ny organisation implementeras inom individ och familjeomsorgen. I juli 2025 väntas den nya socialtjänstlagen träda i kraft. För att skapa rätt förutsättningar för förvaltningen söker vi en kvalitetssamordnare med inriktning på rutiner och processer kopplat till ledningssystemet.


ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att se över och uppdatera befintliga processer och rutiner kopplade till förvaltningens ledningssystem för att säkerställa att de är i linje med den nya organisationen och ett nuläge inför omställningen till en ny socialtjänstlag. Du kommer även ha administrativa uppgifter utifrån behov, exempelvis ta fram och sammanställa statistik inom relevanta områden.

Detta är en tidsbegränsad anställning på 10 månader.

KVALIFIKATIONER
Krav:
Relevant högskoleutbildning, gärna sociologiprogrammet, offentlig förvaltning eller liknande område.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är har god administrativ förmåga och förmåga att samverka med berörda parter. Du har god kommunikationsförmåga, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Visa mindre

Kvalitetsledare Weland Aluminium

Ansök    Aug 25    Weland AB    Kvalitetssamordnare
Weland Aluminium AB etablerades år 1986 och vi konstruerar, tillverkar och marknadsför funktionella lösningar till både nyproduktion och renovering av fastigheter. Vi har ett stort produktutbud och våra huvudsakliga produktgrupper är balkonger, balkongräcken och väderskydd. På senare år har även våra miljöstationer, fönster, dörrar och produkter till golfbanor blivit mer och mer efterfrågade. Därtill: Inom området Trafikmiljö erbjuder vi våra kunder ged... Visa mer
Weland Aluminium AB etablerades år 1986 och vi konstruerar, tillverkar och marknadsför funktionella lösningar till både nyproduktion och renovering av fastigheter.

Vi har ett stort produktutbud och våra huvudsakliga produktgrupper är balkonger, balkongräcken och väderskydd. På senare år har även våra miljöstationer, fönster, dörrar och produkter till golfbanor blivit mer och mer efterfrågade. Därtill: Inom området Trafikmiljö erbjuder vi våra kunder gedigna väderskydd och andra produkter för nyttjande inom kollektivtrafik.  Fabrik med huvudkontor ligger utmed väg 25 i Alvesta.

Med utveckling och tillverkning i egen fabrik och inom koncernen kan vi skräddarsy effektiva lösningar som ger våra kunder nya konkurrensfördelar. För att kunna tillgodose våra kunders behov och möta framtiden behöver vi nu fler medarbetare som vill vara en del av vår tillväxtresa. Läs gärna mer om oss på https://www.welandaluminium.se/. Här finner du även information kring våra fyra varumärken: Aluminium, Trafikmiljö, Utemiljö samt Golf.

 

Vad innebär rollen?

I vår verksamhet har områden som kvalitet, miljö och även arbetsmiljö/brandskydd självklart hög prioritet. Vår nuvarande kvalitetsledare driver samtliga dessa processer och frågor. Med anledning av framtida pensionsavgång söker vi nu förstärkning.

Vårt interna kvalitets- och miljöarbete involverar förstås all vår personal, inte minst ledningsfunktionerna. Kvalitetsledaren förväntas administrera, samordna och även vidareutveckla just det arbetet. Fokus för kvalitetsledaren är att vi, i samtliga aspekter, lever upp till uppsatta mål och normer. Exempelvis uppfyller våra produkter kriterierna för CE-märkning. Kort sammanfattat: Kvalitetsledaren driver kontroller och uppföljning. Vi ser rollen som organisationens sambandscentral gällande kvalitetsfrågor!

Vidare ingår även arbetsmiljöfrågor och då kopplat till exempelvis arbetsmiljökommittémöten samt dokumentation (Vi arbetar i IA).

Rollen medför gott om interna samarbeten men kvalitetsledaren är även kontaktfunktion gällande till exempel kommunal miljötillsyn och även brandskyddskontroller.

 

Vem söker vi?

Rätt person har…

- Relevant yrkeserfarenhet och gärna även dokumenterad vidareutbildning inom kvalitet- och miljöområdet. Yrkesvana från tillverkningsindustrin och/eller bygg/anläggning ses också som meriterande.
- Goda kunskaper i Officeprogrammen (ex. Excel) för t ex analyser och statistik. Det är också önskvärt med erfarenhet av arbete i förbättringsverktyg och gärna även arbetsmiljösystem, tex IA-systemet.
- Dina personliga egenskaper är ändå avgörande: Vi söker en ledartyp med fokus på kvalitet och med analytisk förmåga. Du behöver dessutom också vara beslutsam och organiserad.

Vi ser att rätt person har stor möjlighet att växa i sin roll hos oss. För detta krävs ett brinnande intresse av att arbeta med människor och en naturlig fallenhet att engagera och driva arbetet framåt tillsammans med andra. Det krävs också att du är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad.

Vi erbjuder anställning tillsvidare, eventuellt med inledande provanställning. Tjänstgöringsgrad heltid. Placeringsort Alvesta. Individuell lönesättning, vi har kollektivavtal

Sista ansökan 2023-09-15 Visa mindre

Beredskapssamordnare inom kommunal hälso- och sjukvård samt socialtjänst (K

Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att a... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Kommunen har ett livskraftigt näringsliv och bra förutsättningar för ett gott vardagsliv med härliga boendemiljöer och kultur- och fritidsaktiviteter. Vi arbetar för att stärka kommunens förutsättningar för ett hållbart samhälle och för att vara en trygg och säker kommun.
För att möta de säkerhetsmässiga utmaningar vi står inför har kommunen stärkt säkerhetsorganisationen med en tjänst som Dataskydds och informationssäkerhetssamordnare som samarbetar med nuvarande Säkerhets och beredskapssamordnare när det gäller säkerhetsskydd, krisberedskap och civilt försvar. Nu söker vi ytterligare en Beredskapssamordnare med inriktning kommunal hälso- och sjukvård samt socialtjänst. Organisatoriskt kommer du tillhöra Utvecklingsavdelningen som är en del av Kommunledningsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för kommun- och koncernövergripande strategiska frågor med fokus på hållbar samhällsutveckling. Att skapa förutsättningar för kommunövergripande utvecklingsprocesser och omvärldsbevaka för kommunstyrelsens och fullmäktiges strategiska områden är också avdelningens ansvar.

ARBETSUPPGIFTER
Som beredskapssamordnare är din roll att främja nära samarbete och effektiv kommunikation. Tillsammans med dina kollegor är din uppgift att analysera, hantera och delta aktivt inom alla aspekter av säkerhet, beredskap och trygghet. Tjänsten kräver en kombination av strategiskt och operativt arbete och du utgör ett konsultativt stöd för hela kommunkoncernen och särskilt för hälso-, sjukvård och socialtjänst. Du är kontaktperson till länsstyrelsen i arbetet med att stärka det civila försvaret inom kommunal hälso- och sjukvård och socialtjänst (KHOSS). Du utvecklar och hanterar även arbetet med kontinuitetshantering, beredskapsplanering, utbildning och övning.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant akademisk examen eller kunskap som vi bedömer likvärdig. Kunskap om hälso- och sjukvård ser vi som meriterande. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, att leda utvecklings- och kvalitetsarbete samt att genomföra utbildningar. Eftersom ditt arbete sker i samverkan med många aktörer, både internt och externt är att du är lyhörd, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du är analytisk och strategisk i ditt tänkande med förmåga till helhetsperspektiv när det gäller kvalitets- och säkerhetsfrågor för invånare och näringsliv. Du drivs av ett genuint samhällsengagemang och trivs med en central roll där du bidrar till delaktighet, engagemang och tillit. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
B-körkort krävs.
Svenskt medborgarskap krävs och säkerhetsprövning genomförs som en del av rekryteringen. Godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär krigsplacering.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Visa mindre

Affärsutvecklare i Alvesta utan lönetak

Kvalifikationer Språk krav: Svenska i tal och skrift Körkort krav: B-körkort och egen bil Detta arbete är för dig som vill arbeta självständigt men med ett sammansvetsat team bakom dig som stöttar varandra och gläds åt varandras framgångar. Försäljning är ett fantastisk arbete för dig som inte vill att någon dag ska vara den andra lik, för dig som vill lösa problem och som inte är rädd för utmaningar. Hos oss får du möjlighet att avancera inom företaget ... Visa mer
Kvalifikationer
Språk krav:
Svenska i tal och skrift
Körkort krav:
B-körkort och egen bil


Detta arbete är för dig som vill arbeta självständigt men med ett sammansvetsat team bakom dig som stöttar varandra och gläds åt varandras framgångar.
Försäljning är ett fantastisk arbete för dig som inte vill att någon dag ska vara den andra lik, för dig som vill lösa problem och som inte är rädd för utmaningar. Hos oss får du möjlighet att avancera inom företaget om du har viljan och engagemanget.

Det vi erbjuder Dig är:
Grundlig utbildning
Daglig feedback
Goda möjligheter att avancera inom företaget efter dina önskemål
Tävlingar och bonusar


Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer.
Vi söker dig som ser saker från den positiva sidan och är en glädjespridare. Du är framåt, nyfiken och gillar utmaningar.
Vi vill utbilda dig från grunden och se dig utvecklas från där du är idag. Är du tävlingsinriktad, envis och har humor? De är ett stort plus!


Du får verktygen för att lyckas av oss, i form av löpande utbildning och daglig feedback. Det viktigaste är att du ser en framtid inom försäljning.
Vi ser gärna att ditt pass är uppdaterat, då vi kommer att åka till exotiska platser för konferens och team utbildning!
Du har körkort & tillgång till egen bil.
Du kommer att marknadsföra det unika städsystemet Thermostar.

Varje vecka tar vi ett schema med dig som är väldigt fritt, det ända vi kräver är att du arbetar minst 75%. Detta gör att du kan med fördel kombinera jobbet med dina fritidsintressen, familj och vänner. Besöken som du åker ut på är förbokade, därför känner du dig alltid välkommen dit du kommer.

Bifoga CV och ditt personliga brev i din ansökan!

Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet.
Ansökningarna bearbetas löpande och för den som är tillgänglig redan nu finns möjligheten att matchas mot uppdrag omgående. Välkommen med din ansökan redan idag!


Om produkten
Thermostar är framtidens sätt att städa på som arbetar med 8 bars tryck och höga temperaturer. Detta skapar termisk ånga vilket gör att det blir minimalt med vatten och sliter inte på dina ytor. Detta gör också att bara fantasin sätter stopp för vad Thermostar kan rengöra.

Om anställningen
Heltid
Lön 24500:- + provision
Lönetyp: Fast och rörlig lön Visa mindre

Ekonom

Prime söker en ekonom för konsultuppdrag till Alvesta kommun. Uppdraget är under perioden 2023-09-01 till 2024-08-31 Arbetsuppgifter Uppdraget av efterfrågad tjänst innebär att ekonomikonsulten ska vara ett löpande stöd till verksamheten gällande frågor som är kopplade till ekonomi- och inköpssystemet. Typiska arbeten kan vara att stötta kommunen i olika ekonomiska processer som ekonomi- och inköpssystemet Unit4 ERP levererar. Systemförvaltning, ekonom... Visa mer
Prime söker en ekonom för konsultuppdrag till Alvesta kommun. Uppdraget är under perioden 2023-09-01 till 2024-08-31

Arbetsuppgifter
Uppdraget av efterfrågad tjänst innebär att ekonomikonsulten ska vara ett löpande stöd till verksamheten gällande frågor som är kopplade till ekonomi- och inköpssystemet.
Typiska arbeten kan vara att stötta kommunen i olika ekonomiska processer som ekonomi- och inköpssystemet Unit4 ERP levererar.
Systemförvaltning, ekonomiadministrativa processer, metodik, systemuppsättning av ex styrtabeller, mallar, flöden, rapportuttag samt övrigt konsultativt stöd kopplat till systemet.

Vem är du?
Relevant högskoleutbildning för tjänsten.
Minst 5 års arbetserfarenhet inom ekonomi.
Gärna erfarenhet av ekonomi- och inköpssystemet Unit4


Företagsbeskrivning
Prime Professional bemannar och rekryterar till arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration och Reception i hela Sverige.

Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett auktoriserat bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning.

Är du en engagerad och driven person? Vi ser fram mot att få kontakt med dig.

Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 25    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Dataskydds- och informationssäkerhetssamordnare till kommunledningsförvaltn

Ansök    Maj 26    Alvesta kommun    Organisationsutvecklare
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att a... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?



ARBETSUPPGIFTER
Som dataskydds- och informationssäkerhetssamordnare har du ett självständigt och kommunikativt arbete där du får vara med och bidra till kommunens utveckling. Du kommer att ha en aktiv och ledande roll i att samordna samt skapa goda förutsättningar för kommunens dataskydds- och informationssäkerhetsarbete tillsammans med kollegor i verksamheten och de som arbetar med IT, digitalisering, säkerhet, kansli och arkiv.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• ta fram styrande och stödjande dokument för informationssäkerhet och dataskydd
• införa och utveckla ledningssystem för informationssäkerhet (LIS)
• genom rådgivning, kunskapsspridning och utbildning ge stöd till medarbetare och chefer så att de i vardagen kan upptäcka och hantera risker och sårbarheter i både hantering av personuppgifter och informationshantering
• stödja informations- och systemägare vid riskbedömning och informationsklassificering
• delta i och samordna arbetet med kontinuitets- och incidenthantering
• stödja verksamheterna rörande personuppgiftsbehandling, genomförande av konsekvensbedömningar avseende dataskydd och upprättande av personuppgiftsbiträdesavtal
• bidra med kompetens kring informationssäkerhet och dataskydd i kommunens digitaliseringsarbete
• omvärldsbevaka och delta i externa samverkans forum, däribland nätverk med vårt externa dataskyddsombud
Kan du balansera verksamhetsbehov och informationssäkerhet respektive dataskydd på ett effektivt sätt är detta rollen för dig!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är lösningsfokuserad, analytisk och strukturerad. Du är pedagogisk, har ett starkt driv och engagemang och förmåga att skapa förståelse för informationssäkerhets- och dataskyddsfrågorna, både genom självständigt arbete och i grupp. För att lyckas i rollen behöver du kunna jobba tvärsektoriellt och sätta dig in i och förstå kommunens olika verksamheter, röra dig mellan operativt och strategiskt arbete, kunna skriva riktlinjer, policy, rutiner samt ta initiativ och driva förändringsarbete.
Som person har du lätt för att kommunicera, samarbeta och bemöta andra personer på ett professionellt och trevligt sätt, är duktig på att bygga relationer samtidigt som du har en stark integritet. En viktig del i denna roll är att kunna se och värdera informationssäkerhet utifrån organisationens behov, där din kreativitet och ditt pragmatiska förhållningssätt är värdefullt.
Vi söker dig som har:
• relevant examen från högskola eller universitet inom relevant område för tjänsten, alternativt att du har tillgodogjort dig motsvarande kunskap genom erfarenhet
• minst tre års arbetslivserfarenhet inom området eller från liknande arbetsuppgifter
• erfarenhet av leda eller vara en del av projekt-, process- eller förändringsarbete inom relevanta områden
Det är meriterande om du också har:
• erfarenhet av att samordna eller leda dataskydds- och/eller informationssäkerhetsarbete
• goda kunskaper och erfarenhet av att arbete med någon form av ledningssystem, gärna för informationssäkerhet eller kvalitetssäkringsarbete eller motsvarande
• kunskap om relevant lagstiftning, såsom dataskyddsförordningen, offentlighet- och sekretesslagen och NIS
• förståelse om hur IT-säkerhet fungerar och hur det förhåller sig till övrig informationssäkerhet
• erfarenhet från offentlig sektor

Stor vikt kommer läggas vi personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning och-intervju.

I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval så vänta inte med din ansökan. Planering för intervjuer under processen sker i början av vecka 25 samt början av vecka 26. Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 17    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 b... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 23    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 15    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 b... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Jan 10    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Ren svenska & flytande engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av ... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Ren svenska & flytande engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till Kommunledningsförvaltningen

Ansök    Mar 30    Alvesta kommun    Organisationsutvecklare
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att a... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Nu söker vi dig som brinner för att bidra till förändring och utveckling i offentlig verksamhet! Är du en erfaren verksamhetsutvecklare som drivs av att de förändringar som genomförs ska skapa nytta för medborgare och verksamhet?

Vi söker en verksamhetsutvecklare som vill vara med och utveckla kommunkoncernens tjänster för såväl kommunens invånare som för våra kollegor. Vårt nyinrättade koncerngemensamma kontaktcenter, med fler digitala lösningar, är en del i utvecklingen mot en mer serviceinriktad och professionell verksamhet. I kontaktcenters uppdrag ingår också att visa på förbättringsområden och driva på förändringar som bidrar till utveckling av kommunkoncernens verksamhet och tjänster. Parallellt med uppbyggnaden av kontaktcenter arbetar vi med att samordna och utveckla våra koncerngemensamma stödprocesser för en mer modern och effektiv organisation. Rollen som verksamhetsutvecklare är organisatoriskt placerad på kommunledningsförvaltningen men uppdraget är tvärsektoriellt och innebär omfattande samverkan med andra enheter inom kommunkoncernen.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare kommer du att driva, koordinera och stödja olika utvecklingsinitiativ som identifieras utifrån kontaktcenterns uppdrag och inom ramen för kommunledningsförvaltningens stödprocesser. Du arbetar med att identifiera och undersöka behov samt ta fram förslag på lösningar som ger nytta för dem vi är till för. Du ger stöd och är bollplank till chefer och medarbetare genom kompetens om metoder och verktyg för förbättringsarbete. Du har förståelse för digitalisering, t.ex. utveckling av e-tjänster, som ett sätt att möjliggöra nya arbetssätt och nytta för våra medborgare och kunder. Du är därför viktig för att fånga in behov samt för att driva och stödja frågor tillsammans med kollegor från IT, kommunikation, kontaktcenter och berörd verksamhet.
I denna coachande och drivande roll får du ta stort eget ansvar samtidigt som du gärna samarbetar och delar med dig för att utveckla andra. Du kommer att ingå i olika team med hög grad av tillsammansskapande och gemensam utveckling. Vi stöttar varandra med våra olika kompetenser och erfarenheter för att leverera hög kvalitet, må bra och ha roligt på jobbet.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant akademisk examen eller motsvarande kunskaper som vi bedömer som likvärdiga. Du har erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling som gjort skillnad och har goda kunskaper om metoder och verktyg för förbättringsarbete såsom förändringsledning, processutveckling, kund- och medarbetarinvolvering samt tjänstedesign eller liknande metoder för behovsdriven utveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att förändra arbetssätt kopplat till digitalisering. Som person är du duktig på att se och skapa förståelse för helheten kring olika målgrupper, såsom invånare, kunder och medarbetare som grund för utveckling av verksamheten och nya sätt att utföra uppdrag och tjänster. Du drivs av att pröva nya arbetsmetoder och har förmåga att hantera oklara förutsättningar, ser möjligheter och arbetar för att hitta lösningar tillsammans med andra. Du känner dig bekväm med att leda workshops och utbildningar. Av andra upplevs du som trygg, tydlig och konkret samtidigt som din energi och ditt engagemang lockar andra att vilja och våga. I den här rollen är det många kontaktytor och för att bli framgångsrik behöver du vara lyhörd och ha en god förmåga att skapa och underhålla relationer. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 11    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Ren svenska & flytande engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 bo... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Ren svenska & flytande engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

Verksamhetsutvecklare/Projektledare

Ansök    Dec 13    Alvesta kommun    Organisationsutvecklare
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar


Vill du göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Alvesta kommunkoncern! Vi är ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier inom både förvaltningar och bolag. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!



ARBETSUPPGIFTER
I din roll som verksamhetsutvecklare kommer du leda det strategiska arbetet för att utveckla verksamheten med fokus på hållbarhet, effektivitet och digitalisering, vilket kan drivas i såväl projekt- som uppdragsform. Inom ditt uppdrag stödjer du chefer och medarbetare att se möjligheter till utveckling och effektivisering. Ditt starka samhällsintresse, din vilja och driv att utveckla är nyckelfaktorer för att lyckas i arbetet med våra strategiska utmaningar. Kommunen står i närtid inför strategiska planeringsprocesser med översiktlig planering samtidigt som det finns ett exploateringstryck att tillgodose med ny mark för bostäder och verksamheter. Genom omvärldsbevakning och analyser följer du utvecklingen inom samhällsbyggnadsområdet, ser möjligheter för våra verksamheter och leder mot ett utvecklat arbetssätt.
Tjänsten innehåller övergripande projektledning och tillsammans med övriga förvaltningen drivs verksamhet- och utvecklingsprojekt som följs upp och resultatet utvärderas. Du identifierar hur organisationens delar påverkar varandra och agerar utifrån en helhetssyn för organisationens bästa.
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i en kommun med god tillväxt, tydliga mål och höga politiska ambitioner. Verksamhetsutvecklaren/projektledaren ingår i förvaltningens ledningsgrupp och rapporterar till förvaltningschef.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk examen och med några års dokumenterad erfarenhet av arbete med projekt- och processledning och verksamhetsutveckling. Du har kunskap om den digitala teknikens möjligheter inom samhällsbyggnadsområdet, gärna inom en politiskt styrd organisation. Du har erfarenhet av samhällsbyggnadsområdet på strategisk nivå och framgångsrikt förändringsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda större projekt. I uppdraget ingår nära samarbete och föredragande med politiken.

Du som söker är en person som tar ansvar och fattar tydliga beslut. Du har lätt att anpassa dig till ändrade förhållanden och trivs i förändringsarbete som leder till förbättringar. Du skapar goda relationer och möter olika människor och situationer på ett smidigt sätt, är positiv och pedagogisk. Du har god vana av att presentera och har lätt för att uttrycka åsikter och kommunicerar på ett tydligt och inspirerande sätt.


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Visa mindre

Applikationskonsult - Ekonomi

Denna rekrytering är brådskande så skynda dig att lämna in din ansökan! Brinner du för att hjälpa företag med deras digitala transformation genom att optimera och effektivisera deras affärsprocesser, så är detta jobbet för dig. Caspera är ett litet konsultföretag som huvudsakligen fokuserar på att hjälpa olika affärsverksamheter med deras förflyttning in i Dynamics 365 Antalet D365-implementeringar växer och vi på Caspera letar nu efter nya kollegor vilka,... Visa mer
Denna rekrytering är brådskande så skynda dig att lämna in din ansökan!
Brinner du för att hjälpa företag med deras digitala transformation genom att optimera och effektivisera deras affärsprocesser, så är detta jobbet för dig.
Caspera är ett litet konsultföretag som huvudsakligen fokuserar på att hjälpa olika affärsverksamheter med deras förflyttning in i Dynamics 365
Antalet D365-implementeringar växer och vi på Caspera letar nu efter nya kollegor vilka, precis som vi, älskar att arbeta som konsulter och omfamnar Microsoft Dynamics 365-plattformen.
För att uppskatta att arbeta med oss måste du vara självgående och van vid att stå på egna ben. Vi har inget kontor så att du kommer antingen att arbeta hemifrån eller hos kund. Det innebär att du måste vara beredd på att resa och kunna bo borta i veckorna. Hur mycket restid som krävs beror på uppdraget.
Du kommer få alla verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete.
Caspera har bra förmåner tex. sjuk- och pensionsförsäkring, generöst friskvårdsbidrag, stora möjligheter till utbildning och certifieringar etc.
Vi söker nu dig som har erfarenhet av ekonomisk redovisning och som är sugen på att utvecklas vidare till applikationskonsult
Meriterande är att ha jobbat med Finance-modulen inom Dynamics 365 eller föregångaren AX2012.
Om du inte har jobbat med Dynamics for Finance måste du ha goda kunskaper inom Ekonomi:
Uppsättning av organisationsstruktur och huvudbok.
Kontohantering
Valutahantering
Moms
Fakturering
Bokföring
m.m

Du kommer få utbilda dig, och möjlighet att certifiera dig på Dynamics 365 for Finance, så systemet kan vi ge dig förutsättningar att lära dig, men kunskaperna inom ekonomi måste du redan besitta.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Fånga och tolka kundens behov och översätta dessa till funktionella krav på systemlösningen.
- Designa och konfigurera systemlösningen så den uppfyller kraven.
- Förvalta existerande lösningar genom att dokumentera krav på nya önskemål och implementera de fall som löses genom konfiguration av systemet.
Ditt första uppdrag blir att medverka i ett kundprojekt där de håller på att rulla ut Finance-modulen i Dynamics 365. Projektet är i första hand ett verksamhetsprojekt där kunden har implementerat större processförändringar. Kunden sitter i Växjö och ser gärna att deras konsulter är på plats så mycket som möjligt, men i dessa tider kommer arbete på distans gälla tillsvidare.
Eftersom många av våra uppdrag är för globala företag så krävs det att du obehindrat kan kommunicera på engelska. Visa mindre

Barnens bästa samordnare

Ansök    Maj 12    Alvesta kommun    Organisationsutvecklare
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar


Vill du göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Alvesta kommunkoncern! Vi är ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier inom både förvaltningar och bolag. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!



ARBETSUPPGIFTER
Kronobergs kommuner och Region Kronoberg utvecklar arbetsformer och samarbete med varandra för barnens bästa. 2017 fattades beslut i 17 politiska organ för att driva ett gemensamt arbete för tidiga och samordnade insatser för barnens bästa. Detta är unikt i Sverige.
Arbetet heter: Barnens bästa gäller! i Kronoberg.

I Alvesta har vi en parallell process för tidiga och samordnade insatser inom kommunen, Barnens bästa gäller! i Alvesta.
Nämnderna för utbildningsförvaltningen, förvaltningen för arbete och lärande samt kultur- och fritidsförvaltningen har tillsammans beslutat om en gemensam handlingsplan. Processen leds av en styrgrupp med representanter från dessa förvaltningar samt kommunledningsförvaltningen, polisen och vårdcentralerna i kommunen och det finns även en arbetsgrupp som arbetar med de aktiviteter vi har beslutat.

Vi har i arbetet flera utmaningar, bland annat att utveckla vår samverkan med olika aktörer och att ta hand om de barn och ungdomar som befinner sig i riskzon för socialt utanförskap.

Målet med samverkan är att genomföra tidiga och samordnade insatser för barn och unga i Alvesta kommun.
• Vi arbetar tillsammans för våra barn och ungdomar på de arenor de befinner sig
• Vi utgår från ett salutogent perspektiv i arbetet med barn och ungdomar
• Alla medarbetare i Alvesta kommun har god kännedom om arbetet med Barnens bästa i Alvesta kommun.

Vi behöver nu en erfaren och driven processledare och samordnare för vårt förvaltningsgemensamma samverkansarbete.
Vill du bli Barnens bästa samordnare i Alvesta?

Din roll blir att koordinera insatser, följa upp aktiviteter, informera om vår process i olika organ, bl.a. föredra i våra nämnder och styrelser.
Du kommer även ha ett särskilt koordineringsuppdrag inom vissa specifika processer som ANDTS, samverkan skola/fritidsgård och familjecentralen.

Du blir anställd i Alvesta kommun men kommer ha placering centrala barn- och elevhälsan inom utbildningsförvaltningen. Tjänsten är en samfinansiering mellan flera förvaltningar.
Du ska alltså vara spindeln i nätet som behövs för att få ett projekt att växa till en huvudprocess!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet arbetsgivaren finner relevant för uppdraget.
Arbetet ställer höga krav på engagemang och lyhördhet för olika gruppers behov av verksamhetsutveckling och arbetssätt.
Meriterande är arbetslivserfarenhet med koppling till barn och unga.
Du är trygg i ditt uppdrag och kan arbeta självständigt och samtidigt samverka med olika verksamheter och myndigheter. Uppdraget har en tydlig koppling till verksamhetsnära arbete och det är av stor vikt att du är flexibel och samarbetsinriktad.

Uppdraget innebär en del implementeringsarbete av utvecklingsinsatser varför en förväntan finns på kompetens kring att formulera, kommunicera och diskutera på alla nivåer såväl muntligt som skriftligt.

Uppdragsinnehavaren förväntas att i samråd med styrgruppen skapa de ramar samt den handlingsplan som ska vara utgångsläget för arbetet.
Meriterande är om du har utbildning i och erfarenhet av projektledning.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare/projektledare

Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier, inom både förvaltningar och bolag som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare varje dag. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare/projektledare arbetar du med kommunkoncernens övergripande utvecklingsarbete med fokus på att ta fram nya arbetssätt för vår medborgarservice, myndighetsutövning och internt stöd i administrativa processer inom kommunkoncernen. På uppdrag av ledningen tar du initiativ till olika former av utvecklingsarbete och utarbetar kort- och långsiktiga prognoser och utredningar baserade på omvärldsbevakning samt kända och förväntade faktorer. Du kommer inledningsvis att ansvara för och driva ett projekt som innebär uppbyggnad och etablering av ett gemensamt kontaktcenter för hela koncernen, där utredningsunderlag är klart. I kontaktcentret samlar vi koncerngemensam kompetens inom kundtjänst och service, såväl extern som intern, för att skapa en väg in i kommunkoncernen för största möjliga service till våra invånare, företag och besökare. En viktig del av det arbetet kommer förutom genomförandet att vara att kontinuerligt följa upp resultat och kvalitet samt föreslå förändringar i nära samarbete med berörda chefer i hela koncernen. Du kommer i detta projekt ha ansvar och mandat för att koordinera och samordna delarna och aktörerna i utvecklingsarbetet. Vidare kommer arbetet handla om att vara med och utveckla befintliga verksamheter eller att skapa nya delar av verksamheter. Du ska också sammanställa och presentera förslag på nya verksamhetsidéer samt stötta och handleda cheferna i utvecklingsprocesser.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för utveckling och projektledning samt innehar akademisk examen. Du har erfarenhet och kunskap om kommunal verksamhet samt förmåga och erfarenhet av att leda och samordna projekt- och processorienterat förändringsarbete på övergripande/strategisk nivå. Som person är du utpräglat strukturerad, resultatorienterad, kommunikativ och utvecklingsorienterad. Du identifierar hur organisationens delar påverkar varandra och agerar utifrån en helhetssyn för organisationens bästa. Du verkar för hela kommunens fortsatta tillväxt och utveckling och ser att din roll har betydande del i detta. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i en kommun med god tillväxt, tydliga mål och höga politiska ambitioner.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss fram till den 23/12 samt efter den 7/1. Visa mindre

Vi söker en SQE till Ymer Technology i Ljungby

Ansök    Feb 14    Ymer Technology AB    Kvalitetssamordnare
Ymer Technology AB är ett privatägt företag som startade sin verksamhet hösten 2005 och omsättningen uppgår idag till 800 MSEK. Vi utvecklar, tillverkar och säljer kundspecifika kylarlösningar till segmenten ”off highway maskiner” och vindkraftsindustrin. Vi befinner oss just nu i en spännande fas då vi expanderat för framtiden genom att vi har startat upp ett helt nytt dotterbolag som heter Ymer Industrial AB vilket tillverkar kylaren i aluminium som Ym... Visa mer
Ymer Technology AB är ett privatägt företag som startade sin verksamhet hösten 2005 och omsättningen uppgår idag till 800 MSEK.
Vi utvecklar, tillverkar och säljer kundspecifika kylarlösningar till segmenten ”off highway maskiner” och vindkraftsindustrin.

Vi befinner oss just nu i en spännande fas då vi expanderat för framtiden genom att vi har startat upp ett helt nytt dotterbolag som heter Ymer Industrial AB vilket tillverkar kylaren i aluminium som Ymer Technology AB därefter monterar in i kylsystemen. Vi är ungefär 100 anställda i Ljungby och ca 250 anställda i Sverige, Danmark, Frankrike, Kina, Holland och USA som alla sätter kund och kvalitet i fokus. Den personliga utvecklingen är viktig för oss, för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. Vi hoppas att Du vill vara med på vår resa.


YMER TECHNOLOGY VÄXER VIDARE OCH BEHÖVERFÖRSTÄRKASITT TEAM MED YTTERLIGARE EN SQE. ANTAR DU UTMANINGEN?

Ymer befinner sig i konstant tillväxt och stärker nu upp sitt redan kompetenta team med ytterligare en SQE med placering i Ljungby. Hos Ymer får du som medarbetare möjlighet till både personlig och professionell utveckling i en innovativ, internationell och expansiv arbetsmiljö.

Läs gärna mer om Ymer Technology på:https://www.ymer.com [https://www.ymer.com/sv/#välkommen]

I rollen som SQEhar du i huvudsak ansvar för:

* Kvalitetssäkring av leverantörer och dess processer
* Att utvärdera och revidera leverantörer
* Ständig utveckling av leverantörer med fokus på kvalitetssäkring
* Hantering av eskalerande leverantörer

Att kvalitetssäkra leverantörer och dess processer genom att applicera Ymers PPAP-process är en ytterst viktig del i rollen som SQE. Kvalitetssäkringen sker i såväl nyutvecklings- som sourcingprojekt samt genom löpande ändringar.
Du kommer att arbeta tvärfunktionellt såväl inom Ymer som tillsammans med leverantörer, där du har en mer proaktiv roll ute på fältet. Din tjänst kommer till ca. 30–40% bestå av arbetsresor, något som du trivs och känner dig trygg med.

Genom en proaktiv approach och med ditt professionella sätt att bygga relationer, tror vi att du kommer kunna kvalitetssäkra Ymers leverantörer på ett framgångsrikt sätt.

DIN PROFIL

Du som antar denna utmaning har någon form av teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet. Utöver din utbildning innehar du minst 7–10 års erfarenhet av Supplier Quality arbete.
Som person är du strukturerad, van vid att möta leverantörer, har en god analytisk förmåga och ser dig själv somen problemlösare.
Du är driven, har pondus och förbättringsarbete är något som ligger dig varmt om hjärtat. Du ligger gärna steget före och har ett förebyggande tankesätt och harförmåga att leverera hög kvalitet i rätt tid. Med ditt driv och initiativförmåga planerar du din egen vardag för att nå dina mål.

För att vara rätt för tjänsten krävs det att du kan kommunicera på engelska i både tal och skrift samt att du besitter en mycket god förmåga att bygga professionella leverantörsrelationer.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från tillverkningsindustrin eller processindustrin och meriterande är om du jobbat i tillväxtbolag i internationell miljö.

Tjänstenär en direktrekrytering, är du intresserad, vänta då inte med din ansökan.

Vi rekryterar löpande och tjänstenkan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt påwww.empleo.s [http://www.empleo.se/]e

Uppstart: Snarast eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Ljungby.
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: 8 mars

Mer information Visa mindre

Hållbarhetsstrateg

Ansök    Dec 23    Alvesta kommun    Verksamhetskonsult
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier, inom både förvaltningar och bolag som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare varje dag. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!

ARBETSUPPGIFTER
Nu tar kommunen ytterligare ett kliv framåt för att förverkliga visionen och stärka kommunens position och förutsättning för ett hållbart samhälle. Som hållbarhetsstrateg kommer du organisatoriskt tillhöra kommunledningsförvaltningen och utvecklingsavdelningen. Utvecklingsavdelningen ansvarar för kommun- och koncernövergripande strategiska frågor såsom näringsliv, fastigheter och lokaler, kommunikation, säkerhet samt verksamhetsstyrning och ledning. Att skapa förutsättningar för kommunövergripande utvecklingsprocesser och omvärldsbevaka för kommunstyrelsens och fullmäktiges strategiska områden är också avdelningens ansvar.
Genom denna nya tjänst som grundar sig i den antagna styrmodellen för Alvesta kommunkoncern och Agenda 2030 vill vi nu intensifiera, utveckla och koordinera hållbarhetsfrågor i Alvesta kommun. Du kommer arbeta med att skapa förutsättningar för styrmodellen och Agenda 2030. Betydelsefullt är att stärka samhällets förmåga till resilience.
En framgångsfaktor är att stärka dialog och samverkan mellan olika aktörer såväl internt som externt. I din roll hos oss bör du ha förmåga att växla mellan det övergripande strategiska arbetet såväl som det operativa.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av arbete med hållbarhetsfrågor i ledande position. Du har akademisk examen inom vad som arbetsgivaren bedömer som relevanta områden gärna på mastersnivå. Din kompetents och erfarenhet kan vara från såväl områdena inom social hållbarhet som hållbar tillväxt.
Du har god erfarenhet av att driva och hålla samman processer. Du har tidigare drivit utvecklingsprojekt, arbetat övergripande och målinriktat samt har god förmåga att analysera och skapa överblick.
Rollen som hållbarhetsstrateg kräver att du har förmåga att arbeta koncernövergripande och i samverkan med andra driva frågor mot uppsatta mål och fattade beslut.
Du är prestigelös samt har en god samarbetsförmåga. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska. Du ska ha förmåga att leda grupper och vara en central aktör i olika mötesforum.
Du kommer att verka för hela kommunens fortsatta tillväxt och utveckling. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i en kommun med god tillväxt, tydliga mål och höga politiska ambitioner.



ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Visa mindre

Kvalitetssamordnare på Förvaltningen för Arbete och lärande

Ansök    Jun 11    Alvesta kommun    Kvalitetssamordnare
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

Förvaltningen för arbete och lärande är indelad i fem avdelningar; Avdelningen Vuxen, Avdelningen Barn och familj, Avdelningen Ekonomiskt bistånd, Arbetsmarknadsavdelningen och Allbo-lärcenter samt finns personal i stabsfunktion som arbetar förvaltningsövergripande.

Inom staben arbetar en nämndsekreterare, en systemansvarig, två administratörer/
receptionsansvariga samt kvalitetssamordnare. Inom staben arbetar även förvaltningsekonomen, som är anställd av kommunledningskontoret men som har sin arbetsplats på FAL kontor. Staben har förvaltningschefen som chef.
Inom Avdelning Allbo lärcenter finns även stabspersonal, som arbetar mot utbildnings- och kunskapsområdena.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med kvalitetsarbete för socialtjänsten som synpunkter & klagomålshantering, Avvikelser och Lex Sarah. Bistå avdelningarna med framtagande av riktlinjer och rutiner för arbetet. Utveckla och arbeta med ledningssystemet samt kvalitetsredovisning/ uppföljning som Öppna jämförelser, Kolada, KKiK med flera. Utföra verksamhetstillsyn och egenkontroll-/ kvalitetsuppföljning med avdelningscheferna. I tjänsten ingår att vara den som håller i att skriva mål och verksamhetsplan, skriva del- och helårsrapporter/redovisningar tillsammans med förvaltningschef och ekonom. Ansvarig för förvaltningens lagkravsbevakning. Viss del av tjänsten innebär att skriva utredningar och administrera projekt.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen med socialrätt. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta i kommun och kvalitetsarbete som de tjänsten innehåller. Du är väl förtrogen med de lagar som omfattar kvalitetsarbetet som SoL, LVU, LVM, familjerätt och gärna LSS. Som person är du självständig och har en god förmåga att planera, genomföra och slutföra dina arbetsuppgifter. Du har en hög samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i och med olika yrkesgrupper, där du som kvalitetssamordnare ofta behöver ta en ledande roll för att driva processer och utvecklingsarbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi förutsätter att Du är en trygg person med god personlig mognad samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du förväntas ha fallenhet att samarbeta med kollegor samt andra interna och externa aktörer. Vi söker en person som kan bidra till jämställt bemötande samt bidrar till att skapa en inkluderande miljö på sin arbetsplats.

Är Du den vi söker, kan vi erbjuda Dig en arbetsgrupp med engagerade och kompetenta kollegor, vid en arbetsplats med höga ambitioner när det gäller kvalitet, organisation och resultat.



ÖVRIGT
Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Visa mindre