Lediga jobb som Övriga administrations- och servicechefer i Alvesta

Se lediga jobb som Övriga administrations- och servicechefer i Alvesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alvesta som finns hos arbetsgivaren.

Säkerhets och beredskapssamordnare

Ansök    Okt 4    Alvesta kommun    Säkerhetschef
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att a... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Alvesta kommun växer och vi blir fler invånare. Kommunen har ett livskraftigt näringsliv och bra förutsättningar för ett gott vardagsliv med härliga boendemiljöer och kultur- och fritidsaktiviteter. Vi arbetar för att stärka kommunens förutsättningar för ett hållbart samhälle och för att vara en trygg och säker kommun.

För att möta de säkerhetsmässiga utmaningar vi står inför har kommunen förstärkt säkerhetsorganisationen med en nyinrättad tjänst som Dataskydds och informationssäkerhetssamordnare som arbetar i nära samarbete med den här rollen. Organisatoriskt kommer du tillhöra Kommunledningsförvaltningen och Utvecklingsavdelningen. Avdelningen ansvarar för kommun- och koncernövergripande strategiska frågor med fokus på hållbar samhällsutveckling. Att skapa förutsättningar för kommunövergripande utvecklingsprocesser och omvärldsbevaka för kommunstyrelsens och fullmäktiges strategiska områden är också avdelningens ansvar.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som Säkerhets- och beredskapssamordnare är brett och innebär att driva och samordna det övergripande kris- och beredskapsarbetet i kommunkoncernen och att ge stöd till förvaltningar och bolag när det gäller att:

• Utveckla och driva organisationens förmåga inom krisberedskap, civilt försvar och höjd beredskap.
• Skapa förutsättningar för och samordna arbetet med övergripande risk- och sårbarhetsanalyser.
• Utbilda och öva krisledningsorganisation på olika nivåer.
• Utgöra stöd till verksamheterna i kris- och säkerhetsrelaterade frågor

En del i tjänsten är också att vara säkerhetsskyddschef som rapporterar direkt till kommunchef. Du kommer vara en nyckelperson i att skapa en stark och trygg organisation samt att forma vår säkerhetskultur. Din insats kommer ha en direkt påverkan på vår förmåga att hantera risker och samhällsstörningar.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av att arbeta med risk- och sårbarhetsanalyser, krisberedskap, kontinuitetshantering, säkerhetsskyddsfrågor och/eller totalförsvar i en politiskt styrd organisation. Vi ser också att du har erfarenhet av att leda utvecklingsarbete och genomföra utbildningar inom området. Meriterande är erfarenhet av internt säkerhetsarbete inom offentlig verksamhet.

Eftersom ditt arbete sker i samverkan med många aktörer, både internt och externt är det centralt att du är lyhörd, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du är analytisk och strategisk i ditt tänkande med förmåga till helhetsperspektiv när det gäller säkerhets- och trygghetsfrågor för invånare och näringsliv. Du drivs av ett genuint samhällsengagemang och trivs med en central roll där du bidrar till delaktighet, engagemang och tillit. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. B-körkort krävs.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en godkänd säkerhetsprövning är därmed en förutsättning för tjänsten. Viss beredskapstjänst kan komma att bli aktuell.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Visa mindre

Servicechef till Duroc Machine Tool

Duroc Machine Tools affärsidé är att hjälpa verkstadsföretag i Norden med maskiner, verktyg och tillbehör, produktionsoptimering och finansiering, service, support och utbildning. Kort sagt, vi förser våra kunder med allt som behövs för att skapa en konkurrenskraftig produktionsmiljö och ökad lönsamhet. Duroc Machine Tool AB är ett välmående och stabilt bolag som omsätter omkring 180 Mkr med ett 30-tal anställda. Bolaget har ingen egen tillverkning, utan ä... Visa mer
Duroc Machine Tools affärsidé är att hjälpa verkstadsföretag i Norden med maskiner, verktyg och tillbehör, produktionsoptimering och finansiering, service, support och utbildning. Kort sagt, vi förser våra kunder med allt som behövs för att skapa en konkurrenskraftig produktionsmiljö och ökad lönsamhet. Duroc Machine Tool AB är ett välmående och stabilt bolag som omsätter omkring 180 Mkr med ett 30-tal anställda. Bolaget har ingen egen tillverkning, utan är ett rent handelsföretag som nu möter den kraftigt ökade efterfrågan på den svenska industrimarknaden.

Vi söker nu en nytänkande och proaktiv servicechef med kapacitet och vilja att vara med och utveckla organisationen och möjliggöra nya positioneringar på marknaden. Har du ett stort intresse för industrin och maskiner med ett starkt kundfokus och servicetänk? Då vill vi höra mer från dig!

Dina arbetsuppgifter

Ditt uppdrag som servicechef blir främst att ansvara för att serviceenheten når sina resultat- och leveransmål och dessutom står rustad för vår fortsatta tillväxtresa. Med utgångspunkt från företagets målsättningar och policys leder och vidareutvecklar du din avdelning och personalen så att vi alltid har rätt kompetens för tjänster som kunderna efterfrågar. Tillsammans med systerbolagens servicechefer i Danmark, Finland och Baltikum driver du även koncernens servicefunktioner framåt på en strategisk nivå.

Du är företagets ansikte utåt och tar ett viktigt ansvar vad gäller att vårda befintliga kunder och se till att vi finns där som tekniskt stöd och att våra produkter fungerar effektivt i kundernas verksamhet. Utifrån kundernas behov ser du och ditt team till att de får rätt service i rätt tid, vare sig det handlar om att installera maskiner och utbilda kunden i dess funktionalitet eller tillhandahålla reservdelar. Till din hjälp har du servicekoordinatorer som fördelar och styr det dagliga arbetet.  Vi finns där genom hela processen, från försäljning till dess att vi säkerställt att våra produkter fungerar effektivt i kundens verksamhet.

Du har personalansvar för elva medarbetare som är utplacerade över hela landet för att kunna hjälpa våra kunder på plats. Det innebär att du reser ca 6-8 dagar i månaden i tjänsten då du träffar dina medarbetare samt besöker nyckelkunder. Du rapporterar till VD och du är en del av ledningsgruppen där du är med och bidrar till att forma och utveckla hela företaget.
Observera att tjänsten är stationerad i Vislanda, men du kan utan problem utgå från annan ort inom Sverige, vi är vana vid distansarbete och samarbete över stora geografiska avstånd.

Dina ansvarsområden Övergripande ansvar för planering av personal
Beredning av uppdrag i projekten
Kontakt med maskinleverantörer
Kontakt med kunder för teknisk support, koordinera med interna funktioner
Reservdelar
Support till säljavdelningen
Samarbete med  partners gällande installation och underhåll hos kund
Initiera, driva och delta i förändringsarbete internt
Löpande effektiviserings- och förbättringsarbete
Personal- och resultatansvar för serviceavdelningen
Din profil

För att bli framgångsrik i rollen som servicechef hos oss bör du trivas med att arbeta i ett dynamiskt företag med tydligt affärsfokus och högt tempo. Då produkterna har ett högt teknikinnehåll och det är vi som lär våra kunder hur de ska hantera sin maskin bör du ha ett gediget teknikintresse och en djup teknisk förståelse. Vidare behöver du vara affärsmässig, målinriktad, strukturerad och proaktiv för att kunna nå serviceenhetens högt satta mål. Det är viktigt att du är nyfiken och lyhörd inför verksamhetens och våra kunders skiftande behov. Du behöver även vara självgående och lösningsfokuserad, och du tar ansvar för att gå till botten med de frågetecken som du stöter på.

Vi ser att du brinner för ledarskap och är bra på att motivera och ta till vara på dina medarbetares kompetenser för att därigenom skapa starka team. Du är en rak och samtidigt lyhörd ledare som är engagerad i dina medarbetares arbetsvardag, och du står för ett prestigelöst ledarskap där du gör insatser högt och lågt beroende på vad situationen kräver. Du är bra på att kommunicera och samarbeta samt bygga förtroendefulla långsiktiga relationer, såväl med kolleger som med kunder. Tillsammans skapar du och dina medarbetare en positiv och stimulerande miljö där ni optimerar verksamheten och uppnår gemensamma mål.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värderingar.

För att vara aktuell för tjänsten har du god kommunikativ förmåga
kundfokus
starkt teknikintresse och teknikförståelse
några års erfarenhet från liknande tjänst
några års erfarenhet av ledarposition
med fördel erfarenhet av industrihandel och/eller skärande bearbetning
med fördel civilingenjörsutbildning
vana av servicesystem och affärssystem
god engelska i tal och skrift
 
Ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval. Detta är en direktanställning hos Duroc Machine Tool som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård på telefonnummer 0470-32 38 39. Visa mindre

Administrativ chef till WICA Cold AB

Ansök    Apr 26    VXOjobb HB    Administrativ chef
Är du en ledare med stor kunskap och intresse inom kundservice, orderhantering och leveranser? Brinner du för att driva och utveckla verksamheter och medarbetare framåt? Då är den här rollen vara något för dig. Arbetsuppgifter och ansvarsområde Avdelningen som idag består av 11 medarbetare arbetar med registrering av kundorder, leveransplanering, löpande kundkontakt, fraktbokningar, frakthandlingar och fakturering. Avdelningen ansvarar också för beställnin... Visa mer
Är du en ledare med stor kunskap och intresse inom kundservice, orderhantering och leveranser? Brinner du för att driva och utveckla verksamheter och medarbetare framåt? Då är den här rollen vara något för dig.
Arbetsuppgifter och ansvarsområde
Avdelningen som idag består av 11 medarbetare arbetar med registrering av kundorder, leveransplanering, löpande kundkontakt, fraktbokningar, frakthandlingar och fakturering. Avdelningen ansvarar också för beställningar av kyl- och frysdiskar från externa leverantörer samt projektuppföljning och rapporteringar. Vi har daglig kontakt med produktion, projektledare, säljare, kunder, transportörer och montörer för samordning och koordinering av våra projekt. Arbetet innehåller stor variation där förutsättningar förändras kontinuerligt och nya beslut måste tas.
Du kommer i rollen som chef för administrativa avdelningen, Sales Office, ansvara för:
Att leda, fördela och samordna det administrativa arbetet inom avdelningen
Att utveckla rutiner som leder till effektiva arbetssätt inom gruppen

Du är en del av teamet och deltar även i det dagliga administrativa arbetet tillsammans med dina kollegor.
Kvalifikationer
Du har:
Minst 3-årig gymnasieutbildning.
Ett antal års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete och gärna i ledande befattning
God erfarenhet av ledarskap och kan visa på stor förmåga att skapa engagemang och motivera medarbetare och kollegor runt omkring dig.
Du är resultatorienterad, tydlig i din kommunikation samtidigt som du är lyhörd och har förmåga att ta vara på andras idéer.
God datorvana då arbetet främst sker i Outlook och Excel. Har du förkunskaper i Monitor och om våra produkter är det meriterande.

Kontakta oss
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Sophie Pantsar, 0472-360 92. Då urval sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt
WICA Cold AB
WICA Cold AB är ett expansivt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför kyl- och frysutrustning för livsmedelsbutiker. Våra kunder finns främst i Norden och Baltikum. WICA ingår i Arneg Group, en internationell koncern representerad med ca 4000 anställda i över 80 länder. På Wica Cold AB är vi ca 380 anställda. Visa mindre

Chef inom Administration

Ansök    Apr 7    Wica Cold AB    Administrativ chef
Är du en ledare med stor kunskap och intresse inom kundservice, orderhantering och leveranser? Brinner du för att driva och utveckla verksamheter och medarbetare framåt? Då är den här rollen vara något för dig. Arbetsuppgifter och ansvarsområde Avdelningen som idag består av 11 medarbetare arbetar med registrering av kundorder, leveransplanering, löpande kundkontakt, fraktbokningar, frakthandlingar och fakturering. Avdelningen ansvarar också för beställni... Visa mer
Är du en ledare med stor kunskap och intresse inom kundservice, orderhantering och leveranser? Brinner du för att driva och utveckla verksamheter och medarbetare framåt? Då är den här rollen vara något för dig.
Arbetsuppgifter och ansvarsområde
Avdelningen som idag består av 11 medarbetare arbetar med registrering av kundorder, leveransplanering, löpande kundkontakt, fraktbokningar, frakthandlingar och fakturering. Avdelningen ansvarar också för beställningar av kyl- och frysdiskar från externa leverantörer samt projektuppföljning och rapporteringar. Vi har daglig kontakt med produktion, projektledare, säljare, kunder, transportörer och montörer för samordning och koordinering av våra projekt. Arbetet innehåller stor variation där förutsättningar förändras kontinuerligt och nya beslut måste tas.
Du kommer i rollen som chef för administrativa avdelningen, Sales Office, ansvara för:
· Att leda, fördela och samordna det administrativa arbetet inom avdelningen
· Att utveckla rutiner som leder till effektiva arbetssätt inom gruppen
Du är en del av teamet och deltar även i det dagliga administrativa arbetet tillsammans med dina kollegor.

Kvalifikationer
Du har:
· Minst 3-årig gymnasieutbildning.
· Ett antal års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete och gärna i ledande befattning
· God erfarenhet av ledarskap och kan visa på stor förmåga att skapa engagemang och motivera medarbetare och kollegor runt omkring dig.
· Du är resultatorienterad, tydlig i din kommunikation samtidigt som du är lyhörd och har förmåga att ta vara på andras idéer.
· God datorvana då arbetet främst sker i Outlook och Excel. Har du förkunskaper i Monitor och om våra produkter är det meriterande.
Kontakta oss
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Sophie Pantsar, 0472-360 92. Då urval sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-04-20. Skicka din ansökan till [email protected], märk ansökan med ”Sales Office”. Visa mindre

Kvalité och Miljösamordnare

Ansök    Maj 23    AB Maskinarbeten    Kvalitetschef
AB Maskinarbeten är ett över 70 år gammalt företag som sysselsätter 140 anställda och förfogar över mer än 25. 000 kvm verkstadslokaler av hög klass. Vi utför avancerad svetsning, laserskärning, maskin-bearbetning, ytbehandling och montering. Dessutom tillverkar vi och marknadsför egentillverkade produkter såsom värmeväxlare och bandslipar. Nu behöver vi förstärkning med; Kvalité och Miljösamordnare Vi söker nu förstärkning inom området Kvalité och mi... Visa mer
AB Maskinarbeten är ett över 70 år gammalt företag som sysselsätter 140 anställda och förfogar över mer än 25.

000 kvm verkstadslokaler av hög klass. Vi utför avancerad svetsning, laserskärning, maskin-bearbetning, ytbehandling och montering. Dessutom tillverkar vi och marknadsför egentillverkade produkter såsom värmeväxlare och bandslipar.

Nu behöver vi förstärkning med;

Kvalité och Miljösamordnare
Vi söker nu förstärkning inom området Kvalité och miljö. Tjänsten innebär att du kommer ansvara och samordna kvalité och miljöarbetet samt att administrera och leda vårt verksamhetssystem. Du kommer ha en stor påverkan på vårt hållbarhetsarbete och arbeta i nära samarbete med samtliga av organisationens avdelningar och vara ”spindeln i nätet” för utveckling av vårt kvalitets-, hållbarhets- och miljöarbete.

Vi är idag certifierade inom flertalet olika segment, såsom ISO 9001, ISO 14001 och EN 3834-2. En viktig del av arbetet är att utveckla detta arbete så att det förblir en ryggrad för verksamheten och en naturlighet i vårt arbete. Då vi arbetar i täta samarbeten med våra kunder gäller det även att arbeta aktivt för en förbättrad kvalité och utveckling till respektive segment.

Att leda och delta i externa och interna revisioner är vanligt förekommande i denna typ av roll. Vi arbetar idag i affärssystemet Monitor och använder systemet som ett naturligt redskap för vår verksamhet.  

För att lyckas inom denna tjänst tror vi att du har verkstadsvana sedan tidigare och erfarenheter inom kvalité och hållbarhetsarbete. Du bör även sedan tidigare vara van vid att arbeta med ISO-certifierade processer. Då en av våra större produktionsprocesser är svetsning ser vi det som meriterande om du besitter erfarenheter/ relevanta utbildningar inom detta område.

Som person ser vi gärna att du är handlingskraftig, affärsmässig, målmedveten, ödmjuk och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Som ”spindeln i nätet” kommer du vara i ständig kontakt med personer från vår organisation, kunder och leverantörer så du bör tycka om att vara kommunikativ i samtliga sammanhang. Att kunna samarbeta med övriga intressenter samtidigt som du kan arbeta självständigt är en självklarhet för oss. Svenska och engelska är de språk du till största del kommer komma i kontakt med och dina kunskaper inom dessa språk bör vara mycket goda.

Är du intresserad av en spännande tjänst ständigt under variation där du blir en viktig del av företagets utveckling är detta en tjänst för dig.

Vår målsättning är att arbeta med samtliga ansökningar löpande vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdag. För mer information angående tjänstens innebörd eller svar på eventuella frågor, vänligen kontakta oss på telefon eller mail. Visa mindre

Gruppchef till administrativ avdelning

Ansök    Nov 21    Wica Cold AB    Administrativ chef
WICA Cold AB är ett expansivt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför kyl- och frysutrustning för livsmedelsbutiker. Våra kunder finns främst i Norden och Baltikum. WICA ingår i Arneg Group, en internationell koncern representerad med ca 3300 anställda i över 80 länder. På Wica Cold AB är vi ca 340 anställda Gruppchef till avdelningen Sales Office Är du en ledare med stor kunskap och intresse inom kundservice, orderhantering och leveranser? Bri... Visa mer
WICA Cold AB är ett expansivt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför kyl- och frysutrustning för livsmedelsbutiker. Våra kunder finns främst i Norden och Baltikum. WICA ingår i Arneg Group, en internationell koncern representerad med ca 3300 anställda i över 80 länder. På Wica Cold AB är vi ca 340 anställda


Gruppchef till avdelningen Sales Office
Är du en ledare med stor kunskap och intresse inom kundservice, orderhantering och leveranser? Brinner du för att driva och utveckla verksamheter och medarbetare framåt? Då kan den här rollen vara något för dig.


Arbetsuppgifter och ansvarsområde
Vi är idag 9 medarbetare som arbetar med registrering av kundorder, leveransplanering, löpande kundkontakt, fraktbokningar, frakthandlingar och fakturering. Avdelningen ansvarar också för beställningar av kyl- och frysdiskar från externa leverantörer samt projektuppföljning och rapporteringar. Vi har daglig kontakt med produktion, projektledare, säljare, kunder, transportörer och montörer för samordning och koordinering av våra projekt.
Du leder det dagliga arbetet och säkerställer att vi ger en hög, kvalitativ service både internt och externt. Du kommer att ha möjlighet att utveckla processer som genererar effektiva arbetssätt i första hand inom gruppen. I rollen ingår också arbete med de operativa frågeställningar och lösa de dagliga problem som uppstår. Du behöver som person gilla det klassiska uttrycket ”att vara spindeln i nätet och ha många bollar i luften”. Arbetet innehåller stor variation där förutsättningar förändras kontinuerligt och nya beslut måste tas. Du kommer i rollen som gruppchef ansvara för vår administrativa avdelning inom Sales Office, vilket bland annat innebär personalansvar.


Kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet av ledarskap och kan visa på stor förmåga att skapa engagemang och motivera medarbetare och kollegor runt omkring dig. Du har även erfarenhet av att leda i förändring och du är någon som själv växer av utmaningar.
Du har tidigare erfarenhet av kundservice, orderhantering, ekonomi och administration.
Rollen kräver en god förmåga att samverka med andra samt erfarenhet av att samverka med kunder. I din roll är du resultatorienterad, tydlig i din kommunikation samtidigt som du är lyhörd och har förmåga att ta tillvara på andras idéer.


Du har:
• Minst 3-årig gymnasieutbildning gärna högskoleutbildning, eller motsvarande erfarenhet
• Ett antal års arbetslivserfarenhet i ledande befattning ifrån liknande verksamhet
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• God datorvana då arbetet främst sker i Outlook och Excel. Har du förkunskaper i Monitor och om våra produkter är det meriterande.


Kontakta oss
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Viveca Karlsson Jensen, 0472-363 49 eller till HR-chef Sophie Pantsar, 0472-360 92. Då urval sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2019-12-02. Skicka din ansökan till [email protected], märk ansökan med ”Sales Office” Visa mindre

Kontaktcenterchef

Ansök    Feb 19    Alvesta kommun    Kundtjänstchef
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier, inom både förvaltningar och bolag som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!

ARBETSUPPGIFTER
Kontaktcenter ska bli vägen in till Alvesta kommunkoncern. Genom kontaktcenter ska Alvesta kommunkoncern öka tillgängligheten och i hög grad kunna ge svar på frågor och ärenden redan vid första kontakten. Det ska vara enkelt att kontakta Alvesta kommun och dess bolag, såväl via telefon och digitala kanaler som besök. Nu söker vi dig, chef för vårt kommande kontaktcenter, som vill vara med och utveckla servicen och göra vardagen enklare för Alvesta kommuns invånare, företagare och bolags kunder. Inom ramen för kontaktcenter ska även intern service till förvaltningar, bolag och medarbetare organiseras. Organisatoriskt kommer du att tillhöra kommunledningsförvaltningen och din arbetsplats är förlagd till kansliavdelningen.
Arbetet med att möjliggöra och förbereda kontaktcenter har pågått under en tid och grunden är lagd för implementering i organisationen. Är du en person som drivs av utveckling? Har du tidigare erfarenhet av kontaktcenter och av att leda en verksamhet? Då är du personen vi söker!
Du ansvarar för uppbygganden av organisationen och skapandet av en fungerande struktur. Tillsammans med projektorganisationen för kontaktcenter skapas rätt förutsättningar för verksamheten. Du ska leda, företräda och säkra arbetet inom kontaktcentret samt medverka till utveckling och kvalitetssäkring med medborgaren i centrum. Vi räknar med uppstart runt årsskiftet 2021/2022. Kontaktcentrat beräknas omfatta ca 5 medarbetare. För rätt person är detta en fantastisk möjlighet att vara med på resan att utveckla ett koncerngemensamt ansikte utåt för Alvesta kommun.

Kontaktcenter blir en central del av helheten och det är viktigt att du är duktig på att bygga nätverk och skapa goda relationer. Kontaktcenter kommer vara förvaltningarnas och bolagens förlängda arm och det blir därför avgörande att du verkar för att bygga förtroende för kontaktcenters verksamhet i organisationen. Som kontaktcenterchef har utvecklings- och förändringsarbete stor betydelse liksom förmågan att driva en digital verksamhetsutveckling för att möta invånarnas och företagarnas behov i ett allt mer digitaliserat samhälle.
Arbstuppgifter
• Bygga upp ett välfungerande kontaktcenter i Alvesta kommun.
• Personal-, budget- och verksamhetsansvar.
• Operativ chef med nära ledarskap för daglig drift och bemanning samt främjande av delaktighet, engagemang och tillit tillsammans med medarbetarna.
• Driva utvecklingsarbete avseende digitalisering, kvalitet, service/bemötande såväl som utveckling.

KVALIFIKATIONER
• Du ska ha en adekvat högskoleexamen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten.
• Tidigare ledarerfarenhet med personal- och budgetansvar i minst 3 år är ett krav.
• Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbete med strategiskt kundfokus, gärna från kundtjänst.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en kommunikativ, lyhörd och tydlig ledare som vågar fatta beslut. Vidare är du en god kommunikatör van vid att föredra ärenden i olika sammanhang med förmåga att anpassa dig till olika målgrupper. Du är bra på att bygga nätverk över organisationsgränser, och skapar tillitsfulla, värdeskapande relationer. Du är duktig på att bygga arbetsteam och har ett coachande förhållningssätt. Du är resultatorienterad och lösningsfokuserad. Du har förmåga att omsätta behov till verksamhetsnytta och förstår hur god service ska organiseras och levereras.
Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.


ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Visa mindre