Lediga jobb som Ekonomiassistent i Alvesta

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Alvesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alvesta som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiassistent till Hydroware

Ansök    Jun 27    Hydroware AB    Ekonomiassistent
Hydroware utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska driv- och styrsystem för hissar. Genom stark fokusering på energi- och resurseffektivisering tillsammans med hissens reskomfort är vi idag en ledande leverantör till hissföretagen. Hydroware är ett företag som tar stor hänsyn till en hållbar utveckling, och verkar för att hissbranschen i stort skall inta en inriktning som leder till mer modulära hissar med standardiserade gränssnitt. Cirkulär ekono... Visa mer
Hydroware utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska driv- och styrsystem för hissar. Genom stark fokusering på energi- och resurseffektivisering tillsammans med hissens reskomfort är vi idag en ledande leverantör till hissföretagen. Hydroware är ett företag som tar stor hänsyn till en hållbar utveckling, och verkar för att hissbranschen i stort skall inta en inriktning som leder till mer modulära hissar med standardiserade gränssnitt. Cirkulär ekonomi är en ledstjärna för oss.

Idag är vi ca 180 medarbetare i gruppen. Vi har huvudkontor i Alvesta och finns även i Södertälje, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna och Italien. Våra kunder är både stora och små hissföretag och vår försäljning sker till drygt 50 länder runt om i världen. Vi omsätter ca 500 MSEK och har ambitioner att fortsätta vår historia av god tillväxt. För att säkerställa att vi även i framtiden har de bästa produkterna på marknaden satsar vi stora resurser på produktutveckling och att skapa morgondagens hissar.

Nu söker vi en ekonomiassistent till Hydroware i Alvesta.

Vi söker dig som är noggrann och har ett stort intresse för siffror. Du är också engagerad, driven och ansvarstagande. Du trivs med administrativt arbete, är flexibel och tar gärna egna initiativ och hjälper till där det behövs. Vi tror att du som söker har läst färdigt ekonomi på gymnasiet eller högskola och vill prova på arbetet på en ekonomiavdelning.

Arbetsuppgifter som kommer att vara aktuella:

• Kontering och attesthantering av leverantörsfakturor
• Bankbetalningar med tillhörande bortbokningar av kundfordringar och leverantörsskulder
• Kundfakturering

I övrigt är du behjälplig med uppgifter efter behov på ekonomiavdelningen.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som medarbetare på Hydrowares ekonomiavdelning får du möjlighet att prova på yrket som ekonomiassistent under en tid. En perfekt möjlighet för dig som tror att arbete inom ekonomi är ett yrke för framtiden. Arbetstiderna är dagtid 07:30-16:30 måndag-fredag med möjlighet till flextid morgon och eftermiddag.

Start v. 33 med introduktion till arbetet.
Visstidsanställning 6 månader

Kollektivavtal: Teknikavtalet Unionen.

Vill du veta mer om oss, titta in på vår hemsida - www.hydroware.se

Se också gärna våra filmer om Hydroware:

https://hydroware.se/hissforetag/

https://hydroware.se/the-hydroelite-experience/

Om du har frågor eller funderingar hör gärna av dig!

Ekonomichef
Per Brandstedt
Telefon: 0472-451 02

Vi kan komma att tillsätta tjänsten löpnade så vi vill tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Jul 11    Wica Cold AB    Ekonomiassistent
Vill du vara en del av vårt Wica-team? WICA Cold AB är ett expansivt företag som säljer, utvecklar och tillverkar kyl- och frysutrustning för livsmedelsbutiker. Vi är etablerade på marknaden och har tillverkat kyl- och frysdiskar sedan 1957. Våra kunder finns främst i Sverige, men också i Norden och Baltikum. WICA ingår i Arneg Group, en internationell koncern representerad med ca 3300 anställda i över 80 länder. På Wica Cold AB är vi för närvarande 360 an... Visa mer
Vill du vara en del av vårt Wica-team?
WICA Cold AB är ett expansivt företag som säljer, utvecklar och tillverkar kyl- och frysutrustning för livsmedelsbutiker. Vi är etablerade på marknaden och har tillverkat kyl- och frysdiskar sedan 1957. Våra kunder finns främst i Sverige, men också i Norden och Baltikum. WICA ingår i Arneg Group, en internationell koncern representerad med ca 3300 anställda i över 80 länder. På Wica Cold AB är vi för närvarande 360 anställda.


Som ekonomiassistent arbetar du i huvudsak med att hantera leverantörsreskontra såsom granska, registrera, matcha, kontera och attestera fakturor. Det ingår också fakturering och kvittohantering. Löpande redovisning och kundreskontra såsom kravhanteringar, in-och utbetalningar samt bank- och kontoavstämningar kan bli aktuellt med tiden.
Förutom ovanstående uppgifter förekommer även andra administrativa uppgifter, såsom posthantering, växel, beställningar av kontorsmaterial mm.
Vi är ett gott gäng som hjälper varandra. Vi är fyra personer som arbetar med ekonomi, lön och HR. Om du är intresserad av lön- och personaladministration kan även det bli aktuellt i dina arbetsuppgifter.
Vi söker dig som har;
· ekonomiutbildning, (gymnasienivå) eller motsvarande erfarenhet av liknande arbete,
· datorvana och kan grunderna i de vanligaste programmen inom Office-paketet. Vårt affärssystem är Monitor,
· goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har arbetat med leverantörsreskontra tidigare. Har du dessutom erfarenhet av löpande redovisning och bokföring är det ett plus.
Dina personliga egenskaper är viktiga! Du är positiv, noggrann, flexibel, och serviceinriktad. Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och prioriterar rätt saker. Du trivs att arbeta brett med många arbetsuppgifter. Du ska kunna arbeta självständigt men samtidigt samarbeta och vara en del av ett team.


Vi erbjuder dig
· en utvecklande och spännande arbetsplats med högt tempo där vi alla arbetar mot gemensamma mål,
· en betydande roll som ekonomiassistent med allehanda administrativa uppgifter,
· årliga kick-offer, sommar- och julfest och däremellan Teambuildingaktiviteter,
· möjligheten att representera ett företag som har stabil soliditet, stor investeringsvilja och stora ambitioner!


Tjänsten är en heltidstjänst och inleds med en visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde omgående eller så snart som möjligt.


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Sophie Pantsar via mejl [email protected]. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-08-05. Skicka din ansökan till [email protected], och märk ansökan med ekonomi. Visa mindre

Administratör inom ekonomi/HR till Alumbra, Alvesta

Är du en person som har en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer som bygger på service och långsiktighet? Söker du en tjänst där du får användning av din känsla för siffror och där du får möjlighet till en bred och varierad roll? Då är det här en tjänst för dig! Alumbra är ett företag med starkt kundfokus, korta beslutsvägar och trevlig atmosfär! Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Maxkompetens hanterar rekryteringsp... Visa mer
Är du en person som har en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer som bygger på service och långsiktighet? Söker du en tjänst där du får användning av din känsla för siffror och där du får möjlighet till en bred och varierad roll? Då är det här en tjänst för dig! Alumbra är ett företag med starkt kundfokus, korta beslutsvägar och trevlig atmosfär!
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Maxkompetens hanterar rekryteringsprocessen och du blir anställd hos Alumbra Småland AB i Alvesta.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du ha löpande kontakt och samarbete med övriga kollegor inom bolaget och hjälper dessa med administrativa ärenden inom Ekonomi/ HR samt lön. Du kommer rapportera till ekonomi- och administrativchef på Alumbra Urshult AB och VD.
I arbetet ingår arbetsuppgifter som:
Löpande bokföring, redovisning av in- och utbetalningar samt bokslut och årsredovisning
Fakturahantering och fakturering
Frakthandlingar
Statistik och rapporter till myndigheter
Momsrapportering
Löneadministration och hantering av lönerelaterade ärenden
Vidare har du ett brett och stimulerande spann av arbetsuppgifter som även inkluderar telefonväxel och kundmottagande. Du kommer ha allmänna arbetsuppgifter som är kopplade till en administrativ tjänst på en tillverkningsindustri.


Din profil
För att lyckas och trivas i denna roll behöver du ha erfarenhet av en administrativ roll och en stabil grund inom ekonomi. Du bör ha ett intresse för områden som HR och arbetsmiljö då vi lägger stor vikt vid våra medarbetares välmående. Dessa områden kommer vara en del av din roll, inklusive deltagande i skyddsronder och tillbudsrapportering. Eftersom löneadministration ingår i arbetsuppgifterna är det viktigt att du har intresse av att lära dig detta på plats.
Du har med fördel erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor G5, och grundläggande kunskaper i Excel samt är bekant med Medius Go. Att ha kännedom om ISO-standarder är meriterande då du delvis kommer att ansvara för förvaltningen av certifieringen.

Utöver din erfarenhet läggs stor vikt på vem du är som person. I denna roll behöver du vara prestigelös, ordningsam och strukturerad, du trivs med att snabbt ta dig an nya utmaningar. Du är van att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo, och är inte rädd för att ta dig an varierande arbetsuppgifter, oavsett om det handlar om stora projekt eller mindre uppgifter. Då arbetsuppgifterna är många och varierande krävs det att du är ansvarstagande och ser helhetslösningar. Du bör trivas med att samarbeta med andra, vara empatisk samt omsorgsfull gentemot kollegor.


Övrig information
Placeringsort: Alvesta
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: 7-16
Lön: Personlig lönesättning
Alumbra har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Nathalie Stjärnhed på telefon 073-3205635
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Vårt företag har en spännande historia, från att ha startat som BK-produkter 1985 i Alvesta till att ha vuxit och är nu en del av den framgångsrika Alumbra-familjen. Alumbra är din självklara och kompletta partner vad gäller helhetslösningar i tunnplåt. Från idé till färdig produkt med precision i varmvalsad kallvalsad eller galvad plåt; stål, aluminium, rost¬fritt, koppar eller aluzink. Vi utför allt från enklare legoarbeten, till komplexa plåtdetaljer där vi ansvar för hela värdekedjan. Vi har som mål att ta helhetsansvar för den process som krävs för att tillgodose våra kunders behov, från utvecklig och inköp till monterad produkt och leverans till slutkund. I Alvesta är vi ett 50-tal medarbetare varav ca 45 yrkesstolta operatörer och tekniker med lång erfarenhet och stor kompetens. Visa mindre

Administratör inom ekonomi/HR till Alumbra, Alvesta

Är du en person som har en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer som bygger på service och långsiktighet? Söker du en tjänst där du får användning av din känsla för siffror och där du får möjlighet till en bred och varierad roll? Då är det här en tjänst för dig! Alumbra är ett företag med starkt kundfokus, korta beslutsvägar och trevlig atmosfär! Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Maxkompetens hanterar rekryteringsp... Visa mer
Är du en person som har en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer som bygger på service och långsiktighet? Söker du en tjänst där du får användning av din känsla för siffror och där du får möjlighet till en bred och varierad roll? Då är det här en tjänst för dig! Alumbra är ett företag med starkt kundfokus, korta beslutsvägar och trevlig atmosfär!
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Maxkompetens hanterar rekryteringsprocessen och du blir anställd hos Alumbra Småland AB i Alvesta.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du ha löpande kontakt och samarbete med övriga kollegor inom bolaget och hjälper dessa med administrativa ärenden inom Ekonomi/ HR samt lön. Du kommer rapportera till ekonomi- och administrativchef på Alumbra Urshult AB och VD.
I arbetet ingår arbetsuppgifter som:
Löpande bokföring, redovisning av in- och utbetalningar samt bokslut och årsredovisning
Fakturahantering och fakturering
Frakthandlingar
Statistik och rapporter till myndigheter
Momsrapportering
Löneadministration och hantering av lönerelaterade ärenden
Vidare har du ett brett och stimulerande spann av arbetsuppgifter som även inkluderar telefonväxel och kundmottagande. Du kommer ha allmänna arbetsuppgifter som är kopplade till en administrativ tjänst på en tillverkningsindustri.


Din profil
För att lyckas och trivas i denna roll behöver du ha erfarenhet av en administrativ roll och en stabil grund inom ekonomi. Du bör ha ett intresse för områden som HR och arbetsmiljö då vi lägger stor vikt vid våra medarbetares välmående. Dessa områden kommer vara en del av din roll, inklusive deltagande i skyddsronder och tillbudsrapportering. Eftersom löneadministration ingår i arbetsuppgifterna är det viktigt att du har intresse av att lära dig detta på plats.
Du har med fördel erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor G5, och grundläggande kunskaper i Excel samt är bekant med Medius Go. Att ha kännedom om ISO-standarder är meriterande då du delvis kommer att ansvara för förvaltningen av certifieringen.

Utöver din erfarenhet läggs stor vikt på vem du är som person. I denna roll behöver du vara prestigelös, ordningsam och strukturerad, du trivs med att snabbt ta dig an nya utmaningar. Du är van att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo, och är inte rädd för att ta dig an varierande arbetsuppgifter, oavsett om det handlar om stora projekt eller mindre uppgifter. Då arbetsuppgifterna är många och varierande krävs det att du är ansvarstagande och ser helhetslösningar. Du bör trivas med att samarbeta med andra, vara empatisk samt omsorgsfull gentemot kollegor.


Övrig information
Placeringsort: Alvesta
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: 7-16
Lön: Personlig lönesättning
Alumbra har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Nathalie Stjärnhed på telefon 073-3205635
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Vårt företag har en spännande historia, från att ha startat som BK-produkter 1985 i Alvesta till att ha vuxit och är nu en del av den framgångsrika Alumbra-familjen. Alumbra är din självklara och kompletta partner vad gäller helhetslösningar i tunnplåt. Från idé till färdig produkt med precision i varmvalsad kallvalsad eller galvad plåt; stål, aluminium, rost¬fritt, koppar eller aluzink. Vi utför allt från enklare legoarbeten, till komplexa plåtdetaljer där vi ansvar för hela värdekedjan. Vi har som mål att ta helhetsansvar för den process som krävs för att tillgodose våra kunders behov, från utvecklig och inköp till monterad produkt och leverans till slutkund. I Alvesta är vi ett 50-tal medarbetare varav ca 45 yrkesstolta operatörer och tekniker med lång erfarenhet och stor kompetens. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Aug 15    Vida AB    Ekonomiassistent
Vilka är vi? VIDA är en av Sveriges största aktörer inom skog- och träindustrin. Vi är stolta över att arbeta med trä som är en del av lösningen på framtidens klimatutmaningar. Men framför allt är vi stolta över våra engagerade medarbetare som är vår absolut viktigaste resurs. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär rollen? Vi växer och söker nu dig som vill ta ett helhetsansvar för redovisning och ekonomisk rapportering i ett eller flera av våra bolag. Det innebär... Visa mer
Vilka är vi?
VIDA är en av Sveriges största aktörer inom skog- och träindustrin. Vi är stolta över att arbeta med trä som är en del av lösningen på framtidens klimatutmaningar. Men framför allt är vi stolta över våra engagerade medarbetare som är vår absolut viktigaste resurs.

ARBETSUPPGIFTER
Vad innebär rollen?
Vi växer och söker nu dig som vill ta ett helhetsansvar för redovisning och ekonomisk rapportering i ett eller flera av våra bolag. Det innebär att du gör löpande redovisning, avstämningar, bokslut och andra ekonomiska rapporter. Du blir också ett naturligt bollplank till vd i dagliga ekonomiska frågor.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?
Framför allt uppskattar vi ditt engagemang och din drivkraft att bidra till utveckling och förbättring men också till att vi har roligt på jobbet. Du har en ekonomisk akademisk examen med några års erfarenhet inom området. Visa mindre

Sommarjobb - Ekonomiassistent på Hydroware

Ansök    Mar 26    Hydroware AB    Ekonomiassistent
Hydroware utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska driv- och styrsystem för hissar. Genom stark fokusering på energi- och resurseffektivisering tillsammans med hissens reskomfort är vi idag en ledande leverantör till hissföretagen. Hydroware är ett företag som tar stor hänsyn till en hållbar utveckling, och verkar för att hissbranschen i stort skall inta en inriktning som leder till mer modulära hissar med standardiserade gränssnitt. Cirkulär ekono... Visa mer
Hydroware utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska driv- och styrsystem för hissar. Genom stark fokusering på energi- och resurseffektivisering tillsammans med hissens reskomfort är vi idag en ledande leverantör till hissföretagen. Hydroware är ett företag som tar stor hänsyn till en hållbar utveckling, och verkar för att hissbranschen i stort skall inta en inriktning som leder till mer modulära hissar med standardiserade gränssnitt. Cirkulär ekonomi är en ledstjärna för oss.

Idag är vi ca 170 medarbetare i gruppen. Vi har huvudkontor i Alvesta och finns även i Södertälje, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna och Italien. Våra kunder är både stora och små hissföretag och vår försäljning sker till drygt 50 länder runt om i världen. Vi omsätter ca 500 MSEK och har ambitioner att fortsätta vår historia av god tillväxt. För att säkerställa att vi även i framtiden har de bästa produkterna på marknaden satsar vi stora resurser på produktutveckling och att skapa morgondagens hissar.

Vi söker sommarjobbare till vår ekonomiavdelning under v. 31-33 i sommar.

Vi söker dig som är noggrann och har ett stort intresse för siffror. Du är också engagerad, driven och ansvarstagande. Du trivs med administrativt arbete, är flexibel och tar gärna egna initiativ och hjälper till där det behövs. Kanske läser du på gymnasiet och vill prova på hur det är att jobba på en ekonomiavdelning. Eftersom du kommer hantera frågor kring ekonomi och betalningar krävs utifrån arbetsmiljösynpunkt att du är över 18 år.

Arbetsuppgifter som kommer att vara aktuella:

• Scanning av leverantörsfakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
• Betalning av fakturor

I övrigt är du behjälplig med uppgifter efter behov på ekonomiavdelningen.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som medarbetare på Hydrowares ekonomiavdelning får du möjlighet att prova på yrket som ekonomiassistent under några veckor, en perfekt möjlighet för dig som tror att arbete inom ekonomi kanske är ett yrke för framtiden. Arbetstiderna är dagtid 07:30-16:30 måndag-fredag.

Sommarjobb v. 31-33. Introduktion sker v 30 eller tidigare under våren/sommaren enligt överenskommelse. Visstidsanställning.

Kollektivavtal: Teknikavtalet Unionen.

Vill du veta mer om oss, titta in på vår hemsida - www.hydroware.se

Se också gärna våra filmer om Hydroware:

https://hydroware.se/hissforetag/

https://hydroware.se/the-hydroelite-experience/

Om du har frågor eller funderingar hör gärna av dig!

Ekonomichef
Per Brandstedt
Telefon: 0472-451 02

HR-chef
Annie Alm
Telefon 0472-451 77

Vi kan komma att tillsätta tjänsten löpnade så vi vill tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Visa mindre

Ekonomiassistent till företag i Vislanda

Ansök    Aug 12    Lernia Bemanning AB    Ekonomiassistent
Om företaget Som bemanningskonsult hos Lernia är du anställd av oss, men arbetar ute hos en av våra kunder. Hos oss har du samma rättigheter som en traditionell arbetsgivare, men har möjlighet att prova på flera olika arbetsplatser. Arbetsuppgifter I Ekonomitjänsten kommer du att arbeta med kundreskontra faktureringar och avstämningar, leverantörskontra kontering och betalningar, löneadministration, sammanställning och upprättande av löner, upprättande a... Visa mer
Om företaget
Som bemanningskonsult hos Lernia är du anställd av oss, men arbetar ute hos en av våra kunder. Hos oss har du samma rättigheter som en traditionell arbetsgivare, men har möjlighet att prova på flera olika arbetsplatser.

Arbetsuppgifter

I Ekonomitjänsten kommer du att arbeta med kundreskontra faktureringar och avstämningar, leverantörskontra kontering och betalningar, löneadministration, sammanställning och upprättande av löner, upprättande av ordermappar och till viss del personalansvar. Du kommer arbeta i affärssystemet Visma 2000. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper.

Din bakgrund

Vi söker dig som har hög kompetens inom ekonomi, fakturering och administration och erfarenhet av att arbeta med ekonomi eller motsvarande. Du är väldigt tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och har troligen arbetat inom branschen.

Personliga egenskaper

Vi tror att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det. Du är alltid mån om att lämna ifrån dig ett felfritt och väl utfört arbete. Vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att vara anställd hos oss betyder att du behandlar alla med lika värde och respekt, alla ska ha kul och trivas på jobbet.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning / 100% / Vislanda

Krav för anställning inom bemanning:
B-körkort och tillgång till bil

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse.

Information
Ansökan redan idag via www.lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Ekonomiassistent/administratör

Ekonomiassistent/administratör till SONSA Business AB SONSAB förstärker nu sitt ekonomiteam med ytterligare en engagerad mångsysslare som önskar variation i sitt arbete och få möjlighet att utvecklas i sin roll. SONSAB är idag Sveriges ledande oberoende trävarugrossist med en tydlig strategi för fortsatt stark tillväxt såväl organiskt som genom ytterligare företagsförvärv. Koncernen omfattas av fyra verksamheter: Direktlaminat, Wiwood, Mivall Byggross och... Visa mer
Ekonomiassistent/administratör till SONSA Business AB

SONSAB förstärker nu sitt ekonomiteam med ytterligare en engagerad mångsysslare som önskar variation i sitt arbete och få möjlighet att utvecklas i sin roll.
SONSAB är idag Sveriges ledande oberoende trävarugrossist med en tydlig strategi för fortsatt stark tillväxt såväl organiskt som genom ytterligare företagsförvärv. Koncernen omfattas av fyra verksamheter: Direktlaminat, Wiwood, Mivall Byggross och Fredricsons Trä.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent/administratör kommer du att hantera diverse ekonomi- och administrativa uppgifter och rapporterar till vår Ekonomichef.  Funktionen är viktig för verksamheten då du kommer att vara vårt ansikte utåt, men ställer också stora krav på noggrannhet, flexibilitet och effektivitet.
I rollen ingår arbetsuppgifter som:
·         Löpande bokföring
·         Biträda ekonomichef                   
·         Sammanställa information för intern publicering                                       
·         Kreditupplysningar                                            
·         Leverantörsreskontra                                                             
·         Kundreskontra                                                   
·         Ansvarig för vår växelfunktion för samtliga bolag
·         Hålla våra register i affärssystem Monitor uppdaterade                             
·         Assistera VD med bokning av resor och möten                                                          
Du erbjuds att vara med på en spännande resa där du i rollen får möjlighet att utvecklas.

Vem är du?
Vi söker dig som är en självgående ”doer”, driven och som gärna lär dig nya saker. Du är ordningsam, strukturerad, stresstålig och prestigelös. Vi tror också att du är en öppen person som trivs med att vara en i laget!
Du har relevant erfarenhet och utbildning inom ekonomi och administration. Grundläggande kunskaper i Officepaketet och god kommunikationsförmåga i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande för tjänsten är tidigare arbete i affärssystemet Monitor och goda kunskaper i Excel.

Övrig information
Placeringsort: Alvesta
Arbetstid: Dagtid med möjlighet till hybridarbete 2 dagar/vecka
Omfattning: Tills vidare
Lön: Individuell lönesättning 
Start: Efter överenskommelse

Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då senast den 11 december. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. 
Ansökningar via e-post mottages ej. 

Om SONSA Business AB
SONSA Business AB ägs av Peter Gyllenhammar AB och är koncernbolag för Direktlaminat, Wiwood, Mivall Byggross och Fredricsons Trä. Samtliga verksamheter har starka marknadspositioner och stor kompetens inom sina verksamhetsområden. SONSAB har åtta enheter från Arlöv i Skåne till Sundsvall i Medelpad och har sitt huvudkontor i Alvesta. En omsättning på ca 750 MSEK och sysselsätter ca 130 personer. SONSAB är idag Sveriges ledande oberoende trävarugrossist med en vision om att kunna erbjuda sina kunder en modern one-stop-shop med ett brett utbud av material och förädling samt en miljösmart logistik. Visa mindre

Driven ekonomiassistent sökes

Ansök    Dec 5    Alvesta Taxi AB    Ekonomiassistent
Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta med löpande fakturering samt övrig administration såsom underlag till löneberäkning, arkivering med mera. EJ INTRESSERADE AV PERSONAL SOM VILL ARBETA PÅ DISTANS! Visa mer
Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta med löpande fakturering samt övrig administration såsom underlag till löneberäkning, arkivering med mera.
EJ INTRESSERADE AV PERSONAL SOM VILL ARBETA PÅ DISTANS! Visa mindre

Till vår kund i Alvesta söker vi nu en erfaren ekonomiassistent

Ansök    Jul 14    Empleo Växjö AB    Ekonomiassistent
Till vårt trevliga kundföretag söker vi en serviceinriktad ekonomiassistent med ett sinne för siffror! I rollen som ekonomiassistent kommer du få chansen att arbeta tillsammans med kunniga och drivna kollegor som alltid arbetar för ett gott samarbete. Vår kund erbjuder ett stimulerande arbete där du får möjlighet till både personlig och professionell utveckling. I rollen som ekonomiassistent har du en omväxlande vardag med huvudansvar för bland annat:  L... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag söker vi en serviceinriktad ekonomiassistent med ett sinne för siffror!

I rollen som ekonomiassistent kommer du få chansen att arbeta tillsammans med kunniga och drivna kollegor som alltid arbetar för ett gott samarbete.
Vår kund erbjuder ett stimulerande arbete där du får möjlighet till både personlig och professionell utveckling.

I rollen som ekonomiassistent har du en omväxlande vardag med huvudansvar för bland annat:  Löpande redovisningar
Kund- och leverantörsreskontran
Granskning och uppföljning av förfallna fodringar
Ekonomiadministration
Kravhantering
Fakturering 

Din profil
Vi söker dig som har en fullgjord utbildning inom ekonomi och flerårig arbetserfarenhet inom ekonomiavdelning.
Du är en van användare av olika affärssystem och har goda kunskaper inom de olika Office-paketen. 
Som person är nu noggrann, effektiv, prestigelös och analytisk. Du bidrar naturligt till god stämning på din arbetsplats och har hög servicekänsla. Din samarbetsförmåga är mycket god och du föredrar att jobba i team men fungerar även bra på egen hand!

Du talar och skriver flytande svenska och innehar B körkort. 

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Omgående 
Ort/Placering: Alvesta
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Till vår kund i Alvesta söker vi nu en erfaren ekonomiassistent

Ansök    Jul 12    Empleo Växjö AB    Ekonomiassistent
Till vårt trevliga kundföretag söker vi en serviceinriktad ekonomiassistent med ett sinne för siffror! I rollen som ekonomiassistent kommer du få chansen att arbeta tillsammans med kunniga och drivna kollegor som alltid arbetar för ett gott samarbete. Vår kund erbjuder ett stimulerande arbete där du får möjlighet till både personlig och professionell utveckling. I rollen som ekonomiassistent har du en omväxlande vardag med huvudansvar för bland annat:  L... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag söker vi en serviceinriktad ekonomiassistent med ett sinne för siffror!

I rollen som ekonomiassistent kommer du få chansen att arbeta tillsammans med kunniga och drivna kollegor som alltid arbetar för ett gott samarbete.
Vår kund erbjuder ett stimulerande arbete där du får möjlighet till både personlig och professionell utveckling.

I rollen som ekonomiassistent har du en omväxlande vardag med huvudansvar för bland annat:  Löpande redovisningar
Kund- och leverantörsreskontran
Granskning och uppföljning av förfallna fodringar
Ekonomiadministration
Kravhantering
Fakturering 

Din profil
Vi söker dig som har en fullgjord utbildning inom ekonomi och flerårig arbetserfarenhet inom ekonomiavdelning.
Du är en van användare av olika affärssystem och har goda kunskaper inom de olika Office-paketen. 
Som person är nu noggrann, effektiv, prestigelös och analytisk. Du bidrar naturligt till god stämning på din arbetsplats och har hög servicekänsla. Din samarbetsförmåga är mycket god och du föredrar att jobba i team men fungerar även bra på egen hand!

Du talar och skriver flytande svenska och innehar B körkort. 

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Omgående 
Ort/Placering: Alvesta
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Till vår kund i Alvesta söker vi nu en erfaren ekonomiassistent

Ansök    Jul 15    Empleo Växjö AB    Ekonomiassistent
Till vårt trevliga kundföretag söker vi en serviceinriktad ekonomiassistent med ett sinne för siffror! I rollen som ekonomiassistent kommer du få chansen att arbeta tillsammans med kunniga och drivna kollegor som alltid arbetar för ett gott samarbete. Vår kund erbjuder ett stimulerande arbete där du får möjlighet till både personlig och professionell utveckling. I rollen som ekonomiassistent har du en omväxlande vardag med huvudansvar för bland annat:  L... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag söker vi en serviceinriktad ekonomiassistent med ett sinne för siffror!

I rollen som ekonomiassistent kommer du få chansen att arbeta tillsammans med kunniga och drivna kollegor som alltid arbetar för ett gott samarbete.
Vår kund erbjuder ett stimulerande arbete där du får möjlighet till både personlig och professionell utveckling.

I rollen som ekonomiassistent har du en omväxlande vardag med huvudansvar för bland annat:  Löpande redovisningar
Kund- och leverantörsreskontran
Granskning och uppföljning av förfallna fodringar
Ekonomiadministration
Kravhantering
Fakturering 

Din profil
Vi söker dig som har en fullgjord utbildning inom ekonomi och flerårig arbetserfarenhet inom ekonomiavdelning.
Du är en van användare av olika affärssystem och har goda kunskaper inom de olika Office-paketen. 
Som person är nu noggrann, effektiv, prestigelös och analytisk. Du bidrar naturligt till god stämning på din arbetsplats och har hög servicekänsla. Din samarbetsförmåga är mycket god och du föredrar att jobba i team men fungerar även bra på egen hand!

Du talar och skriver flytande svenska och innehar B körkort. 

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Omgående 
Ort/Placering: Alvesta
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Ekonomiassistent till Arneg Nordic

Ansök    Jul 12    VXOjobb HB    Ekonomiassistent
WICA Cold AB är ett expansivt företag som säljer, utvecklar och tillverkar kyl- och frysutrustning för livsmedelsbutiker. Vi är etablerade på marknaden och har tillverkat kyl- och frysdiskar sedan 1957. Våra kunder finns främst i Sverige, men också i Norden och Baltikum. WICA ingår i Arneg Group, en internationell koncern representerad med ca 3300 anställda i över 80 länder. På Wica Cold AB är vi ca 340 anställda. Ekonomiassistent Vi söker nu en ekonomiass... Visa mer
WICA Cold AB är ett expansivt företag som säljer, utvecklar och tillverkar kyl- och frysutrustning för livsmedelsbutiker. Vi är etablerade på marknaden och har tillverkat kyl- och frysdiskar sedan 1957. Våra kunder finns främst i Sverige, men också i Norden och Baltikum. WICA ingår i Arneg Group, en internationell koncern representerad med ca 3300 anställda i över 80 länder. På Wica Cold AB är vi ca 340 anställda.
Ekonomiassistent
Vi söker nu en ekonomiassistent med placering i Vislanda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera leverantörsreskontra (kundreskontra vid behov), uppföljning av förfallna fordringar, kravhantering, löpande redovisning, bank- och kontoavstämningar. Övriga administrativa uppgifter ingår också. Vi är ett gott gäng som hjälper varandra där det behövs!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av liknande arbete på ekonomiavdelning.
Du är van användare affärssystem, Excel och de övriga Office-program.
Dina personliga egenskaper är viktiga! Du är positiv, noggrann, flexibel, och serviceinriktad. Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och prioritera rätt saker. Du ska kunna arbeta självständigt men samtidigt vara en del av ett team. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Det händer mycket på Wica, vill du vara med på denna spännande resa tillsammans med oss?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Sophie Pantsar, 0472-360 92. Då urval sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-08-08. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Jul 11    Wica Cold AB    Ekonomiassistent
Vill du vara en del av vårt Wica-team? WICA Cold AB är ett expansivt företag som säljer, utvecklar och tillverkar kyl- och frysutrustning för livsmedelsbutiker. Vi är etablerade på marknaden och har tillverkat kyl- och frysdiskar sedan 1957. Våra kunder finns främst i Sverige, men också i Norden och Baltikum. WICA ingår i Arneg Group, en internationell koncern representerad med ca 3300 anställda i över 80 länder. På Wica Cold AB är vi för närvarande 400 an... Visa mer
Vill du vara en del av vårt Wica-team?
WICA Cold AB är ett expansivt företag som säljer, utvecklar och tillverkar kyl- och frysutrustning för livsmedelsbutiker. Vi är etablerade på marknaden och har tillverkat kyl- och frysdiskar sedan 1957. Våra kunder finns främst i Sverige, men också i Norden och Baltikum. WICA ingår i Arneg Group, en internationell koncern representerad med ca 3300 anställda i över 80 länder. På Wica Cold AB är vi för närvarande 400 anställda.
Som ekonomiassistent arbetar du med:
Att hantera leverantörsreskontra, kundreskontra vid behov, uppföljningar av förfallna fordringar, kravhantering, löpande redovisning, bank- och kontoavstämningar. Till viss del kan övriga administrativa uppgifter ingå också.
Vi söker dig som:
Har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt, med några års erfarenhet av liknande arbete på ekonomiavdelning.
Du är van användare affärssystem, Excel och de övriga Office-program.
Dina personliga egenskaper är viktiga!
Du är positiv, noggrann, flexibel, och serviceinriktad. Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och prioritera rätt saker. Du ska kunna arbeta självständigt men samtidigt vara en del av ett team. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Vi erbjuder dig
En arbetsplats där vi är ett gott gäng som hjälper varandra där det behövs.
Möjligheten att representera ett företag som har stabil soliditet, stor investeringsvilja och stora ambitioner!
En betydande roll på ekonomiavdelningen.
En utvecklande och spännande arbetsplats med högt tempo där vi alla arbetar mot gemensamma mål.
Årliga kick-offer, sommar- och julfester och däremellan Teambuildingaktiviteter.
Heltidstjänst.
Tillsvidareanställning.
Ansökan:
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Sophie Pantsar, 0472-360 92. Då urval sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-08-08.
Skicka din ansökan till [email protected], och märk ansökan med Ekonomi. Visa mindre

Driven ekonomiassistent sökes

Ansök    Jul 5    Alvesta Taxi AB    Ekonomiassistent
Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta med löpande fakturering och bokföring samt övrig administration. Gäller tidsbegränsad eller tillsvidareanställning. Visa mer
Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta med löpande fakturering och bokföring samt övrig administration.
Gäller tidsbegränsad eller tillsvidareanställning. Visa mindre

Ekonomiassistent till Gnutti Alvesta

Ansök    Apr 25    Manpower AB    Ekonomiassistent
Vill du bli en viktig medlem av teamet på Gnutti Carlo Sweden AB som utvecklar och tillverkar komplexa precisionskomponenter och delsystem för motor och kraftöverföring till den globala kommersiella fordonsindustrin. Företaget ingår i den Italienska koncernen Gnutti Carlo S.p.A och har förutom i Sverige verksamheter i Italien, Kanada, USA, England, Indien och Kina. Sedan 2015 ingår även aluminiumpressgjuteriet Ljunghäll AB i Gnutti Carlo Group. Nu finns c... Visa mer
Vill du bli en viktig medlem av teamet på Gnutti Carlo Sweden AB som utvecklar och tillverkar komplexa precisionskomponenter och delsystem för motor och kraftöverföring till den globala kommersiella fordonsindustrin. Företaget ingår i den Italienska koncernen Gnutti Carlo S.p.A och har förutom i Sverige verksamheter i Italien, Kanada, USA, England, Indien och Kina. Sedan 2015 ingår även aluminiumpressgjuteriet Ljunghäll AB i Gnutti Carlo Group.

Nu finns chansen - förutsatt att du är en självgående och analytisk person som gillar att jobba med ekonomiadministration. Sök jobbet som Ekonomiassistent hos Manpower/ Gnutti i Alvesta redan i dag!Vi söker dig som vill ta anställning som konsult hos oss på Manpower.

Uppdraget är på 100 % och löper i första skedet fram till 31/10 med mycket goda möjligheter till förlängning!

Start enligt överenskommelse men helst innan 15 maj!

Vad går arbetet ut på?

Rollen som Ekonomiassistent är både rolig och utmanande. Den ställer höga krav på såväl noggrannhet som på förmåga att kunna lösa problem och du kommer lära dig mycket om verksamheten och bilindustrin i stort.

Du kommer bland annat att jobba med:

* Skanna, matcha och kontera leverantörsfakturor i SAP -huvudsakliga arbetsuppgift
* Interna kontakter med inköp
* Stämma av reseräkningar
* Behjälplig med växeln
* Övrig admin

Vem är du?

Som Ekonomiassistent är det viktigt att man är en noggrann person med känsla för såväl ordning och reda som relationer. En stor portion energi och tålamod kommer att ta dig långt, samtidigt som det är viktigt att du är reflekterande och kanske lite ifrågasättande när du löser dina administrativa uppgifter. Att ha väl fungerande rutiner är ett av Gnuttis mål och där har du en viktig roll.

Vi söker dig som:

* har minst ett par års erfarenhet av administrativt arbete, har en utbildning i ekonomi, har god datorvana, behärskar grunderna i Office-paketet och har erfarenhet av arbete med bokföring och redovisning
* erfarenhet av SAP affärssystem är mycket meriterande



Vad kan Jefferson Wells Finanace erbjuda dig?
På Jefferson Wells Finance (tidigare Experis finance) är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Genom en anställning hos oss får du en gedigen kompetensutveckling genom längre, kvalificerade uppdrag.
Jefferson Wells är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärsmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.

Vad är det bästa med att vara konsult på Jefferson Wells?
Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Jefferson Wells tillhör ManpowerGroup som är en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar online i rådande läge.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mejl men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila: [email protected] Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Jun 23    Wica Cold AB    Ekonomiassistent
Vi söker nu en ekonomiassistent med placering i Vislanda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera leverantörsreskontra (kundreskontra vid behov), uppföljning av förfallna fordringar, kravhantering, löpande redovisning, bank- och kontoavstämningar. Övriga administrativa uppgifter ingår också. Vi är ett gott gäng som hjälper varandra där det behövs! Kvalifikationer Vi söker dig som har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. ... Visa mer
Vi söker nu en ekonomiassistent med placering i Vislanda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera leverantörsreskontra (kundreskontra vid behov), uppföljning av förfallna fordringar, kravhantering, löpande redovisning, bank- och kontoavstämningar. Övriga administrativa uppgifter ingår också. Vi är ett gott gäng som hjälper varandra där det behövs!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av liknande arbete på ekonomiavdelning.
Du är van användare affärssystem, Excel och de övriga Office-program.
Dina personliga egenskaper är viktiga! Du är positiv, noggrann, flexibel, och serviceinriktad. Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och prioritera rätt saker. Du ska kunna arbeta självständigt men samtidigt vara en del av ett team. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Det händer mycket på Wica, vill du vara med på denna spännande resa tillsammans med oss?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Sophie Pantsar, 0472-360 92. Då urval sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-07-08. Skicka din ansökan till [email protected], och märk ansökan med ekonomi. Visa mindre

Sommarjobb som ekonomiassistent

Ansök    Apr 11    Alvesta kommun    Ekonomiassistent
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att a... Visa mer
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?



ARBETSUPPGIFTER
För dig som studerar ekonomi finns nu möjlighet till ett meriterande sommarjobb som ekonomiassistent.
Som ekonomiassistent tillhör du Redovisningsenheten inom Ekonomiavdelningen, som är en del av Kommunledningsförvaltningen. Redovisningsenheten är en grupp på fem personer som är lokaliserade i kommunhuset och närmaste chef är kommunens ekonomichef. Tillsammans sköter vi ekonomin för hela kommunen, ansvarar för ekonomiska processer samt är ett stöd till verksamheter i ekonomiska frågor.
Som ekonomiassistent består dina arbetsuppgifter främst av kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar och andra sedvanliga ekonomiassistentuppgifter. Du blir en administrativ resurs som hjälper verksamheter med fakturahantering. Tillsammans med övriga assistenter ansvarar du för att löpande transaktioner och avstämningar hanteras på ett bra sätt, samt är ett stöd till medarbetare och verksamheter inom ditt område.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad och som vill utveckla dina kunskaper inom det praktiska ekonomiarbetet. Du bör ha minst treårig ekonomisk gymnasieutbildning, vi ser det som meriterande om du har eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller viss erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel. Du behöver vara noggrann och ha förmåga att själv strukturera ditt arbete. Genom ditt sätt att arbeta och kommunicera bidrar du till att skapa delaktighet, engagemang och tillit. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Visa mindre

Redovisningsekonom sökes till Ljungbyföretag

Ansök    Apr 21    Empleo Ljungby AB    Ekonomiassistent
Redovisningsekonom sökes till Ljungbyföretag Till vårt kundföretag i Ljungby söker vi nu en ekonomiassistent med fokus på årsredovisning samt för att upprätta ett bokslut, deklarationer. Vår kund befinner sig i en fas där teamet behöver utökas och kompletteras med ytterligare en driven ekonom. I rollen som Redovisningsekonom har du i huvudsak ansvar för: Redovisningstjänster – ekonomistyrning Bokslut och årsredovisning  Ekonomisk rådgivning  Inkomstde... Visa mer
Redovisningsekonom sökes till Ljungbyföretag

Till vårt kundföretag i Ljungby söker vi nu en ekonomiassistent med fokus på årsredovisning samt för att upprätta ett bokslut, deklarationer.
Vår kund befinner sig i en fas där teamet behöver utökas och kompletteras med ytterligare en driven ekonom.

I rollen som Redovisningsekonom har du i huvudsak ansvar för: Redovisningstjänster – ekonomistyrning
Bokslut och årsredovisning 
Ekonomisk rådgivning 
Inkomstdeklarationer och löneadministration
Budget och kalkyler  
Du ges en unik möjlighet att vara med och påverka din professionella och personliga utveckling genom att arbetsinnehållet formas efter individen och du erbjuds regelbunden kompetensutveckling. 

Din Profil

Du som antar denna utmaning är utbildad Civilekonom med inriktning mot redovisning eller revision. Utöver Din utbildning har Du minst fem års erfarenhet där arbete på redovisnings- eller revisionsbyrå är meriterande.
Med fördel har du systemkunskaper inom Fortnox, Visma eller Hogia.

Som person är Du kommunikativ och trivs med ett nära samarbete mot företagets kunder.
Du är driven, serviceorienterad och har förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Du har god samarbetsförmåga och trivs med varierande arbetsuppgifter. 
Vidare är du en strukturerad och analytisk person med ett gott siffersinne. Du utför dina arbetsuppgifter strukturerat och med stor noggrannhet, samtidigt som du har förmågan att vara flexibel i det dagliga arbetet.
Du är en engagerad medarbetare med vilja att utveckla och skapa förbättringar ur ett lönsamhetsperspektiv.
Du har även ambitionen och viljan att utvecklas i din roll som Redovisningskonsult och därmed bredda dina arbetsuppgifter med tillhörande ansvar.

Du får energi och drivs av att arbeta i en varierad arbetsdag där du är självgående och har möjlighet att ta egna initiativ. Att du har goda datorkunskaper ser vi som en självklarhet, likaså att du talar och förstår god svenska och engelska. 


Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se 

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse
Ort/Placering: Ljungby
Omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: 13/5 Visa mindre

Ansvarsfull och engagerad ekonomi- och löneadministratör

Ansök    Dec 16    Empleo Värnamo AB    Ekonomiassistent
Till vårt trevliga kundföretag WEMO Automation i Värnamo söker vi nu en ansvarsfull och engagerad ekonomi- och löneadministratör WEMO Automation erbjuder ett intressant och utmanande jobb i en positiv och kompetent arbetsmiljö. Vår kund befinner sig just nu i en spännande tillväxtfas och vill gärna att du ansluter till teamet. Läs gärna mer om WEMO Automation på www.wemogroup.com Som ekonomi- och löneadministratör på WEMO Automation har du ett nära samarb... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag WEMO Automation i Värnamo söker vi nu en ansvarsfull och engagerad ekonomi- och löneadministratör
WEMO Automation erbjuder ett intressant och utmanande jobb i en positiv och kompetent arbetsmiljö. Vår kund befinner sig just nu i en spännande tillväxtfas och vill gärna att du ansluter till teamet.
Läs gärna mer om WEMO Automation på www.wemogroup.com

Som ekonomi- och löneadministratör på WEMO Automation har du ett nära samarbete med ekonomichefen där du har ansvar för:
  Kund/leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Förberedande av bokslut
Löneadministration
Fakturering
Inköp av kontorsmaterial
Växeltelefon/reception
Genomföra nödvändiga kontroller ex. uppföljning av projekt, samt administrera efterkalkyler.

Din profil

Du som antar denna utmaning är utbildad ekonom på minst gymnasial nivå. Utöver din utbildning ser vi gärna att du har minst ett par års praktisk erfarenhet som ekonomi- och löneadministratör med genuint intresse för siffror och uppföljning. Du har ett positivt och öppet sätt och trivs med att arbeta operativt och verksamhetsnära.

Din sociala kompetens gör att du är kommunikativ och är lätt att samarbete med. Vidare gillar du förändringsarbete, är kreativ och såklart noggrann. 

Det ansvarsfulla och noggranna arbetet ligger dig extra varmt om hjärtat, du värnar om det positiva och trevliga arbetsklimatet och bidrar gärna till mer effektiva och smarta arbetssätt. Du har även en stor integritet och hantering av information med känslig karaktär kommer naturligt för dig.

Du har goda systemkunskaper, erfarenhet av Kontek Lön och Pyramid är klart meriterande, dock inget krav. Du kommer tillhöra ett kompetent och drivet gäng där alla är lika viktiga.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Snarast möjligt. 
Ort/Placering: Värnamo.
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Sista ansökningsdatum: Ansök senast 13/1. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Mar 22    Wica Cold AB    Ekonomiassistent
Vi söker nu en ekonomi- / redovisningsassistent med placering i Vislanda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera kundreskontra (leverantörsreskontra vid behov), uppföljning av förfallna fordringar, kravhantering, löpande redovisning, bank- och kontoavstämningar. Sedermera är det allt från diverse administrativa uppgifter till att vara behjälplig vid bokslutsarbetet och dess avstämningar med Wica Colds koncernbolag. Ekonomiavdelningen är en grupp... Visa mer
Vi söker nu en ekonomi- / redovisningsassistent med placering i Vislanda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera kundreskontra (leverantörsreskontra vid behov), uppföljning av förfallna fordringar, kravhantering, löpande redovisning, bank- och kontoavstämningar. Sedermera är det allt från diverse administrativa uppgifter till att vara behjälplig vid bokslutsarbetet och dess avstämningar med Wica Colds koncernbolag.
Ekonomiavdelningen är en grupp på fyra personer i vilken det även ingår reception och löneadministration. Vi är ett gott gäng som hjälper varandra där det behövs. Tjänsten är ett vikariat (föräldraledighet) som planeras vara minst 1 ½ år. Tillträde sker efter överenskommelse.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av liknande arbete på ekonomiavdelning. Grundläggande kunskaper i redovisning är meriterande.
Det är meriterande att ha erfarenhet och systemvana av ERP-systemet Monitor. Du är van användare i Excel och de övriga Office-program.
Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du ska kunna arbeta självständigt men samtidigt vara en del av ett team. Du är positiv, noggrann, flexibel, och serviceinriktad med god kommunikativ förmåga. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Det händer mycket på Wica, vill du vara med på denna spännande resa tillsammans med oss?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Sophie Pantsar, 0472-360 92 eller Ekonomichef Caroline Sundh, tfn 0472-363 35. Då urval sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2021-04-12. Skicka din ansökan till [email protected], och märk ansökan med ekonomi. Visa mindre

Sydarkivera söker Ekonom – Administratör, Vikariat 75 - 100%

Vi söker en vikarierande administratör - ekonom med placering på vårt huvudkontor i Alvesta. Som medarbetare i kommunalförbundet Sydarkivera blir du en viktig kugge i vårt bygge av en arkivorganisation att lita på. Detta är ett vikariat tills ordinarie befattningshavare återgår i tjänst.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar   ·      Administration, ekonomi och viss lönehantering ·      Löpande bokföring och avstämningar. ·      Månadsrapporter, i... Visa mer
Vi söker en vikarierande administratör - ekonom med placering på vårt huvudkontor i Alvesta. Som medarbetare i kommunalförbundet Sydarkivera blir du en viktig kugge i vårt bygge av en arkivorganisation att lita på. Detta är ett vikariat tills ordinarie befattningshavare återgår i tjänst.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar
 
·      Administration, ekonomi och viss lönehantering
·      Löpande bokföring och avstämningar.
·      Månadsrapporter, inventarieregister och statistik
·      Kund- och leverantörsreskontra
·      Vissa löne- och reserapporter till vår samarbetspartner Ronneby kommun.
·      Administration och service i samband med möten, utbildningar, workshopar och konferenser.
·      Delta i registrering av allmänna handlingar, expediering av beslut samt närarkiv
·      Administration telefon och beställningar, mm
·      Övriga administrativa kontorsgöromål
 
Vi använder oss av Visma ekonomisystem samt Lex för ärende och dokumenthantering, Lega online för kursadministration och Office 365. Lönehantering sker via Ronneby kommun som är vår samarbetspartner dock sker viss hantering av löpande rapportering till Ronneby samt bokföring i Visma.
 
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning. Erfarenhet av arbete med ekonomi, lön och administration är meriterande. Du kommer att arbeta självständigt med eget ansvar. Du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och är driftig samt har lätt för att kommunicera både via telefon och personliga besök. Meriterande är om har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och ser gärna att du har erfarenhet av kommunal förvaltning.
Tillträde Januari 2019 eller efter överenskommelse.
 
Kommunalförbundet Sydarkivera är en gemensam arkivorganisation för kommuner i södra Sverige. Vi är 30 anställda med kontor i Alvesta, Vimmerby, Karlskrona och Hässleholm. Vi arbetar med digitala- och pappersarkiv, förvaltar gemensamt digitalt arkivsystem samt ger råd och stöd när det gäller informationshantering och arkiv samt är dataskyddsombud för ett antal kommuner / medlemmar.
 
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
 
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 1 december 2019. Vi intervjuar personer kontinuerligt under rekryteringsfasen.
 
Ansökan skickas via e-post till [email protected]
Kontaktpersoner för mer information om tjänsten:
Mats Porsklev, förbundschef 0472 - 391001, 072 - 9933281
Jörgen Nord, ekonom, 0472 - 391019
Elin Jonsson, bevarandestrateg (registrator), 0472 - 391003 Visa mindre

Ekonom

Ansök    Aug 21    Duroc Machine Tool AB    Ekonomiassistent
ARBETSBESKRIVNING ?Som ekonomiassistent/ekonom på Duroc Machine Tool AB kommer du att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter inom den löpande ekonomiska hanteringen. Du kommer arbeta tillsammans med bolagets CFO och rapportering sker i koncernens rapporteringssystem. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta nedan områden; · Hantering av leverantörs- och kundreskontran · Löpande bokföring och redovisning · Moms och skatteredovisning · Delaktighet i... Visa mer
ARBETSBESKRIVNING
?Som ekonomiassistent/ekonom på Duroc Machine Tool AB kommer du att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter inom den löpande ekonomiska hanteringen.
Du kommer arbeta tillsammans med bolagets CFO och rapportering sker i koncernens rapporteringssystem.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta nedan områden;
· Hantering av leverantörs- och kundreskontran
· Löpande bokföring och redovisning
· Moms och skatteredovisning
· Delaktighet i månads-, kvartals- och årsbokslut
· Rapportering Intrastat till SCB
Minst 1 års tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter är ett krav.
VEM ÄR DU?
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse och vi söker dig som är prestigelös samt engagerad i din yrkesroll. Du skall vara ansvarstagande och organiserad i ditt arbetssätt där noggrannhet och sinne för detaljer är högt värderade egenskaper. Du skall ha förmåga att självständigt styra och planera ditt arbete mot deadlines.
Hos oss på Duroc Machine Tool AB präglas vardagen av högt tempo och ett öppet klimat. Du kommer bli en del av vårt svenska team på 23 medarbetare varav 12 utgår från Vislanda. Samarbete och god kommunikation är betydelsefulla egenskaper. Det är viktigt att du trivs i en förhållandevis liten organisation där flexibilitet i arbetsuppgifter är en självklarhet då vi ofta arbetar över gränserna mellan avdelningarna.
ARBETSTID
Vikarietjänst då vår nuvarande ekonom kommer att vara föräldraledig. Heltid med start 2020-10-12 eller överenskommelse tom 2021-08-31. Du kommer vara stationerad på vårt huvudkontor i Vislanda.
OM VERKSAMHETEN
Duroc Machine Tool AB säljer CNC-maskiner och verktyg samt serviceteknikertjänster.
Företaget grundades i sin nuvarande form under 2010 och hade räkenskapsåret 2018/2019 en omsättning på 174 MSEK, medan 2019/2020 påverkats av Covid-19. Duroc Machine Tool ABs huvudsakliga marknad är Sverige. Försäljning av produkterna i övriga nordiska länder och Baltikum utgår från systerbolag. Vårt svenska huvudkontor är placerat i Vislanda.
Duroc Machine Tool AB ingår i den börsnoterade koncernen Duroc AB (publ).
#jobbjustnu Visa mindre

Sommarvikariat Ekonomiadministratör till Hall Miba i Alvesta

Sommarvikariat som Ekonomiadministratör till Hall Miba i Alvesta! Studerar du ekonomi idag, är effektiv som person och söker nytt jobb inför sommaren? Maxkompetens söker nu dig som är intresserad av att arbeta som sommarvikarie inom ekonomi och administration hos vår samarbetspartner Hall Miba i Alvesta. Hall Miba är ett grossistföretag som säljer snabbrörliga konsumentartiklar till bensinstationer och dagligvaruhandeln. Med lång och gedigen erfarenhet ... Visa mer
Sommarvikariat som Ekonomiadministratör till Hall Miba i Alvesta!

Studerar du ekonomi idag, är effektiv som person och söker nytt jobb inför sommaren? Maxkompetens söker nu dig som är intresserad av att arbeta som sommarvikarie inom ekonomi och administration hos vår samarbetspartner Hall Miba i Alvesta.

Hall Miba är ett grossistföretag som säljer snabbrörliga konsumentartiklar till bensinstationer och dagligvaruhandeln. Med lång och gedigen erfarenhet i bagaget utvecklar dem ständigt produktkunskap såväl som leveranssystem och exponeringsmetoder.

Dina arbetsuppgifter

Som Ekonomiadministratör på Hall Miba kommer dagarna bestå av varierande administrativa arbetsuppgifter som främst är relaterade till ekonomi men även mot kundtjänst och lager.

I arbetet ingår enklare bokföring, registrering och inskanning av fakturor, avstämning av in-och utbetalningar från kunder och leverantörer samt att löpande gå igenom ekonomiska rapporter.

Andra förekommande arbetsuppgifter är:

* Genomföra kreditupplysningar och uppdatera kreditlimits
* Uppdatering av valutaregister
* Orderregistrering
* Artikelvård
* Övrig administration

Kontakt med kunder, andra externa parter och aktörer internt sker dagligen i ditt arbete.

Din profil

Till tjänsten som Ekonomiadministratör söker vi dig som är engagerad, prestigelös och ansvarstagande. Du har lätt för att lära dig nya system och trivs med att arbeta i högt tempo. Då du kommer stödja flera funktioner inom företaget ser vi att du är lyhörd och kan ta egna initiativ. Vidare är du noggrann, flexibel och kan strukturera ditt arbete och göra prioriteringar efter behov. Du har goda kunskaper i Excel.

Som sökande behöver du vara tillgänglig för arbete under hela sommarperioden. Om du är tillgänglig flera somrar framöver samt har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare anses det som meriterande för tjänsten.

Vi tror att du som söker studerar ekonomi eller liknande till vardags och nu söker ett roligt, utmanande och långsiktigt sommarjobb där din personlighet får visa sin bästa sida. Passar beskrivningen in på dig? Ansök redan idag!

Övrig information

* Placeringsort: Alvesta
* Sysselsättningsgrad: Heltid, semestervikariat med start v. 24.
* Arbetstid: måndag-fredag, 08-17
* Lön: Enligt kollektivavtal
* Krav: B-Körkort och tillgång till bil

I den här rekryteringen har Hall Miba valt att samarbeta med Maxkompetens. Du kommer arbeta som konsult via Maxkompetens och vara placerad på Hall Miba i Alvesta.

Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Isabelle Wallin på 0734-368102.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsätta innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Ansökningar via mejl undanbedes med hänvisning av GDPR.

Om Hall Miba

Hall Miba är ett grossistföretag som väljer att gå sin egen väg. Efter att ha renodlat sin verksamhet och skapat en hållbar inriktning för framtiden, står de starkt rustade för nya affärer. Hall Miba säljer snabbrörliga konsumentartiklar till bensinstationer och dagligvaruhandeln. Med lång och gedigen erfarenhet i bagaget utvecklar de ständigt sin produktkunskap såväl som sitt leveranssystem och sina exponeringsmetoder. De kan sina produkter, rätt och slätt - något de gärna förmedlar vidare till sina kunder!

Alla deras medarbetare är på något sätt involverade i inköp eller försäljning, samtidigt som alla har sina specialkompetenser. Många av de anställda har utvecklats inom företaget och har därmed unika kunskaper om hela verksamheten.

Känslan är familjär, och att ingen annan arbetsplats är som Hall Miba är något de är stolta över!

Läs mer på https://hallmiba.com/

Om Oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning. Visa mindre

Rolig Deltidstjänst inom Ekonomi, lön och administration

Ansök    Sep 26    Experis AB    Ekonomiassistent
Har du kunskap och erfarenhet av ekonomi, lön och allmän administration på ett mindre företag? Söker du en deltidstjänst på 50%. Då kan detta vara jobbet för dig! Läs vidare! Vår kund i Moheda söker en viktig kugge till sitt team. Du kommer ha ett brett ansvarsområde och vara "spindeln i nätet" på den administrativa sidan. Beskrivning Det här är ett konsultuppdrag som varar i minst 6 månader med mycket goda chanser till förlängning eller övertag med ans... Visa mer
Har du kunskap och erfarenhet av ekonomi, lön och allmän administration på ett mindre företag? Söker du en deltidstjänst på 50%. Då kan detta vara jobbet för dig! Läs vidare!

Vår kund i Moheda söker en viktig kugge till sitt team. Du kommer ha ett brett ansvarsområde och vara "spindeln i nätet" på den administrativa sidan.

Beskrivning

Det här är ett konsultuppdrag som varar i minst 6 månader med mycket goda chanser till förlängning eller övertag med anställning hos vår kund. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Önskat startdatum är början av november.

Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och du kommer vara delaktig i det mesta som rör administration.

Du ansvarar exempelvis för:

-Löneadministration för ca 10-15 anställda

-Löpande bokföring inkl. fakturering, fakturafrågor, orderhantering, leverantörsreskontra och andra ekonomiuppgifter

-Eventuellt delaktig i bokslut

-Tull- och exportdokument

-Posthantering och bokning av transporter

-Övrig administration för personal och verksamhet

-Delat ansvar för telefonen där du även kommer ha viss kundkontakt.



Vem är du?

För att snabbt komma in i arbetet och kunna bidra i verksamheten så ser vi gärna att du har erfarenhet av:

* Löneadministration
* Ekonomiadministration
* VISMA redovisning och lön
* Du pratar och skriver både engelska och svenska på bra nivå

Personliga egenskaper som gör att du passar bra i den här rollen:

* Ansvarstagande och noggrann
* Strukturerad, har förmåga att filtrera information och duktig på att prioritera
* Flexibel och öppen för att lära nya saker
* Hjälpsam, samarbetsvillig och prestigelös
* Du gillar att vara "spindeln i nätet"



Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Niclas Fagerlund på telefonnummer 0470-745591 eller e-post [email protected].

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!



Vad kan ni erbjuda mig?

Rent formellt bygger en anställning hos Experis på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär av försäkringar, tjänstepension o.s.v. och goda fackliga relationer. Det som skiljer är att du blir anställd hos Experis, men arbetar på uppdrag hos vår kund.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Niclas Fagerlund på [email protected] alt 0470-745591.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Roligt Extrajobb inom Ekonomi, lön och administration

Ansök    Sep 26    Experis AB    Ekonomiassistent
Har du kunskap och erfarenhet av ekonomi, lön och allmän administration på ett mindre företag? Söker du ett extrajobb på 25%. Då kan detta vara jobbet för dig! Läs vidare! Vår kund i Moheda söker en viktig kugge till sitt team. Du kommer ha ett brett ansvarsområde och vara "spindeln i nätet" på den administrativa sidan. Beskrivning Det här är ett konsultuppdrag som varar i minst 6 månader med mycket goda chanser till förlängning eller övertag med anstäl... Visa mer
Har du kunskap och erfarenhet av ekonomi, lön och allmän administration på ett mindre företag? Söker du ett extrajobb på 25%. Då kan detta vara jobbet för dig! Läs vidare!

Vår kund i Moheda söker en viktig kugge till sitt team. Du kommer ha ett brett ansvarsområde och vara "spindeln i nätet" på den administrativa sidan.

Beskrivning

Det här är ett konsultuppdrag som varar i minst 6 månader med mycket goda chanser till förlängning eller övertag med anställning hos vår kund. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Önskat startdatum är början av november.

Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och du kommer vara delaktig i det mesta som rör administration.

Du ansvarar exempelvis för:

-Löneadministration för ca 10-15 anställda

-Löpande bokföring inkl. fakturering, fakturafrågor, orderhantering, leverantörsreskontra och andra ekonomiuppgifter

-Eventuellt delaktig i bokslut

-Tull- och exportdokument

-Posthantering och bokning av transporter

-Övrig administration för personal och verksamhet

-Delat ansvar för telefonen där du även kommer ha viss kundkontakt.



Vem är du?

För att snabbt komma in i arbetet och kunna bidra i verksamheten så ser vi gärna att du har erfarenhet av:

* Löneadministration
* Ekonomiadministration
* VISMA redovisning och lön
* Du pratar och skriver både engelska och svenska på bra nivå



Personliga egenskaper som gör att du passar bra i den här rollen:

* Ansvarstagande och noggrann
* Strukturerad, har förmåga att filtrera information och duktig på att prioritera
* Flexibel och öppen för att lära nya saker
* Hjälpsam, samarbetsvillig och prestigelös
* Du gillar att vara "spindeln i nätet"



Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Niclas Fagerlund på telefonnummer 0470-745591 eller e-post [email protected].

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!



Vad kan ni erbjuda mig?

Rent formellt bygger en anställning hos Experis på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär av försäkringar, tjänstepension o.s.v. och goda fackliga relationer. Det som skiljer är att du blir anställd hos Experis, men arbetar på uppdrag hos vår kund.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Niclas Fagerlund på [email protected] alt 0470-745591.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent Deltid

Ansök    Sep 26    Reinholdson Sko AB    Ekonomiassistent
Deltidstjänst inom Ekonomi, lön och administrationÄr du en ansvarstagande, strukturerad, flexibel och initiativrik person så kan detta vara jobbet för dig. Vi är ett producerande familjeföretag med både privatkunder via webshop och större återförsäljare under samma tak. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer vara delaktig i det mesta som rör administration. Du ansvarar bland annat för:• Löneadministration  • Fakturering, fakturaf... Visa mer
Deltidstjänst inom Ekonomi, lön och administrationÄr du en ansvarstagande, strukturerad, flexibel och initiativrik person så kan detta vara jobbet för dig. Vi är ett producerande familjeföretag med både privatkunder via webshop och större återförsäljare under samma tak. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer vara delaktig i det mesta som rör administration. Du ansvarar bland annat för:• Löneadministration  • Fakturering, fakturafrågor, orderhantering, leverantörsreskontra och andra ekonomiuppgifter• Löpande bokföring • Tull- och exportdokument• Posthantering • Bokning av transporter• Du även kommer ha viss kundkontakt via mail och telefonÖnskat startdatum är början av november. Visa mindre

Ekonomiassistent ICA MAXI i Ljungby

Ica maxi i Ljungby ska erbjuda alla kunder ett prisvärt och brett sortiment av livsmedel och specialvaror, i en fräsch miljö med hög servicenivå och kunden i fokus i varje ögonblick. Vi är idag 115 anställda med en organisation som består av en handlare, två butikschefer och flera driftledare som driver avdelningarna framåt. Ett företag som aldrig sitter stilla utan vill framåt och utvecklas tillsammans med våra medarbetare. Dina arbetsuppgifter Till ... Visa mer
Ica maxi i Ljungby ska erbjuda alla kunder ett prisvärt och brett sortiment av livsmedel och specialvaror, i en fräsch miljö med hög servicenivå och kunden i fokus i varje ögonblick.

Vi är idag 115 anställda med en organisation som består av en handlare, två butikschefer och flera driftledare som driver avdelningarna framåt. Ett företag som aldrig sitter stilla utan vill framåt och utvecklas tillsammans med våra medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund ICA MAXI i Ljungby söker vi nu en ansvarsfull och strukturerad ekonomiassistent. Tjänsten innefattar i första hand löpande bokföring, momsredovisning, kontering av fakturor, rapportframtagning samt avstämningar.
Tjänsten är för närvarande på 15-20h/veckan med viss flexibilitet av arbetstider.

Din profil
Vi söker dig som innehar en ekonomiutbildning med minst gymnasienivå. Utöver din utbildning innehar du minst något års praktisk erfarenhet inom ekonomiområdet. Du är van att arbeta med leverantörsreskontran och har sinne för siffror och noggrannhet. Som person är du ansvarfull, självgående och lojal. Du är en god lagspelare som bidrar med hög arbetsmoral och positiv inställning. Vi ser gärna att du även är analytisk och flexibel samt har vana att kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Vidare talar och skriver du flytande svenska och engelska samt har du allmänt goda systemkunskaper. Uppdraget är ett konsultuppdrag där din anställning inleds via Empleo med uppdrag hos vår kund i Ljungby. Tjänsten är långsiktig och kan efter en tid komma att övergå i en anställning direkt hos vår kund.

Vi rekryterar löpande och du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker direkt på www.empleo.se
Uppstart: Omgående.
Ort/Placering: Ljungby.
Omfattning: 15-20h/v.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Mer information Visa mindre

Ekonom med kunskap inom Excel

Ansök    Maj 7    Maxkompetens    Ekonomiassistent
Ekonom med kunskap inom Excel Har du erfarenhet av Excel och analys samt vill arbeta som ekonom? Är du tillgänglig för start omgående? Då har vi på Maxkompetens din nästa utmaning hos vår kund i Alvesta. Dina arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter som Ekonom ingår bland annat: * Extrahera data från affärssystem, behandla mallar i Excel. * Analyser och rapportering av nyckeltal. * Prognoser och uppföljningar. Din profil Som sökande är det e... Visa mer
Ekonom med kunskap inom Excel

Har du erfarenhet av Excel och analys samt vill arbeta som ekonom? Är du tillgänglig för start omgående? Då har vi på Maxkompetens din nästa utmaning hos vår kund i Alvesta.



Dina arbetsuppgifter

I dina arbetsuppgifter som Ekonom ingår bland annat:

* Extrahera data från affärssystem, behandla mallar i Excel.
* Analyser och rapportering av nyckeltal.
* Prognoser och uppföljningar.



Din profil

Som sökande är det en fördel om du ha erfarenhet av liknande ekonomiuppgifter sedan tidigare, eftergymnasial utbildning är ett krav.

Som person är du självgående, engagerad och flexibel. Det är en självklarhet att du är noggrann och har en känsla för siffror. Du har god datorvana och har jobbat mycket i Excel. Uppdraget är en del av vår bemanning villket innebär att du kommer vara anställd av Maxkompetens och arbeta hos vår kund i Alvesta.



Övrig information

Start: Enligt överenskommelse, snarast.

Varaktighet: Heltid, 2 månaders vikariat som kan komma att förlängas

Arbetstid: Dagtid, måndag-fredag.

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.



Urval och intervjuer sker löpande och denna tjänst kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Vår samarbetspartner har för denna tjänst valt att samarbeta med Maxkompetens AB. Ansvarig rekryterare är Nathalie, konsultchef på Maxkompetens. Har du frågor gällande tjänsten ring henne på tel. 0470- 788054. Visa mindre